2022-03-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackandfield
2.20 blev för svårt.
Härligt med 218, totalpers.
Citera
2022-03-06, 15:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Katharina Gråman (03) 6.37 i längd och 8.36 på 60m häck. Moa Gustafsson (04) tvåa i längd med 6.15. Maja Åskag med en stabil serie i K22 längd där fyra av hoppen var i intervallet 6.19-6.26. Lova Perman vann 400 meter i F19-klassen med 54.74 (PB) före Hannah Karlsson 54.96 och Moa Granat 55.08.
Citera
2022-03-06, 21:52
Medlem
Anmärkningsvärt att Wiktor P klämmer till med 20.73 efter svag säsongsinledning. I Malmö för några dar sedan då han slog Norske Thomsen.
Citera
2022-03-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, Åskag är av någon anledning kraftigt mycket sämre än i fjol sommar. Svårt att förstå varför. Att Tilde fick det svårt efter 2019 brukar förklaras med dels skadan i finnkampen samma är, dels någon förändring i träningen som skulle ge effekt på sikt (mer muskler som gjorde henne långsammare?) Inte hört något liknande om Maja.

Hon började säsongen med covid(känns inte så farligt i hennes grenar) men varken ansatsen eller tekniken har stämt i tresteget den här inomhussäsongen. Mer okej i längd utan att glänsa, inte lika mycket som kan gå fel där. Känns som en inomhussäsong utan formtoppning och mycket mängdtävlande, hon sprang även 400m idag. Frisk i kroppen är hon definitivt med detta tävlandet - på bekostnad av grenspecifik träning?

--

Ser man till JSM känns det aningen skralt bland 03orna och 04orna om man tittar vidare mot sommaren och ett JVM. Främst bland 03orna. En hel del tänkbara och troliga resenärer men är antagligen bara Granat(lite svårt att säga när hennes gren inte tävlas inomhus) på Åskag-Wallmark-Edlund-nivå i dagsläget. Vilket iofs kanske inte ska ses som normalläget med tre givna guldkandidater, men ändå.

Melwin är absolut i juniortoppen med 2.18, inte helt otänkbar medaljhöjd men kan behövas lite mer också, och särskilt om man ska slåss om guldet.

Perman har mästerskapsprofil på 800 i och med snabbheten från 400, men det är en tuff gren globalt.

Hallberg och Gråman är enstaka dm från vad som kan tänkas krävas för medaljkampen i längd, och känns också som dom är i en fas där utvecklingen går spikrakt uppåt så dom är båda möjliga(men Hallberg har två andra tänkbara mästerskap i sin egen åldersklass).

Hanna Karlssons slätlöpning i vinter tyder på att hon kanske kan närma sig Granats nivå även på häckar, och då är man bra med.

Ska man spå var möjligheterna kan finnas i övrigt känns Sralla med positiv utveckling som en sådan i diskus. Jonathan Grans utveckling till sommaren blir förstås också hyperintressant. Ingrid Ronge en möjlig smygare, har varit runt 1.80 ett tag nu så kanske kommer ett lyft snart. Tanderud är inte glömd men finns ingen chans mot två vissa namibiskor som om inte amerikanskor och jamaicanskor räcker.
Citera
2022-03-07, 07:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ser man till JSM känns det aningen skralt bland 03orna och 04orna om man tittar vidare mot sommaren och ett JVM. Främst bland 03orna. En hel del tänkbara och troliga resenärer men är antagligen bara Granat(lite svårt att säga när hennes gren inte tävlas inomhus) på Åskag-Wallmark-Edlund-nivå i dagsläget. Vilket iofs kanske inte ska ses som normalläget med tre givna guldkandidater, men ändå.

Melwin är absolut i juniortoppen med 2.18, inte helt otänkbar medaljhöjd men kan behövas lite mer också, och särskilt om man ska slåss om guldet.

Perman har mästerskapsprofil på 800 i och med snabbheten från 400, men det är en tuff gren globalt.

Hallberg och Gråman är enstaka dm från vad som kan tänkas krävas för medaljkampen i längd, och känns också som dom är i en fas där utvecklingen går spikrakt uppåt så dom är båda möjliga(men Hallberg har två andra tänkbara mästerskap i sin egen åldersklass).

Hanna Karlssons slätlöpning i vinter tyder på att hon kanske kan närma sig Granats nivå även på häckar, och då är man bra med.

Ska man spå var möjligheterna kan finnas i övrigt känns Sralla med positiv utveckling som en sådan i diskus. Jonathan Grans utveckling till sommaren blir förstås också hyperintressant. Ingrid Ronge en möjlig smygare, har varit runt 1.80 ett tag nu så kanske kommer ett lyft snart. Tanderud är inte glömd men finns ingen chans mot två vissa namibiskor som om inte amerikanskor och jamaicanskor räcker.

Inför utomhussäsongen förra året var det väl ingen som hade Wallmark påtänkt som JVM-medaljör, ja inte ens deltagare på JVM. Jag hade i alla fall inte koll på honom alls. Så det är kanske någon som hittills gått under radarn som får ett jättegenombrott i sommar.
Citera
2022-03-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Inför utomhussäsongen förra året var det väl ingen som hade Wallmark påtänkt som JVM-medaljör, ja inte ens deltagare på JVM. Jag hade i alla fall inte koll på honom alls. Så det är kanske någon som hittills gått under radarn som får ett jättegenombrott i sommar.
15.51 inomhus antydde trots allt en viss möjlighet, i alla fall som deltagare. Men i princip håller jag med dig. Sen har vi sprinterna från 04 som gjorde väldigt bra tider förra året.
Citera
2022-03-07, 10:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
15.51 inomhus antydde trots allt en viss möjlighet, i alla fall som deltagare. Men i princip håller jag med dig. Sen har vi sprinterna från 04 som gjorde väldigt bra tider förra året.

Alexander Nyström och Markus Moberg skall kanske inte heller glömmas bort.

Jo visst var 15.51 inomhus för Wallmark ett bra resultat men det hade inte alls fastnat hos mig varför jag inte hade med honom som en potentiell JVM-deltagare.
Citera
2022-03-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Alexander Nyström och Markus Moberg skall kanske inte heller glömmas bort.

Jo visst var 15.51 inomhus för Wallmark ett bra resultat men det hade inte alls fastnat hos mig varför jag inte hade med honom som en potentiell JVM-deltagare.
Erkänner, inte heller jag.
Citera
2022-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Nilsen klarade tydligen 6.05 i Rouen. Verkar som att Mondo kommer att få en rejäl match på inomhus-vm. Har han förresten kvar någon tävling före det? Mondo alltså

Han tävlar idag i Belgrad.
Citera
2022-03-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Han tävlar idag i Belgrad.

Okej, sänds det i Sverige?
Citera
2022-03-07, 15:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Okej, sänds det i Sverige?

Inte av SVT. Skall sändas av Serbiens statliga tv-kanal men vet inte om det går att se någon annanstans.

Karalis främsta motståndet för Mondo.

Fler svenskar är med: Johansson och Montler i längd, Nilsson i höjd, Payton på 60m och Petersson i kula.

Första grenen (herrarnas längd) startar kl 17.00, 15 minuter senare startar stavhoppet.

Edit: ser ut som tävlingarna kommer sändas på youtube här: https://www.youtube.com/watch?v=QL0KwbNfXfE
Senast redigerad av Alkibiades 2022-03-07 kl. 15:50.
Citera
2022-03-07, 16:16
Medlem
Senni Salminen hoppade sin första tävling i Puma i Paris igår och höll på att vricka foten i första hoppet. Stod över andra och om jag inte såg helt fel så hoppade hon resterande hopp i gamla Nike skorna.

Puma har många intressanta spikskor på G men undrar om man har de bästa skorna för just tresteg?

Åskag har haft väldiga problem med trestegshoppandet efter att hon bytte till Puma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in