2022-03-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Usa ville inte att Ukraina skulle gå med Rysslands krav från början bara för att ett krig skulle starta.

Hoppas du förstår nu.

Absolut, jag förstår att ditt påstående saknas substans. Såvida du inte har en seriös källa som styrker att det var USA:s avsikt att ett krig skulle starta, För övrigt verkar du bortse helt från Rysslans retarderade beslut att invadera Ukraina.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Borde verkligen Ukraina gå med på dessa krav?
Det är väl inte Putin som ska bestämma över ifall Ukraina ska gå med i NATO eller inte?
Han har ju även sagt åt Sverige och Finland att inte gå med i NATO. Så då ska vi med andra ord inte göra det för att förhindra att bli invaderade.
Ska vi låta Putin bestämma över vilka länder som får gå med i NATO?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Det är Ryssland som anekterat och Ryssland som invaderat och Ryssland som bombar bostadsområden.

Det är Ryssland som försöker bestämma över en annan fredlig stats konstitution.

Handlar inte så mycket om Ukraina. En konflikt mellan USA och Ryssland här.
Citera
2022-03-07, 15:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Nej, jag tycker det är korkat att vänta tills Putin är ”färdig” i Ukraina och kan vända all uppmärksamhet och kraft mot oss.

Du verkar luta åt att vi inte skall bli medlemmar alls och i så fall är det ju följdriktigt att du inte vill gå med nu eftersom du, antagligen, inte vill gå med sedan heller. Jag är ju å andra sådan helt övertygad om att vi bör gå med, helst tillsammans med Finland, eftersom jag tycker Ukraina bara är ett i raden av exempel på hur Ryssland struntar i neutralitet och mindre länders rättighet och bara respekterar vapenmakt och kärnvapenparaply. Då är det ju logiskt att gå med innan Ryssland kan komma dragandes och ”hämnas” på oss för vårt stöd till Ukraina eller vad ryssen nu då kan ha fått för sig.
Du har rätt i att jag tycker att Sverige inte bör gå med i Nato, men jag har inte så mycket att säga till om. Det lär väl knappast bli folkomröstning heller. Jag hoppas i alla fall att man inte försöker gå med just nu, eftersom det vore lite som att vifta med en röd flagga och hojta "TITTA PÅ OSS!" Jo, jag vet att en utbredd uppfattning är att Sverige ska kunna göra som Sverige behagar och att inga hänsyn ska tas till vad ryssarna anser, men i så fall finns andra alternativ än Nato — utökat försvarssamarbete med övriga länder i Norden, t.ex. Alla vet ju redan sedan länge att Sveriges alliansfrihet är en chimär.
Citera
2022-03-07, 15:19
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Putin har en arme på 200 000 man
som ska döda 44 000 000 Ukrainare.

Om var tionde Urainare dödar en Rysk soldat så har inte Putin någon arme längre.

Frihet och självbestämmande är det som rättfärdiga krig handlar om.
Putin har fler soldater, villiga att gå i döden för Ryssland. Lyssna inte på västerländsk media.
Citera
2022-03-07, 15:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryskt flyg över Kiev nedskjutet.

https://twitter.com/CnnbrkBreaking/status/1500830263399624715

Får se vad det är för kärra men då är vi uppe i två idag väl?

Edit: Tveksam källa. Jag är avvaktande tills det bekräftas.
Senast redigerad av Don.C 2022-03-07 kl. 15:25.
Citera
2022-03-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Det visste jag inte, tack som fan för svaret, jag tror att det bästa EU och världen kan göra är att isolera Ryssland ännu mer och förstöra dom totalt och deras valuta, men Kina kanske hjälper Ryssland med sina egna banker?

Petrodollar skiter kanske Ryssland samt Kina i?
Kina brukar inte vara så nogräknade, men i den desperata situation Ryssland just nu befinner sig så kan man utgå ifrån att Folkmordsrepubliken kommer ta bra betalt för den hjälpen.
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Handlar inte så mycket om Ukraina. En konflikt mellan USA och Ryssland här.

En konflikt mellan Ryssland och verkligheten. Ryssland lever i en imperiedröm.
Citera
Medlem
Jag tycker att alla länder nära oss borde gemensamt gå med i Nato samtidigt. På så sätt vågar inte ryssarna göra ett skit.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Ryssland kommer med rimliga krav

Donetsk + Luhansk (tillhörande områden) + Krim

Och att Ukraina inte går med i NATO och är neutrala

Detta är ju mycket rimligt

FÖR HELVETE ZELENSKI
Låt nu inte lidandet fortgå

Vad fan ska UKR med Donetsk och Luhansk till när dom inte ens vill tillhöra Ukraina

ahh! så Katalonien borde ha fått lämna Spanien menar du?
Citera
2022-03-07, 15:21
Avslutad
Citat:
Putin har en arme på 200 000 man
som ska döda 44 000 000 Ukrainare.

Om var tionde Urainare dödar en Rysk soldat så har inte Putin någon arme längre.

Frihet och självbestämmande är det som rättfärdiga krig handlar om.

Källa på att Putin vill döda 44 000 000 Ukrainare.
Citera
2022-03-07, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
En konflikt mellan Ryssland och verkligheten. Ryssland lever i en imperiedröm.

Haha. Snarare en konflikt mellan dig och verkligheten.

Din kommentar måste vara dagens höjdpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in