2022-03-07, 09:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och hur såg Rosenbergs siffror i West Bromwich ut när han kom hem? Det märks att ni störs av att fjanten Guidetti ska till AIK istället för MFF.

Hade bytt lag till Eskilstuna om den blekfeta tunnhåriga fjanten gått till MFF.
2022-03-07, 09:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Och hur såg Rosenbergs siffror i West Bromwich ut när han kom hem? Det märks att ni störs av att fjanten Guidetti ska till AIK istället för MFF.

Inte ett dugg. Det är det att han hajpas som gör att jag skriver. Han är inget för MFF enligt min mening.
2022-03-07, 15:14
Medlem
Björnström klar för AIK presenteras inom kort!
Strannegård på utlån till AFC över 2022.

Glöm aldrig vem som avslöja Rogic..
2022-03-07, 19:57
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Med tanke på att Guidetti har väldigt få (inga?) titlar eller CL-matcher under sin karriär så hade det säkert gått att locka honom till MFF om vi verkligen velat. Jag har svårt att se honom som en spelare som skulle kunna göra skillnad och avgöra mot lag som Rangers eller Salzburg. Han är ingen värvning för MFF 2022.
2022-03-07, 21:51
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Med tanke på att Guidetti har väldigt få (inga?) titlar eller CL-matcher under sin karriär så hade det säkert gått att locka honom till MFF om vi verkligen velat. Jag har svårt att se honom som en spelare som skulle kunna göra skillnad och avgöra mot lag som Rangers eller Salzburg. Han är ingen värvning för MFF 2022.
Nåja, oavsett hur illa jag tycker om Guidetti så får man ändå ge honom att han vunnit U21-EM och skotska ligan samt ligacupen, och det är ju betydligt mer än vad merparten av svenska spelare lyckas uppnå under en karriär.

Med det sagt har du nog rätt, han hade förmodligen inte gjort något större avtryck i MFF och jag har inte stött på en enda supporter som vill se honom här nere. Det är bara en halmgubbe från den där tramsgubben Skarsgård.
2022-03-07, 22:30
Medlem
Rubbes avatar
https://www.fotbollskanalen.se/ryssland-1/utlandska-spelare-i-ryssland-far-pausa-sina-kontrakt-atta-svenskar-kan-byta-/

Sådär, då är jaktsäsongen igång på quickfix-värvningar tills i sommar.
2022-03-07, 23:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
https://www.fotbollskanalen.se/ryssland-1/utlandska-spelare-i-ryssland-far-pausa-sina-kontrakt-atta-svenskar-kan-byta-/

Och cashing säger alla advokater..

Finns det kontrakt mellan två parter så kan väl knappast en tredje part bara säga att kontrakten inte gäller längre. Jag skulle åtminstone vara jävligt försiktig.
2022-03-08, 08:00
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

Lyckas Norrköping ta hem "sina" spelare så kommer de få en riktig boost.
2022-03-08, 08:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Faktiskt ett jävligt rimligt inlägg av dig för en gångs skull, fortsätt så!

Du verkar tro att AIK’s bredd är dålig, vilket den inte på något sätt är. Vi har dessutom ynnesten att få ha många unga spelare som back-up bakom en startelva som absolut är i toppen vad gäller kvalité. Du behöver nog inte oroa dig så värst för AIK’s bredd.

MÅLVAKTER 5/5
Nordfeldt, Janosevic, (Brolin), (Haugaard)

FÖRSVARARE 5/5
Lustig, Milosevic, Papagiannopoulos, Otieno, Mendes, Haliti, Karlsson, Faqa, Bonde, (Tihi), (Forsberg)

MITTFÄLTARE OCH ANFALLARE 4/5
Larsson, Hussein, Bahoui, Elbouzedi, Guidetti, Ceesay, Ayari, Stefanelli, Ring, Meja, Abdirahman Ahmed, Strannegård, Kabuye, (Ofori), (Michel), (Radulovic)

Håller faktiskt inte med om att vår bredd är dålig, även om jag i mars kan ha överseende med att du ännu inte hunnit skaffa dig en blick över kvaliteten på våra yngre (bredd) spelare, så du klarar dig för den här gången. För att nå upp till 5/5 på mittfält & anfall så krävs däremot, som du säger, att en klassytter anländer om inte Stefanelli visar sig vara bra på den positionen också.
1. Var Nordfeldt 5/5 igår?
2. Hur känner du dig angående bredden på mittbacken inför MFF?
3. Är du nöjd med era yttrar?

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/fem-spaningar-fragetecken-for-aiks-kantspel/
2022-03-08, 10:17
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Kom hem Dennis! Fly från Putins regim och kom hem till Mesta Mästarna!
2022-03-08, 10:46
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
1. Var Nordfeldt 5/5 igår?
2. Hur känner du dig angående bredden på mittbacken inför MFF?
3. Är du nöjd med era yttrar?

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/fem-spaningar-fragetecken-for-aiks-kantspel/
1. Nej. Å andra sidan tar inte en enda målvakt i Allsvenskan det inlägget.

2. Bryr mig inte nämnvärt. Haliti, Milosevic & Lustig skadade/avstängda varav de två sistnämnda (tillika bästa) är tillbaka till veckan efter. Finns inget lag i Allsvenskan som inte skulle sakna de spelarna, går knappast att planera sitt truppbygge så att man har 3 spelare av Milosevics och Lustigs kaliber BAKOM vid skador?

3. Jag är nöjd med våra yttrar om Björnström och Guidetti kommer.
2022-03-08, 11:05
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och cashing säger alla advokater..

Finns det kontrakt mellan två parter så kan väl knappast en tredje part bara säga att kontrakten inte gäller längre. Jag skulle åtminstone vara jävligt försiktig.

Frågan är också hur många spelare som är intresserade, flertalet av spelarna från Sverige spelade match senaste omgången. Vilka har ens lämnat Ryssland förutom Claesson?

Men visst Hakšabanović hade inte varit helt fel att plocka in på ett halvår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in