2022-03-07, 14:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hur menar du då?

Att ställa krav samtidigt som man bombar civila är ju inte direkr att förhandla från en jämn position?

Citat:
Om jag sätter en pistol mot ditt huvud och säger "Ge mig telefonen eller så dödar jag dig".
Förhandlar vi då?

Om du ger mig din telefon då, är det bara en avslutad förhandling eller de facto ett väpnat rån?

En invaderande stat som ber om kapitulation för att sluta bomba, åsså säger du att det "visar sig vilka som vill ha fred eller inte" är lite skevt.

Om du säger pengarna eller livet så förhandlar du.
Citera
Avslutad
Om inte Ryssland gör avgörande framryckningar inom de närmsta dagarna så är det till att slänga in handduken och dra sig tillbaka till Krim och Donbas. Om man inte vill använda otillåtna metoder finns inget annat att göra som jag kan se det.
Nog bara till att erkänna att Ryssland skötte detta oerhört klantigt. Hur tänkte man med att komma med uråldriga fordon. Inte en enda stridsvagn jag sett har varit modern. 80-tal på alla. Lastbilarna ser också jäkligt gamla ut. Riktiga vrak för att vara ärlig.
Ska man göra något så är det i så fall att bomba och landsätta soldater rakt ner i Kiev.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Men det är ju inte orimliga krav faktist Ryssland styr ju redan dom delarna så det är frid å fröjd för Resten av Ukraina.

Nej, de styr Krim och en liten liten del av de så kallade "folkrepublikerna".
Citera
2022-03-07, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hur menar du då?

Att ställa krav samtidigt som man bombar civila är ju inte direkr att förhandla från en jämn position?

Om jag sätter en pistol mot ditt huvud och säger "Ge mig telefonen eller så dödar jag dig".
Förhandlar vi då?

Om du ger mig din telefon då, är det bara en avslutad förhandling eller de facto ett väpnat rån?

En invaderande stat som ber om kapitulation för att sluta bomba, åsså säger du att det "visar sig vilka som vill ha fred eller inte" är lite skevt.

Staten som har invaderats har sysslat med etnisk rensning sedan 2014.

Bombade inte NATO Serbien av samma anledning? Just det här gäller ju dubbla mätstockar. HYCKLARE!!!
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ryssland säger att de är beredda att "på ett ögonblick" avsluta invasionen av Ukraina om deras krav möts.
I en intervju med Reuters berättar Kremls talesperson Dmitry Peskov exakt vad kraven är.
Ukraina måste erkänna Krimhalvön som ryskt territorium och regionerna Donetsk och Luhansk måste erkännas som självständiga stater.
Dessutom måste Ukraina sluta strida och skriva i sin grundlag att landet ska vara neutralt och inte får gå med i några allianser.
Detta är hittills det mest precisa uttalandet från Ryssland om vad de kräver för att stoppa den så kallade "speciella militära operationen".
Peskov säger att Ryssland inte är intresserade av några andra områden än de som nämnts och att det inte stämmer att Ryssland vill kontrollera Kiev.
Han tillägger att Ukraina känner till dessa krav.
– Och vi har sagt till dem att allt det här kan ta slut på ett ögonblick, säger Peskov.

Det är bara att gå på kraven för Ukraina.

Sa inte Lavrov senast idag att Ukraina skulle avmilitariseras före kriget kunde avslutas?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
men Ukraina har sagt NEJ och åter NEJ till dessa krav och så kommer det fortgå, US har INGET att göra med vad Ukraina gör eller bestämmer försök nu fatta det!

Du får nog lära dig läsa. Jag skrev alltså: de kommer att stödja Ukraina.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Tycker du ett krig är värt bara för att hålla sig neutral?

Vem kommer sakna Gotland?
Ja, det måste verkligen vara dyrt för en angripande stat, så dyrt att de aldrig kommer på att es tänka tanken igen.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jaså!? Jag som trodde att det var Ryssland som invaderade Ukraina och inte USA..

Usa var först ut med på att beväpna Ukraina innan invasionen t.o.m

Det är ett indirekt krig för att de känner sig konkurrerade av Ryssland som stormakt.

Vart är världspolisen Usa nu? varför går dom ej in som dom gjort i andra länder?

Dom är fega kräk som försöker vinna på andras bekostnad.
Citera
2022-03-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du säger pengarna eller livet så förhandlar du.

Men den övergripande premissen är ju att jag håller ett hot över honom.

Och enligt lagen ett väpnat rån.

Likadant är det ju med en förhandling när man invaderat ett land...där pickadollen är militären och den hotade är Ukraina.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Hur gick det för islamist tjejtjenierna. ? Blev dom också grillade. Har varit tyst nu..
Citera
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
NATO har ingen avsikt och kommer INTE gå in i ngn krigshärd i Ukraina resten får ni Putin lovers fantisera om!

"Ni Putin lovers"? Jag är neutral. Det är tydligen störande. Du bestämmer inte över mig.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Putins krav på Ukraina är helt rimliga. Nu visar det sig vilka som vill ha krig och vilka som vill ha fred.

Citat:
Precis jag sa i mitt föra inlägg att det är bara att gå med på kraven.

Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
USA/Ukraina kommer inte gå med för de vill inte ha fred.
Ni bara måste skoja, Ett land blir invaderat (oprovocerat dessutom) och få ska de gå med på de krigförandes krav direkt och utan att protestera för annars vill de inte ha fred? Ge er nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in