2022-03-07, 14:39
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det är nog klokt att gå med på de kraven.
Ukraina måste visa Ryssland att de aldrig lönar sig att angripa Ukraina, annars upprepar Putin det hela om sju år igen och försöker förhandla sig fram till några fördelar till, samtidigt som Ukraina blir mindre och mindre.

Nej, Ukraina måste visa Ryssland att Rysslands inteessesfär enbart är Ryssland och att Ryssland aldrig någonsin kommer vinna på att angripa Ukraina.

Putin är en psykopatisk maktspelande diktator, han respekterar bara de som visar makt, om Ukraina återtar sitt territorium och gör det kostsamt för Putin.

Ryssland/putin respekterar inte ömsesidiga win-win avtal mellan jämbördiga länder, de ser han som en svaghet. Putin vill bestämma över andra, det är problemet.
Citera
2022-03-07, 14:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns i tråden. Jag hoppas någon kan hitta den.

Här:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t7ij6a/a_team_of_russian_soldiers_took_an_elevator_to/
Citera
2022-03-07, 14:40
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett sänkt ryskt hangarfartyg vore ju en jättegrej. Har Ryssland ens mer än ett hangarfartyg? Nej, det är nog inte sant... skeptiskt till helikoptrarna också.
Ja precis. Vet inte ens varför jag skrev med det. Ren förhoppning antar jag.

Men jag när fortfarande hopp om ryssarna fått ytterligare några helikoptrar utslagna. Ukraina tog ju en stad där nyss.

Mvh
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
USA har fått som de vill, de har fuckat upp EU och Ryssland
UK har fått som de vill, de har fuckat upp EU
De "judiska" oligarkerna har fått som de vill, de har fuckat upp Ryssland

Och EU fuckar upp sig självt.

Som P. T. Barnum sade, "den sista idioten är inte född".

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur är EU fucked up? Verkar vara sammanhållning istället. Sedan har länder börjat inse och agerat för att aldrig någonsin efter vara beroende av något Ryssland exporterar.

USA och UK vill hålla EU på mattan. Billig energi och naturresurser hade gjort EU
rikare samtidigt som USA och UK gått tillbaka.

"The grand chessboard"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Ja det blir nog tufft dessa grabbar lever för att döda.

Getskändare som är bra att ta till för att mörda obeväpnade civil. i en krigszone... not so much.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Vart tog de ursprungliga trupperna vägen? Det var ju 170 000 man som omringade Ukraina om jag inte minns fel. Har de stupat eller orkar inte mer? Låter väldigt märkligt att det bara kan ta "slut" helt plötsligt .
Alla är ju inte stridande trupper.
Citera
2022-03-07, 14:41
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kadyrov skickar en bataljon med blodtörstiga tjetjeniska specialpoliser till Ukraina. Aj.

https://twitter.com/geopconsulting/status/1500361465513000960?t=hGdfDFXFjqFXafpP2leNNA&s=19

Mer kött till köttkvarnen... Hälften av dem är döda inom ett par dagar, får se hur motiverade resten är då.
Citera
Medlem
Citat:
Vart tog de ursprungliga trupperna vägen? Det var ju 170 000 man som omringade Ukraina om jag inte minns fel. Har de stupat eller orkar inte mer? Låter väldigt märkligt att det bara kan ta "slut" helt plötsligt .

Det är väl helheten, Ryssland vet att de redan har förlorat kriget. Kriget skulle vara över på tre dagar.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Jag säger bara att än så länge verkar Ukraina kunna bita ifrån rätt bra. Det är möjligt att ryssarna kan mala ner dem, men det kommer ta tid.

Ja. Ukraina har ju återtagit en del områden igen.
Citera
2022-03-07, 14:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja. Ukraina har ju återtagit en del områden igen.

Det verkar så ja. Detta är egentligen en argumentation med arbetet som försöker analysera läget och förutspå framtiden så gott han kan.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur är EU fucked up? Verkar vara sammanhållning istället. Sedan har länder börjat inse och agerat för att aldrig någonsin efter vara beroende av något Ryssland exporterar.
EUs sammanhållning är bättre än någonsin, ja!

Vi vi måste ställa om de länder som köpt putins naturgas till el från kärnkraft och vind och snabbt stänga Gazprombank ute från Swift.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Snart kommer kraven på Sverige att
* Gotland erkänns som ryskt.
* Att de skriver i grundlaget att de aldrig går med i en allians.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in