2022-03-07, 14:32
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
NATO är PASSIVA dem gör INGET försök nu fatta detta!
Detta kring är Putins eget verk som du försöker få det till US/NATO som orsakat detta kom igen nu så blåögd naiv kan väl inte du vara, Dags förstå allt detta BOTTNAR i ett totalt storhetsvansinne som Putin har han vill införliva alla länder som bröt sig ut Sovjetunionen och få ett stor Ryssland det är inget annat detta handlar inte om ngn NATO /US fel!

Läs på historia istället!

Ja du hittar på. Och vad är det för historia?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
USA har fått som de vill, de har fuckat upp EU och Ryssland
UK har fått som de vill, de har fuckat upp EU
De "judiska" oligarkerna har fått som de vill, de har fuckat upp Ryssland

Och EU fuckar upp sig självt.

Som P. T. Barnum sade, "den sista idioten är inte född".
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://t.me/SergeyKolyasnikov/24868

Viktors troliga nya president Viktor Yanukovych kommer till Minsk för samtal.

Under hans tid förbättrades ekonomin och landet var en demokrati innan han avsattes då USA-stödde en kupp gjord av Svoboda och övriga fascistiska organisationer.

Vad tror ni om att Viktor återkommer som president för att bygga upp relationerna med både Putin och väst?

Ukrainarna lär knappast acceptera marionetten Yanukovych.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ukraine Recaptures City of Chuhuiv, Kills Top Russian Commanders
https://www.newsweek.com/ukraine-russia-recapture-chuhuiv-kharkiv-region-armed-forces-claim-facebook-1685356

Ryssarna har slut på trupper, dom avancerar inte längre. Det är stop i söder, öster och norr nu. Det kan ta en vecka innan dom fått fram tillräckligt med reservstyrkor för att kunna fortsätta framryckningen.
Citera
2022-03-07, 14:33
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Du skrev "I denna konflikt" Vilket bevisligen visar att du tycker som du tycker för att du blivit matad med det. Jag kommer från ett krigsdrabbat land så jag vet mycket väl vad död innebär. Det är inget direkt nytt som många av er med Ukrainaflagga på FB verkar tro.

Om du bryr dig så mycket Svensson så åk ner istället för att sitta här och tro att du gör någon skillnad. För det vet vi alla att DU INTE GÖR. Känslåstyrda veklingar som inte kan tänka med eget huvud, det är vad de flesta av er här inne är.

Det finns flera sätt att hjälpa till. Jag har skänkt ganska mycket pengar till bl.a Unicef i denna konflikten. Och ja, jag kallar det konflikt, sedan skiter jag i vad du tycker om det.

Du verkar mest vara ute efter att starta bråk i tråden, vilket ytterligare stärker min tro att du är ganska omogen.

Här är det vuxna som diskuterar. Så jag lämnar diskussionen med dig nu. Oavsett vad du skriver så kommer det stå obesvarat.
Citera
2022-03-07, 14:33
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Har du läst på om Pearl Harbor? Hur USA i det närmaste tvingade in Japan i kriget emot USA.

NATO kan beskrivas som en subtil mobbare med IQ
Putin kan beskrivas som en våldsam mobbare, och korkad.
Alltså den retoriken och propagandan kan du testa på ngn helt annan person som saknar kunskapen, Jag vet vad som gäller tydligt inte du för allt du på står är "rubbish" förutom det om Putler men annars man ser noll koll men mixar upp propaganda med en sanning bra jobbat!
Citera
2022-03-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Från Blinken i Litauen:
Blinken, during a visit to Lithuania (https://t.me/sashakots/29642), said that the Russian army is much stronger than the Ukrainian one and is able to "grind" it
Om man översätter översättningen så framgår det inte att dom går på knäna mer att ryssarna är överlägsna till antalet män och material. Nu är jag värdelös på ryska så jag vet inte vad som stod i länken du bifogade
Citera
2022-03-07, 14:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du är väldigt fokuserad på min person, varför?

Nu behöver du samla ihop dig och läsa vad jag skriver. Jag sade att än så står Ukrainas armé upp, medan det går märkligt trögt för ryssarna. Det kanske ändras men i dagsläget biter Ukraina ifrån sig.

Ukraina är nog fler på hemmaplan och kan nog mobilisera enklare? Är ingen expert.
Citera
2022-03-07, 14:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks

EU står ju mer enat än nånsin. Plötsligt går det att fatta snabba beslut. Banden till UK och USA stärks också. Väljarnas förtroende för sina ledare ökar.

Det finns en fiende att enas mot. Tack Putin.
Citera
2022-03-07, 14:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://t.me/SergeyKolyasnikov/24868

Viktors troliga nya president Viktor Yanukovych kommer till Minsk för samtal.

Under hans tid förbättrades ekonomin och landet var en demokrati innan han avsattes då USA-stödde en kupp gjord av Svoboda och övriga fascistiska organisationer.

Vad tror ni om att Viktor återkommer som president för att bygga upp relationerna med både Putin och väst?
Jösses är du inte med vad din ledare Kamrat Putin gör nu mer han flyger in sin marionett figur som inte det Ukrainska folket vill ha, Kanske läge du läser på lite extra innan du släpper mer propaganda som du tro man köper!
Citera
2022-03-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det finns flera sätt att hjälpa till. Jag har skänkt ganska mycket pengar till bl.a Unicef i denna konflikten. Och ja, jag kallar det konflikt, sedan skiter jag i vad du tycker om det.

Du verkar mest vara ute efter att starta bråk i tråden, vilket ytterligare stärker min tro att du är ganska omogen.

Här är det vuxna som diskuterar. Så jag lämnar diskussionen med dig nu. Oavsett vad du skriver så kommer det stå obesvarat.

Ibland måste man sänka sig till samma nivå för att få folk att fatta. Om du tycker det är vuxna som diskuterar här så ber jag dig läsa lite bättre. Att det är en konflikt eller krig är jag mycket väl medveten om.
Citera
2022-03-07, 14:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks

Hur är EU fucked up? Verkar vara sammanhållning istället. Sedan har länder börjat inse och agerat för att aldrig någonsin efter vara beroende av något Ryssland exporterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in