2022-03-07, 14:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker också Ukraina borde kunna gå med på dessa punkter. Det som förvånar mej e varför Ryssland inte bara gick in och säkrade Donetsk utan att dom gick all in. Varför försöka ta hela Ukraina?
Genom att hota att ta hela Ukraina får Ryssland ett annat förhandlingsläge. Ukraina bör därför inte gå med på detta, speciellt inte nu då Ryssland sitter i skiten.
Citera
2022-03-07, 14:12
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jo, precis. Jag menar inte att det är ett mål eller intresse just nu.
Bara att med tanke på hur kass putin är samt hur omotiverade hans slavar är så är det inte längre ett helt omöjligt uppdrag. Vilket är helt galet.

Vore dock nice om Ukraina kan få så god kontroll på Kharkiv att de kunde göra små stick in på rysk mark mot försörjningsleder och liknande.
Jaja, man får väl drömma?

Mvh

Det får man absolut och det ska man
Hoppet är det sista som överger en.

Och Ukrainarna har visat oss att finns bara viljan så är det mesta möjligt.
Citera
2022-03-07, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Så låter det nu ja. Ungefär som att auktoritärt styre är något från det förgångna, något vi testat men som vi utvecklats ifrån eftersom vi är mer intelligenta varelser. Detta stämmer inte historiskt. Människan har alltid experimenterat med statsskick och testat allt från demokrati till auktoritära styren utan att hitta något som riktigt funkar i längden.
Världen har gradvis utvecklats demokratiskt och är det mer än någonsin idag.

Att relativisera och säga att man inte ser denna trend är inte att ta ansvar. Då kan vi lika gärna försvara slaveri för att detta var en av de största handelsvarorna vi hade en gång i tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Snart åker pilbågarna fram!

Gör inte narr av Ryssland. Mosin-Nagant är ett jättebra vapen, para ihop det med kavalleri med inte bara pilbågar utan även rustning och svärd samt sköld så ska du se att Ukraina faller inom ett par dagar.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Läste en artikel en gång att om du rakar pälsen på en mus och lägger på en droppe ren benspyren så kommer den till 100% utveckla hudcancer.

De mössen du syftar på är sannolikt genmodifierade där man slagit sönder en gen för DNA reparation..

Men visst, krig idag är inte bara kulor.. Tror Putin passar på när väst är svaga efter Corona, nu kommer en mega flyktingvåg som ytterligare kommer sätta press på ekonomin. Väst är bortskämda.. blir det sämre med matköer och att man inte kan ta bilen till jobbet kommer det bli inbördes oroligheter..
Kanske har de något nytt virus att släppa ut.. vem vet men krig idag kan utföras på många nivåer..
Nej, de ger dem sprutor. Fast det är väl svårt för putin att ge oss en spruta
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag tror att Ryssland ser en livlina att komma hem med en "seger" dom hade ingen aning om att det skulle kosta såhär mycket och att motståndet skulle bli radikalt.

Nu ställer dom förhållandevis rimliga krav som jag tycker Ukraina borde gå med på.

Civila måste sluta dö och ukraina måste fortsätta vara en självständig stat, medlem i EU på sikt.
Kanske. Men frågan är hur ryssarna ställer sig till EU-medlemskap för Ukrainas del. Risken ur Rysslands perspektiv är ju att EU utvecklar sitt militära samarbete mer efter vad som hänt nu. Och då blir det samma visa igen...
Citera
2022-03-07, 14:14
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
USA skulle aldrig gå med på det. Du känner väl till att Zelenskyj bara är en marionettdocka, fjärrstyrd av USA. Det här kriget betyder mycket för USA och globalisterna, då de vill åt Rysslands naturrikedomar
och förhindra att Europa gör affärer med Ryssland.

Ja och det nya frihandelsavtalet RCEP som ASAN världens största handelsblock bildat med en tredjedel av världens befolkning och BNP har redan börjat att plocka russinen ur kakan både för USA och Europa.
Och USA är tungt skuldsatt nu för tiden och Europa saknar naturtillgångar råvaror i tillräcklig mängd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag tror att Ryssland ser en livlina att komma hem med en "seger" dom hade ingen aning om att det skulle kosta såhär mycket och att motståndet skulle bli radikalt.

Nu ställer dom förhållandevis rimliga krav som jag tycker Ukraina borde gå med på.

Civila måste sluta dö och ukraina måste fortsätta vara en självständig stat, medlem i EU på sikt.

Kraven är hutlösa och orimliga Ryssland har återigen visat att de inte är intresserade av fred och välstånd. De är bara intresserade av död lidande förstörelse terror och elände.
Jävla imperialistdårar.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ungefär lika omtyckt som sin ledare!

Japp. Skulle säga att Lavrov är samma skit som Putin i den här konflikten iaf.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ju helt sjukt! Det kommer alltså vara en massa människor som bara är försvunna och släktingarna vet inte var de har tagit vägen, bara att de var i militären och sedan får de inte kontakt med dem. Undrar vad militären säger när oroliga ringer och frågar om sina söner och män? Att de är på övning men kommer tillbaka snart?

De dog i en "övningsolycka". Det har ju redan kommit hem ryssar i liksäckat som dött i olyckor sedan 2014. Som alltså stridit i östra Ukraina och dött. Putin kör med samma här.

Frågan är om det funkar när det gället tusentals döda.

Hur kommer övriga soldater att resonera är ytterligare en fråga. Jaha varför får jag inte bära ID? Är inte det meningen när jag slåss för mitt land att de tar ansvar för mig? Samma soldatet kommet sedan höra om kamrater som är döda men Putin skiter i dom.
Citera
2022-03-07, 14:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Mer antisemitism i Sverige än i Ryssland.

Jag utför ett jobbåt ryska staten. Jag får min lön av dem. Jag kommer inte ge upp mitt arbete för att du vill få mig att inse något.

Lycka till kompis.

Sitt inte här hela dagen bara, för i dessa tider måste du se om ditt hus.

Åk till mormor och förbered vårsådden, för hädanefter blir det bara potatis och kompott för dig.
Citera
2022-03-07, 14:15
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainska styrkor har återerövrat staden Tjuhuiv i östra Ukraina enligt Reuters. DÖD åt Ryssland och jag önskar Lavrov en het semester i helvetet.

Det var som tusan. En stad med drygt 30000 invånare, 3-4 mil sydost om Kharkiv.
Dessutom en viktig flygplats där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in