2022-03-07, 14:09
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Ska bli så jävla intressant när den väl öppnar
Kaos

Ja, verkligen. De har meddelat att de ska komma med ny information tidigt på onsdag morgon om den öppnar då.. Men att den kommer att öppna då kommer knappast att ske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tack! Frågan är bara vad ryssarna menar med att de ska "slutföra avmilitäriseringen"? Det kan ju betyda att de fortsätter kriga tills allt motstånd är brutet?

Jag tror att Ryssland ser en livlina att komma hem med en "seger" dom hade ingen aning om att det skulle kosta såhär mycket och att motståndet skulle bli radikalt.

Nu ställer dom förhållandevis rimliga krav som jag tycker Ukraina borde gå med på.

Civila måste sluta dö och ukraina måste fortsätta vara en självständig stat, medlem i EU på sikt.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Kollade några ryssblaskor på nätet. De är helt korkade. I alla nyheter/artiklar står det att ryssen strider mot nazister och nationalister. Ryssarna måste vara den mest IQ-befriade folkgruppen på Jorden just nu.
Cencuren och propagandan har byggt upp en skev världsbild under många år.
Ryssar är intelligenta, men har inte fått sann information .
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
NATO har inget med detta att göra!
Kommer inte ha något heller med detta krig att gör lyssna på vad man säger istället för något annat, Stoltenberg har sagt det varje GÅNG nu NANTO kommer inte gå in i Ukraina och då är det så också!
Enda som kan få slut på skiten är Putler och hans anhängare annars kommer detta fors!
Men det hade varit bra om de som är i toppen slutade bete sig som barnrumpor. Fortsätter detta, så kommer vi ha enorma problem på alla fronter.

NATO/EU har påverkat Ukraina tidigare, precis som de gjort i massor av länder. Och kvar blir krig. Syrien. Afganistan. Lybien. osv.. Och nu blir ukraina ett sådant.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Var det folkrättsvidrig terrorism när USA invaderade och ockuperade Afghanistan och Irak? Ockupationer som även Sverige deltog i. USA ockuperar i skrivande stund och helt i strid med folkrätten en del av Syrien. De har även angripit och invaderat Syrien i strid med folkrätten.
Putin är inte världens enda idiot.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Jaha, så Ryssland öppnar upp korridorer för Ukrainarna att fly in till fiendeterritorium, vidrigt. Sen ska dom stävjas. Ska inte glömma att syriska soldater skickas in i detta krig heller, vafan har muslimerna där att göra? Dom drillas väl med att man ska kväsa otrogna hundar.

Ryssland kan man aldrig mer lita på.

Kineserna kan man aldrig räkna med.

Båda dessa länder vill ändra på världsordningen.

Putin försöker så det ser ut som Ukrainarna flyr sin egen regim kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Skojade lite bara. Men det är festligt med alla länkar här i tråden från ställen som twitter o facebook.
Ok. Det var jag som var trög. Jo det e många länkar med mycket önsketänkande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag har väldigt svårt att tänka mig att Ryssland skulle attackera ett EU.
I EU gäller Lissabonföredraget med artikel 42.7 den så kallade solidaritetsförklaringen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_svenska_solidaritetsf%C3%B6rklaringen

Precis det jag säger. En attack mot Sverige är en attack mot EU. Ryssland kan max kriga mot 2-3 fronter samtidigt. Inte mer med konventionella medel. De kommer inte attackera EU med konventionella stridsmetoder.
Citera
2022-03-07, 14:10
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Ha ha ha, Putler börjar få slut på moderna vapen, humor på hög nivå

Snart åker pilbågarna fram!
Citera
2022-03-07, 14:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Bespara Lavrov från helvetet, han är ju rätt omtyckt diplomat Putin kan du skicka dit

Ungefär lika omtyckt som sin ledare!
Citera
2022-03-07, 14:11
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Efter corona, så inser man att det finns vapen som man inte vill ha ut.

Som berättelse, så jobbar en släkting till mig på ett läkemedelsföretag. De kan alltså med 100% sannolikhet ge möss cancer för att sedan forska på dem.

Vi vill nog inte veta hur illa detta kan bli.
Läste en artikel en gång att om du rakar pälsen på en mus och lägger på en droppe ren benspyren så kommer den till 100% utveckla hudcancer.

De mössen du syftar på är sannolikt genmodifierade där man slagit sönder en gen för DNA reparation..

Men visst, krig idag är inte bara kulor.. Tror Putin passar på när väst är svaga efter Corona, nu kommer en mega flyktingvåg som ytterligare kommer sätta press på ekonomin. Väst är bortskämda.. blir det sämre med matköer och att man inte kan ta bilen till jobbet kommer det bli inbördes oroligheter..
Kanske har de något nytt virus att släppa ut.. vem vet men krig idag kan utföras på många nivåer..
Citera
2022-03-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Precis det jag säger. En attack mot Sverige är en attack mot EU. Ryssland kan max kriga mot 2-3 fronter samtidigt. Inte mer med konventionella medel. De kommer inte attackera EU med konventionella stridsmetoder.

Så är det, dessutom visste mer eller mindre hela världen en månad innan attacken att dom skulle invadera Ukraina, nu har vi inga indikationer på att ett annat land står illa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in