Citat:
Ursprungligen postat av
HurManVetInte
RYSSLANDS KRAV FÖR ATT SLUTA KRIGA
Ryssland har fyra krav på Ukraina för att de ska dra tillbaka sina trupper meddelar Dmitry Peskov, talesperson för Kreml:
• Att Ukraina lägger ner sina vapen
• Att Ukraina ändrar i sin konstitution så att de förblir neutrala och inte går med i Nato
• Att Ukraina erkänner Krimhalvön som ryskt
• Att Ukraina erkänner regionerna Luhansk och Donetsk som fria stater
Jag är verkligen på Ukrainarnas sida, jag vill kriget ska ta slut. Jag sympatiserar med Ukrainarna.
MEN.
Dessa 4 ovan punkter är ju inte så jävla svåra att svälja? Lägga ner vapen är väl inga problem om ryssarna också gör det. NATO kan dom skita i, dom kan gå med i EU istället. Krim har dom inte nu heller så ingenting att förlora. Luhansk och Donetsk, visst. Tufft men samtidigt bor där så stor andel ryssar och det är bättre erkänna dom regionerna än att bli av med hela landet.
En önske/julklappslista ifrån Ryssarna då.., och de vet ju hur illa kriget har gått nu efter en vecka. Så de vet ju lika väl att Ukraina kommer inte acceptera detta alls.
Ukraina struntar ju i hur deras deras ekonomi går, för de handlar det om deras framtida existens som nation.
Detta kommer att förkastas i sin helhet ifrån Ukrainas sida. Man har snubbar, vapen och minst en månad till utav "skitväder" offensivt där nere..
Hur kommer Rysslands ekonomi att se ut efter en månad, sex månader med ekonimiska sanktioner.., är ens Puin president då eller blivit avsatt i en kupp ?