2022-03-07, 13:03
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Klockan 15.00, svensk tid, kommer den ryska och ukrainska delegationen att mötas för en tredje förhandlingsrunda mellan länderna, rapporterar nyhetsbyrån AFP. Det förra samtalet hölls i torsdags. Då kom man överens om att upprätta de humanitära korridorerna.

Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov och Ukrainas utrikesminister Dmitro Kuleba ska mötas i Turkiet på torsdag, rapporterar Reuters.

Det känns verkligen som att intresset finns ifrån båda sidor att försöka lösa en diplomatisk utgång på det här. Det är min känsla iallafall.

Förhoppningsvis lyckas dom snart, det gagnar alla inklusive omvärlden.
Håller med. Just nu sitter de flesta här på avdelningen och kollar nyheterna på sociala medier eller SVT. Trodde man kunde få gå tillbaka till någorlunda normal verksamhet efter COVID, men icke.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Fake news, inga civila ryssar som dött, det är bara civila ukrainare som fått sätta livet till i den här konflikten.
Om man är i Putlers ledband som du är borde man inte uttala sig, du lider en enorm brist på bildning så bolsjevik du är.

"OK"
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Har du en länk till det uttalandet, dina ord litar nog få på

Samt som av en händelse - Nyhet precis just nu i svensk media (fler källor):
Citat:
Socialdemokraternas högsta ledning håller ett extrainkallat möte i kväll, enligt uppgifter till Expressen.

Mötet hålls med anledning av det "mycket allvarliga säkerhetspolitiska läget", skriver tidningen vidare.

Statsminister Magdalena Andersson kommer delta tillsammans med bland annat finansminister Mikael Damberg och försvarsminister Peter Hultqvist.
Citera
2022-03-07, 13:04
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Nu är det Putin, 1932-1933 var det Genosse Stalin. Samma skit. Holodomo

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Citera
2022-03-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Samt som av en händelse - Nyhet precis just nu i svensk media (fler källor):

Vad är det du antyder, att Sverige skulle bli attackerat av Ryssland eller?

Dessutom, Sverige har INTE gått med i NATO och jag tror inte att dom kommer att göra det heller.

DESSUTOM om det skulle vara som så att Ryssland angriper Sverige då hade NATO blandat sig i även om Sverige inte är medlemmar.
Citera
2022-03-07, 13:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Inget händer riktigt. Måste inte Ryssland göra något snart? Påbörja massiva bombningar, eller nya storoffensiver? Är det lugnet före stormen vi ser nu? Vad tror ni blir Putins nästa drag i kriget?
Citera
2022-03-07, 13:07
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu stegas det opp i beväpningen. Klassikern Mosin-Nagant plockas fram.

https://twitter.com/i_army_org/status/1500785098412769281?t=oqoRflKMIVVv0ibkuYEVGQ&s=19

Vad betyder de vita bindlarna? Får mig att undra om det kan vara bilder från nån övning. Förvånande med så gamla vapen i vilket fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi är av Ryssland varnade både i Nato-frågan, och i att vi sänt vapensystem till Ukraina:

https://www.expressen.se/nyheter/anderssons-svar-efter--ryska-hotet-mot-sverige/

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-varnar-for-svensk-nato-anslutning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxgQXJ/ryska-hotet-mot-sverige-kommer-hallas-ansvariga

Öppet för fri tolkning.
Jag har gjort min tolkning.
Jag har gjort min tolkning, bra sagt. Men du skulle sagt det först inte efter att jag fråga om källa, det är så man kör propaganda. Lite som västledare påstår att man EJ har skrivit ett avtal "not one inch", vilket är sant men inte hela sanningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ahahahahaaaa ... Ja, det måste svida oerhört. Många slaviska machos får spader.

Hindrade dock inte att Zelenskijs parti fick hela 73% av rösterna i valet 2019. "traditionalisterna" tillhör en minoritet ,är ju lätt att räkna ut, gamla fisar som drömmer om ett judefritt Ukraina med traditionella ideal ,jojo

För ryssar (och uppenbarligen deras allierade här) så är ju en vinst i fria demokrstiska val en typisk kupp.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Klockan 15.00, svensk tid, kommer den ryska och ukrainska delegationen att mötas för en tredje förhandlingsrunda mellan länderna, rapporterar nyhetsbyrån AFP. Det förra samtalet hölls i torsdags. Då kom man överens om att upprätta de humanitära korridorerna.

Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov och Ukrainas utrikesminister Dmitro Kuleba ska mötas i Turkiet på torsdag, rapporterar Reuters.

Första toppmötet.

Då kan man anta att Putin är medveten och erkänner att detta inte alls går som planerat, och att detta kostar mer än smakar.

Har dock misstanken om att utåt kommer Lavrov att "blabba på" som vanligt med sin krav/julklappslista..

Här "blinkar" ryssarna..
Senast redigerad av Snapcount 2022-03-07 kl. 13:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vad betyder de vita bindlarna? Får mig att undra om det kan vara bilder från nån övning. Förvånande med så gamla vapen i vilket fall.
bindlarna betyder att dem är ryssar
Citera
2022-03-07, 13:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
"Ädla kämpar" ??

Vilka infantila uppfattningar. Hade jag inte vetat att du var svensk hade jag trott du var typ 17 år gammal.

Det är infantilt för att du tycker det är ok att Ryssland vill krossa det fria Ukraina.

Jag trodde förövrigt att ni gillade patos, men uppenbarligen bara när det handlar om att glorifiera Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in