2022-03-07, 11:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du gillar att kommentera lite bara för att visa att du vet lite och syns eller hur, som en massa ytlänningar på möten

Många sjömän har inte flytväst heller, hockeyspelare utan hjälm när dom spelar hockey betyder det att dom är dåliga

Då bryter de mot grundläggande säkerhetsregler vilket indikerar att de inte är särskilt bra sjömän eller hockeyspelare.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukraina hävdar att de slagit ut en rysk korvett väster om Odessa. Ett av Rysslands modernaste fartyg

https://mobile.twitter.com/InfoResist/status/1500750216768765955
Citera
Medlem
Kul att om Ukraina vinner så kommer de bli mer nationalistiska än någonsin. Helt emot Putlers drömmar alltså. Pungkulsskallen skulle tänkt och sedan handlat och inte tvärtom
Citera
Medlem
Satan så det kommer smälla i Kiev och Odesa snart känner jag på mig. Putin laddar upp för nåt stort.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryssland lär inte agera såvida inte Sverige gör något som direkt ses som krigsförklaring. Varför eskalera något som inte behöver eskaleras.

Kanske du som ska lyfta huvudet ur sanden och inse att handlingar har konsekvenser oavsett vad du tycker om konsekvenserna.

Känner du dig bekväm med att som svensk leva i en lydstat till ryssland? Du kanske inte är svensk?
Citera
2022-03-07, 11:56
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Hur gick det med den första specialstyrkan? Har man skrapat upp delarna ännu? Kan inte kosta mycket att skicka hem liken

Musslorna gör bäst i att härja bland andra IQ 65 i någon förort alternativ rånmörda oskyldiga på en parkering. När det kommer till att föra krig på vitas villkor skrapar vi upp dem från marken med hällskrapor.
Citera
2022-03-07, 11:58
Medlem
Citat:
Lägg ner snacket om att Ryssland ska attackera Sverige. Är inte ett troligt scenario.
Folk trodde att andra världskriget skulle ta slut till julen 1939.
Jag tror inte att det är krig i Europa - det är krig och fler länder är redan inblandade.
Citera
2022-03-07, 11:58
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Är du en idiot eller? Det går att ha goda relationer med andra länder utan att vara en lydstat.

Säg det till belarus... eller samtliga länder som en gång tidigare var en del av sovjet.
Citera
2022-03-07, 11:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Satan så det kommer smälla i Kiev och Odesa snart känner jag på mig. Putin laddar upp för nåt stort.
Antagligen för att ta emot hundratals KIA från Kyiv och ett par tusen sårade.

Odessa blir intressant, kommer Putler förstöra den gamla pärlan i det Tsarryska riket, det är iofs ett brott mot internationell rätt i sig.
Bra reklam hemma i Ryssland om så sker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Minus 1 till helikopter:

https://mobile.twitter.com/ua_industrial/status/1500777746598879239?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1500777746598879239%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1120926.19920

Piloten (ev fr annan):

https://mobile.twitter.com/hochu_dodomu/status/1500744444622127106
fyfan inga roliga brännskador det där inte
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Och också i Sveriges riksdag. Det externa hotet har svetsat ihop alla partierna. Tippar att det politiska klimatet i Sverige också radikalt kommer ändras nu när det finns ett yttre hot som överskuggar alla andra frågor. I kristider sluter man typiskt upp bakom sin ledare, så jag tror det blir en promenadseger för Socialdemokraterna i höstens val. Vänstern kommer tappa stort – de har ingen trovärdighet i frågor som rör vårt militära försvar.

Tror dom flesta skiter i partipolitiska utsvävningar/detaljer i dessa frågor. Detta är bra mkt större, och mer viktigt än att lyssna på poängsamlande.
Däremot som (V) betett sig, kommer få konsekvenser i kommande val.
När det går så långt att Sjöström tillrättavisar sin efterträdare officiellt, då är det fan lågt vatten.

Man kommer nämligen till en punkt i politiken där det går att säga; "Men förihelvete", och det verkar ha sagts unisont inom vår riksdag och ända ner i gräsrötterna.

Det är ungefär nu man kanske begriper att vi har det ganska bra i detta landet ändå, om man ser det ur ett omvärldsperspektiv.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Dålig stil tycker jag. Sanktioner innebär sämre tider för alla och om väst (vi) menar allvar med sitt stöd för Ukraina så får vi även ta de oönskade konsekvenserna av våran moral. Viktigt att folk inser det.

En kall realitet när man har satt för många ägg i samma korg.., och dessutom givit kärnkraften "fingret".

Men för Putin långsiktigt ser det sämre ut.

USA/Iran lär skall ha närmat sig ett avtal, och det kan få långsiktiga konsekvenser för rysk oljeexport om/när det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in