2022-03-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Kollektiviseringen är avslutad. Inget folkmord baserat på etnicitet har någonsin ägt rum. Majoriteten av historiker överens.
Finns det alltså några av dina kollegor i trollfabriken som kallar sig historiker? Knappas förvånande att de är överens iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Syrier har ingen folkgemenskap med ukrainare, inte tjetjener heller. Tjetjener är antagligen dock högst opålitliga för Ryssland eftersom folk har en tendens att bli opålitliga efter det man har dödat deras familjer.

Jag fattar bara inte hur otroligt kassa ryssarna blivit på att föra krig, dom har förlorat tusental med fordon, flera hundra stridsvagnar och mängder med flygplan och helikoptrar. Och så börjar dom hyra in muslimska terrorister!!!! Putler kommer få problem med dessa muslimer vad det lider, när muslimerna fattar att dom blir offrade som kanonmat kommer dom invadera ryssland och våldta deom ryska officerarna för dom beter sig som kärringar.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ja. Och senast igår hintade Kadyrov att han tänker skicka fler. Tydligen ska en ny fas börja idag om fredssnacket går åt helvete.
http://thesaker.is/day-11-putins-last-warning-before-beginning-of-the-2nd-phase-of-the-operation/

Kiev och Odessa som är huvudmålen i Fas 2

Hmm. Det verkar omöjligt att få fram äkta nyheter. För några dagar sen så låg visst deras överste död i nåt dike, likaså de andra.
Citera
2022-03-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nationalist, ja det låter bra det du döljer det du inte vill visa.

Har lekte väl med Nazisterna under 2:a världskriget, neonazisterna i Kiev firar honom vilt så någon hjälte i vår mening var han nog knappast.

Bandera var en hjälte! Men jag förstår att ni folkmördande naziryssar inte tycker om att han stod upp mot er.
Senast redigerad av LavezziLrey 2022-03-07 kl. 11:37.
Citera
Medlem
Minus 1 till helikopter:

https://mobile.twitter.com/ua_industrial/status/1500777746598879239?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1500777746598879239%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1120926.19920

Piloten (ev fr annan):

https://mobile.twitter.com/hochu_dodomu/status/1500744444622127106
Senast redigerad av ABljuger 2022-03-07 kl. 11:37.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Hjälp till att knäcka de ryska nätverken med Liberator:
https://blog.disbalancer.com/disbalancer-launches-liberator/

Programvara för PC, Mac och Linux. Kör D-DOS attacker mot ryska servrar.

Rekommenderades av den ukrainska mediekanalen nv.ua

Jag har installerat den och den kör fint i bakgrunden.
(bara att ignorera eventuella varningsmeddelanden från Windows Defender t ex och köra ändå)

Även om det är moraliskt rätt så, pratar du om ett grovt brott. Inte bra om R.
kan säga att Sverige ägnar sig åt cyber warfare.

USA sade till R. Att om de gör det, så räknas det som en fysisk krigshandling.

Dessutom så kommer du bli bannad från FB. Förbjudet att ägna sig åt brottslig verksamhet på FB.

Så har du över 50 i iq så tar du snabbt bort inlägget.
Citera
2022-03-07, 11:35
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Jag tror det är farligt att underskatta Rysslands militära kapacitet. Visst, det man sett hitills har väl inte imponerat på omvärlden men man kanske inte ska dra allt för långa slutsatser av det.
Att skicka in värnpliktiga med lite stridserfarenhet i Ukraina till en operation man räknade med skulle gå fort känns någonstans logiskt. Varför riskera elitstyrkor i ett krig som snabbt skulle vinnas?
Då Putin inledde denna offensiv måste han ha kalkylerat med riskerna om en konfrontation med NATO. Därför är jag rädd att han i en större konflikt har starkare militär kapacitet att sätta in vid behov.
Att få fienden att underskatta motståndarens militära kapacitet är en sedan länge känd krigslist.
Jag hoppas dock att jag har fel!!
Citera
2022-03-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du måste vara totalt oförstående av vad som sker om du tror att vi skulle klara av ryssen, vakna imbecill

Jag ser här att du fortsätter briljera med ditt trevlighets-game.
Citera
2022-03-07, 11:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Känner samma sak. Ukraina är i numerärt underläge och ryssarna rycker närmare. Vi får nog förbereda oss på att det blir en ny kalla-kriget-era med spänningar mellan öst och väst.
Om Kina aktivt väljer att stödja Putin så kommer handeln mellan väst och Kina få sig en allvarlig törn. Det kommer påverka svensk industri stort eftersom vi avvecklat mycket av vår egen produktionskapacitet och flyttat till Kina.

Sorry för en mörk spaning.

Oavsett hur Ukraina ser ut i framtiden, har detta redan kastat om spelplanen helt och hållet.
Det finns liksom inget sätt att i framtiden ursäkta Putins Ryssland efter detta och det är en primitiv drivkraft bakom allt detta komplicerade avståndstagande resp. avancemang av båda "sidor".

Frågan är om en ordning kommer infinna sig ens på lång sikt?
Jag skulle säga att vi redan befinner oss i ett kallt krig - prägeln av sådant tillstånd finns nämligen redan starkt.
Men detta är ojämförbart med det tidigare kalla kriget, då det denna gången faktiskt krigas på riktigt och hoten står potentiellt närmre än vad det någonsin tidigare gjort.

Din spaning är realistisk.
Har aldrig tidigare hört sådan samstämmighet genom hela västliga samhällsskiktet.
Citera
2022-03-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Att tro att sverige har något att sätta emot Ryssen är sorgligt naivt.

Om Putin vill så jämnar han sverige med marken på 30 minuter..

Som sagt, kärnvapen är kärnvapen. Men det framstår inte som att han skulle förmå att invadera Sverige.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du måste vara korkad eller oförmögen att ta till dig information. Det finns rätt mycket om Ukrainas tentativa kontakter med Beijing där ute.

Säger du ja.

Men - som sagt - det är inte jätteviktigt. Frågan är om Ukraina vill media ’helt på Kinas villkor’ som du påstod. Eller Om du skojade till det igen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad är Banderas?

Ett sätt att säga att de slåss mot nazister. Bandera var en ukrainsk nationalist.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in