2022-03-06, 21:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Fan också, jag läste fel Tänker du komma med några exempel, eller?
Exempel på vad?
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Strunt samma, blev bara triggad. Vill inte starta någon diskussion i mellan detta. Varvar ner nu när jag haft en bra kväll redan. Sorry för att jag tog illa upp.
OK.
Citera
2022-03-06, 21:15
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag tar öht ingenting på förskott. Däremot så evaluerar jag nyförvärv, form, spelschema, antal vinster/förluster, gjorda/insläppta mål, hur stor serieledning TBC hade i tex september, november och januari mnd, hur många poäng det skiljer mellan de olika lagen, ev skador, etc till respektive lag. Och kommer fram till det det mest troliga scenariot baserat på detta.

Samma sak gjorde jag i slutet av juni/starten av juli mnd när jag först hävdade att topp 4 i EPL 21/22 blir: 1.Man City, 2.Liverpool, 3.Chelsea, 4.Arsenal
Du har ju redan räknat bort övriga, lite självgod kan man tycka.. skriv gärna som du gör men visa lite glimt i ögat 🤩
Citera
2022-03-06, 21:16
Medlem
Är det bara jag som tycker Ramsdale har vart rätt svajiig sista veckorna? Hoppas han skärper till sig snart 😊 vore ju guld värt om Everton knep poäng av Spurs imorgon 😊
Citera
2022-03-06, 21:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Du har ju redan räknat bort övriga, lite självgod kan man tycka.. skriv gärna som du gör men visa lite glimt i ögat 🤩
Ja, jag anser att nu att både Man Utd och Wolves är ute ur topp 4 racet. Samt att Man City har, med 90% säkerhet redan säkrat titeln.

Verkar som att du har ett behov av att sluta dricka en back med öl varje dag.
Citera
2022-03-06, 21:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Är det bara jag som tycker Ramsdale har vart rätt svajiig sista veckorna? Hoppas han skärper till sig snart 😊 vore ju guld värt om Everton knep poäng av Spurs imorgon 😊
Instämmer. Han har varit riktigt ojämn den senaste tiden, och han stod för en ganska dålig insats i dag.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-06 kl. 21:38.
Citera
2022-03-06, 21:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ja det kan jag hålla med om. Om allt var avgjort på förhand hade det ju inte funnits någon mening med att spela matcherna. Oväntade saker händer, lag som har gått dålig får en formtopp och tvärtom osv. Arsenal torskade mot Brentford i första matchen på säsongen, det tror jag inte hade hänt nu t.ex.
Naturligtvis så är inget avgjort än.. Men utifrån vad poängterade i svaret till ”Drickback”, så ser det definitivt ut som att lagen som nu innehar platserna mellan 1-4 kommer även att ha det efter sista omgången. Men visst så kan div lag åka på några skrällar och få div skador inom truppen, ngt som kan bidra till att ändra den nuvarande tabellen för 4 när vi väl kommer till maj.

Skälet till att varför Arsenal åkte på däng och såg direkt usla ut under de 2-3 första omgångarna, var p g a inte ett komplett lag med våra nysigneringar osv i dessa matcher. Nu så är läget helt annorlunda för oss.
Citera
2022-03-07, 07:52
Medlem
torrenttobbes avatar
Nej nu är det dags att bråka om någonting annat än hur nära Arsenal var att sluta tvåa 2012.

Intressant artikel om Salah och hur lite frisparkar han får. Ibland går det 1,5 match utan en frispark med sig. Lite konstigt med tanke på hans spelstil och hur mycket tid Liverpool befinner sig i motståndarens straffområde.
Vad tror ni det beror på? Rykte om filmare? Hans ursprung? Någonting annat?

https://paultomkins.substack.com/p/incredible-mo-salah-stats-that-suggest?utm_source=twitter&s=r
Citera
2022-03-07, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Skälet till att varför Arsenal åkte på däng och såg direkt usla ut under de 2-3 första omgångarna, var p g a inte ett komplett lag med våra nysigneringar osv i dessa matcher. Nu så är läget helt annorlunda för oss.
Och det är hur sällsynt att det händer igen? Är ju precis det som folk menar på, ett-två röda kort och två-tre skador så vips är inte fjärdeplatsen lika självklar längre, speciellt inte eftersom de tre hängmatcherna som du redan räknat in 9p i lika gärna kan innebära 0p vilket då kan innebära att ni är 2p efter Spurs på fjärdeplats och endast 1p före United på sjätte.
Någon som förresten vet vilka Spurs andra hängmatcher är förutom 6-poängs-matchen mot Arsenal?

Arsenal är absolut i ett bra läge att få spela CL till nästa år men det är mycket kvar att spela om.
Citera
2022-03-07, 09:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Nej nu är det dags att bråka om någonting annat än hur nära Arsenal var att sluta tvåa 2012.

Intressant artikel om Salah och hur lite frisparkar han får. Ibland går det 1,5 match utan en frispark med sig. Lite konstigt med tanke på hans spelstil och hur mycket tid Liverpool befinner sig i motståndarens straffområde.

https://paultomkins.substack.com/p/incredible-mo-salah-stats-that-suggest?utm_source=twitter&s=r

Samma människa som inget hellre vill än bråka om hur nära Arsenal var en gång i tiden, brukar gnälla på hur tråden "tas över av Liverpoolmaffian"... vi har väl alla olika intressen i vad man vill diskutera. Men generellt håller jag med - dåtid kan vara intressant som kuriosa och lite detaljer, nutid betydligt mer intressant.

Jag hinner inte riktigt läsa hela artikeln, har bara en spaning där jag tror författaren tappar alla som inte håller på LFC: "Yet he gets almost nothing from referees"

Fans till Chelsea, United, City etc: TRIGGERED

Det blir troligen en titelmatch 10e april på Citys hemmaplan, om Liverpool klarar att vinna sina matcher fram till dess. City har betydligt enklare spelschema och Ruben eller no Ruben, bör de gälla som solklara favoriter i samtliga matcher.

Såg bara bits and pieces av United igår och väntat men tråkigt att de inte kunde ge City en match. City är väldigt bra, United är inte det. Var aldrig något snack. Kanske hade United kunnat utmana mer utan frånvaro på Ronaldo/Varane, men realistiskt sett skulle de aldrig ta poäng.
Citera
2022-03-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Såg bara bits and pieces av United igår och väntat men tråkigt att de inte kunde ge City en match. City är väldigt bra, United är inte det. Var aldrig något snack. Kanske hade United kunnat utmana mer utan frånvaro på Ronaldo/Varane, men realistiskt sett skulle de aldrig ta poäng.
United borde på sin hemsida lägga ut något i stil med "Tack för lektionen i hur fotboll spelas lillebror". Där är milsvida skillnader precis överallt, när Citys spelare i 3-1 ledning jobbar hårdare hemåt så säger det i princip allt - precis som Keane sa efteråt så är där ett antal spelare som aldrig mer borde få dra på sig United-tröjan igen.
Citera
2022-03-07, 17:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Vem har bråkat om hur nära Arsenal var på att sluta tvåa i 2012?🤔🙈

Salah får kanske inte så många frisparkar, men däremot så får han j.... många straffsparkar (som han filmar till sig). Har ju sagt detta förr, men säger det igen. Salah och Mane är utan tvivel de två största skådisarna i EPL, är ju nästan Neymar-nivå över dessa två när det kommer till skådespel.
Citera
2022-03-07, 17:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Samma människa som inget hellre vill än bråka om hur nära Arsenal var en gång i tiden, brukar gnälla på hur tråden "tas över av Liverpoolmaffian"... vi har väl alla olika intressen i vad man vill diskutera. Men generellt håller jag med - dåtid kan vara intressant som kuriosa och lite detaljer, nutid betydligt mer intressant.

Jag hinner inte riktigt läsa hela artikeln, har bara en spaning där jag tror författaren tappar alla som inte håller på LFC: "Yet he gets almost nothing from referees"

Fans till Chelsea, United, City etc: TRIGGERED

Det blir troligen en titelmatch 10e april på Citys hemmaplan, om Liverpool klarar att vinna sina matcher fram till dess. City har betydligt enklare spelschema och Ruben eller no Ruben, bör de gälla som solklara favoriter i samtliga matcher.

Syftar du på mig i första delen av det inlägget? Nej, jag försöker absolut inte att bråka med ngn. Men många av Liverpool fansen här inne tycks tro att Liverpool är den enda fotbollsklubben från England, och därmed så ska hela denna tråd handla enbart om Liverpool. Annars så får man ju tycka att det är lite som att skyta sig själv i foten när ngn anhängare av Liverpool hävdar att fans av andra klubbar skriver hur bra TBC en gång var och/eller nära TBC var att vinna titeln för ett X-antal år sedan. LMAO!😅

Hursomhelst, ja det kan mkt väl bli så att du har rätt ang Man City-Liverpool matchen den 10/4.

Men du verkar vara väldigt självsäker och helt övertygad om att Liverpool kommer att ta 3p i samtliga av deras matcher fram tills dess, jag hade valt att vara lite mer ödmjuk om mitt lag var i samma position som det Liverpool är i nu. Och kom i håg att ni ska möta The Gunners (på våran hemmaplan) innan ni ska möta Man City.

Jag är dock nästintill helt säker på att så som tabellen ser ut nu för 1-4, kommer den även att se ut efter sista omgången.
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
United borde på sin hemsida lägga ut något i stil med "Tack för lektionen i hur fotboll spelas lillebror". Där är milsvida skillnader precis överallt, när Citys spelare i 3-1 ledning jobbar hårdare hemåt så säger det i princip allt - precis som Keane sa efteråt så är där ett antal spelare som aldrig mer borde få dra på sig United-tröjan igen.
Jag såg typ bara 10 min av matchen mellan United-City, och har egentligen ingen aning om hur Man Utd stod upp mot Man City över 90 min. Men siffrorna ljuger ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in