2022-03-06, 20:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så är det, förstås. Men vad om vi tar 3p i samtliga hängmatcher?

Vad händer då? 🧐
Då tar ni 9 p 🤣
Citera
2022-03-06, 20:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tar ni noll poäng i hängmatcherna så är ni bara 1 p före MU (medveten att andra matcher kommer emellan och tabell ser annorlunda ut få)

Hängmatcherna är ju dessutom Chelsea, Liverpool samt Spurs så att det blir 3 knappa förluster och 0p är ju inte ens helt otänkbart. Med det sagt tror jag ändå Arsenal slutar 4a även om de förlorar de 3 hängmatcherna, mest för att Man Utd också har Liverpool och Chelsea kvar att möta, samt Arsenal på bortaplan.
Citera
2022-03-06, 20:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Då tar ni 9 p 🤣
Du säger inte det?

Men allvarligt talat, så anser jag nu att både Wolves och Man Utd är ute ur topp 4 racet, tror även att Tottenham är ute med mindre de tar 3p mot Man Utd nästa helg. Men vi är nu klara favoriter till att säkra oss 4:e platsen.

Jag anser det även som att Man City har redan vunnit ligatiteln, tror inte att de tappar poäng i 2-3 kommande matcher, samtidigt som att Liverpool vinner/tar poäng i 2-3 omggr där oljearaberna tappar poäng.

Så som tabellen för topp 4 ser ut nu, kommer den även att se ut efter sista omgången i maj mnd.
Citera
2022-03-06, 20:41
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Du säger inte det?

Men allvarligt talat, så anser jag nu att både Wolves och Man Utd är ute ur topp 4 racet, tror även att Tottenham är ute med mindre de tar 3p mot Man Utd nästa helg. Men vi är nu klara favoriter till att säkra oss 4:e platsen.

Jag anser det även som att Man City har redan vunnit ligatiteln, tror inte att de tappar poäng i 2-3 kommande matcher, samtidigt som att Liverpool vinner/tar poäng i 2-3 omggr där oljearaberna tappar poäng.

Så som tabellen för topp 4 ser ut nu, kommer den även att se ut efter sista omgången i maj mnd.
Kivar mest med dig eftersom du tar ut så mycket i förskott dock finns det en hel del som talar för er just nu. Vinner hängmatchen upp till Chelsea är ni 2 p efter de.
Citera
2022-03-06, 20:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hängmatcherna är ju dessutom Chelsea, Liverpool samt Spurs så att det blir 3 knappa förluster och 0p är ju inte ens helt otänkbart. Med det sagt tror jag ändå Arsenal slutar 4a även om de förlorar de 3 hängmatcherna, mest för att Man Utd också har Liverpool och Chelsea kvar att möta, samt Arsenal på bortaplan.
Tycker det är kul att kiva med generalen eftersom han utelämnar mycket om och men samt tar ut för mycket i förskott. Klart de är i förarsätet för övriga misslyckas hålla upp tempot.
Citera
2022-03-06, 20:49
Medlem
Citat:
Jag skrev att Merson är iaf 10x bättre än vad antingen Neville, Carragher och/eller Ferdinand är....
Fan också, jag läste fel Tänker du komma med några exempel, eller?
Citera
2022-03-06, 20:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Du säger inte det?

Ska vi sluta med sandlådan ''oljearaber''? Ingen som drar in att eran större sponsor som är kändast för sitt folkmord för inte så längesedan, eller att det inte finns någon yttrandefriheten samt könsstympar kvinnor utan dess like.
Citera
2022-03-06, 20:52
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Tycker det är kul att kiva med generalen eftersom han utelämnar mycket om och men samt tar ut för mycket i förskott. Klart de är i förarsätet för övriga misslyckas hålla upp tempot.

Ja det kan jag hålla med om. Om allt var avgjort på förhand hade det ju inte funnits någon mening med att spela matcherna. Oväntade saker händer, lag som har gått dålig får en formtopp och tvärtom osv. Arsenal torskade mot Brentford i första matchen på säsongen, det tror jag inte hade hänt nu t.ex.
Citera
2022-03-06, 20:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Fan också, jag läste fel Tänker du komma med några exempel, eller?
Lägg genast ner ironin jag får ont i magen av skrattet 😂
Citera
2022-03-06, 20:59
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ska vi sluta med sandlådan ''oljearaber''? Ingen som drar in att eran större sponsor som är kändast för sitt folkmord för inte så längesedan, eller att det inte finns någon yttrandefriheten samt könsstympar kvinnor utan dess like.

Citat:
Du säger inte det?

Strunt samma, blev bara triggad. Vill inte starta någon diskussion i mellan detta. Varvar ner nu när jag haft en bra kväll redan. Sorry för att jag tog illa upp.
Citera
2022-03-06, 21:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Kivar mest med dig eftersom du tar ut så mycket i förskott dock finns det en hel del som talar för er just nu. Vinner hängmatchen upp till Chelsea är ni 2 p efter de.

Citat:
Jag tar öht inte ut ngt på förskott. Däremot så evaluerar jag nyförvärv, form, spelschema, antal vinster/förluster, gjorda/insläppta mål, hur stor serieledning TBC hade i tex september, november och januari mnd, hur många poäng det skiljer mellan de olika lagen, ev skador, etc till respektive lag. Och kommer fram till det det mest troliga scenariot baserat på detta.

Samma sak gjorde jag i slutet av juni/starten av juli mnd när jag först hävdade att topp 4 i EPL 21/22 blir: 1.Man City, 2.Liverpool, 3.Chelsea, 4.Arsenal
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-06 kl. 21:15.
Citera
2022-03-06, 21:12
Medlem
Citat:
Så är det, förstås. Men vad om vi tar 3p i samtliga hängmatcher?

Vad händer då? 🧐
Då ska du köpa 2-3 trisslotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in