2022-03-07, 03:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Den som har ett problem med det Patrik Sjöberg gör borde ta en långhelg och slå sig ned och läsa igenom några FUPar från stora pedofilhärvor. Och då inte hoppa över de jobbiga delarna som är grovt beskrivande, utan ta sig igenom allting och sen omvärdera sin åsikt.
De här gärningarna borde i ett civiliserat samhälle straffas med livslång inlåsning och fysisk kastrering. För är det något som blir säkert när man sätter sig in så är det att alla pedofiler återfaller i brott. .

Det är hög återfallsrisk men inte 100%. Sannolikt handlar det om ett stort mörkertal eftersom man inte vet vilka som konsumerar barnporr förrän de klantat sig och åkt dit.

Citat:
Ursprungligen postat av activated
Skulle ändå vara kul och se om du skulle säga samma sak om det var en närstående till dig som blivit uthängd och sedan tagit sitt liv.

Som partner borde man få frikort att stänga av syret om ens partner åkt dit för den här sortens skit som avslöjas på Dumpen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Somliga hävdar att det skulle vara en läggning, andra att det skulle vara en störning.

Allt tyder på att det är läggning precis som hetero, bi och homosexualitet. Störningsbegreppet var mer rimligt sett till den gamla forskningen som hävdade att pedofiler själva utsatts för övergrepp. Ny forskning har visat att det inte stämmer och att de flesta pedofiler upptäcker sin pedofila sexualitet i samband med puberteten dvs när även de andra läggningarna utforskas och ger sig tillkänna.

Citat:
För att det ska vara en läggning anser jag att man inte vid något enstaka tillfälle under sitt liv får ha känt attraktion till en könsmogen person. Om man någon gång har gjort det, så har pedofilin inte varit en läggning från början. Det är lika självklart som att jag aldrig i hela mitt liv har känt attraktion till en annan man. Och även hos de personer som aldrig känt en dragning till en könsmogen person är det inte uteslutet att personen hade kunnat utveckla en frisk läggning om miljön under uppväxten varit annorlunda.

Som nämnt, bisexualitet räknas som sexuell läggning.
Citera
2022-03-07, 03:22
Medlem
kollade några videos, bra de sätter dit lite pedofiler men inte så underhållande.

så vilka sidor de hittar pedofilerna?

Hade varit kul att chatta med dem, stämma träff och sen komma fram med egen filmkamera och säga man är från pedofilernas riksförbund.

För det är väl inte olagligt att chatta med pedofiljägare, men frågan är hur man kan vara säker på att det är dumpen man snackar med och inte en 10-åring.
Citera
2022-03-07, 03:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Länka till den uthängningen?
https://dumpen.se/2022/03/04/7196/
Citera
2022-03-07, 04:00
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Allt tyder på att det är läggning precis som hetero, bi och homosexualitet. Störningsbegreppet var mer rimligt sett till den gamla forskningen som hävdade att pedofiler själva utsatts för övergrepp. Ny forskning har visat att det inte stämmer och att de flesta pedofiler upptäcker sin pedofila sexualitet i samband med puberteten dvs när även de andra läggningarna utforskas och ger sig tillkänna.

Som nämnt, bisexualitet räknas som sexuell läggning.
Läs på istället för att stenhårt slå fast. Allt tyder inte på att det är en läggning. Konsensus saknas. Bisexualitet förändrar inte min uppfattning. Om pedofili enbart ingår som en delsexualitet hos personer som även kan attraheras av könsmogna individer så förekommer pedofilin aldrig enskilt. För att det ska vara en läggning måste det förekomma enskilt i högre utsträckning än det ingår som en delsexualitet hos en bisexuell person. Andelen heterosexuella jämfört med bisexuella är klart dominerande hos både män och kvinnor. Andelen renodlade pedofiler måste alltså vara klart dominant jämfört med andelen bisexuella pedofiler.

Hur kommer det sig t.ex. att så många av Dumpens pedofiler har familjer? Hur har de överhuvudtaget kunnat tänka sig att ligga med en vuxen kvinna utan att äcklas av tanken? De kunde lika gärna ha gift sig med en annan man som de inte heller känt attraktion till.

Om pedofili är en läggning så har Dumpen inte fångat en enda pedofil. Samtliga av de som uttryckt en önskan att förgripa sig på barn har haft en dragning till ett visst kön och har kunnat känna attraktion till könsmogna kvinnor. Flera har haft familj. Det går inte hävda att det är en läggning om den i samtliga fall förekommer tillsammans med en annan läggning.

Dumpens dönickar är heterosexuella. Det är deras läggning. Pedofilin är en störning som beror på någon typ av mottaglighet eller känslighet för att reagera på olika förutsättningar och händelser i livet. Sen får du absolut ha din uppfattning. Men bara det faktum att det förekommer en debatt är skäl nog att avfärda det som en läggning. Det kan liksom inte definieras på det sättet om det nästan aldrig förekommer utom i fall av "bisexualitet".
Citera
2022-03-07, 05:20
Medlem
Är genus-mannen och indiepopparen samma person med annat alias?
Citera
2022-03-07, 05:31
Medlem
Jag tycker att dom gör ett bra jobb med att hänga ut dessa pedofiler men jag tycker fortfarande att dom verkar vara lite fega.

Hur kommer det sig att alla dom hänger ut är svenskar?

Det finns ruttna ägg i alla möjliga färger men här ser jag bara en vinkel.

Inga med invandrarbakgrund har blivit konfronterade och dom lär ha stött många av dessa när dom har gjort sina lockbeten.

Är det för att Patrik och company vet att det blir för oberäkneligt eller?
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2022-03-07 kl. 06:24.
Citera
2022-03-07, 06:02
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated
Kan vemsomhelst skicka in sina "överlevarberättelser" till dumpen? Vissa av dom låter som rena rama jävla barnporrnovellerna ju.. Jävligt äckliga. Dom kanske skulle kolla upp i sina egna led, vad dom har i hårddiskarna osv.. Det ligger nog en hund eller två begravna här..

Jag tycker också att det låter som porrnoveller. Inte en chans tror jag att överlevare från övergrepp skulle skriva så med detaljerade och utmålande beskrivningar av sexakter som det gjorts i en del av dessa berättelser. Tyvärr är det ännu en sak som gör att Dumpen känns oseriös.
Citera
2022-03-07, 06:04
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men samtidigt sitter du här i tråden dag in och dag ut och skrattar och gör dig lustig över den senaste "gäddan"?

Ja så är det ju, jag gillar på samma gång underhållning.
Citera
2022-03-07, 06:38
Medlem
Covid.Costners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Jag tycker att dom gör ett bra jobb med att hänga ut dessa pedofiler men jag tycker fortfarande att dom verkar vara lite fega.

Hur kommer det sig att alla dom hänger ut är svenskar?

Det finns ruttna ägg i alla möjliga färger men här ser jag bara en vinkel.

Inga med invandrarbakgrund har blivit konfronterade och dom lär ha stött många av dessa när dom har gjort sina lockbeten.

Är det för att Patrik och company vet att det blir för oberäkneligt eller?

Vad snackar du om, bara sista veckan har det väl varit 3-4 st mörkhyade.
Citera
2022-03-07, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid.Costner
Vad snackar du om, bara sista veckan har det väl varit 3-4 st mörkhyade.
Kan du länka?
Citera
2022-03-07, 06:40
Medlem
Covid.Costners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Kan du länka?

Det är bara att gå in på senaste uthängningarna och titta själv.
Citera
2022-03-07, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid.Costner
Det är bara att gå in på senaste uthängningarna och titta själv.
Jag kan visst inte gå in på deras sida eftersom jag befinner mig utomlands får jag som meddelande men vad jag har hittills sett på Youtube så har det bara varit svenska pedofiler som har blivit konfronterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in