Citat:
Den som har ett problem med det Patrik Sjöberg gör borde ta en långhelg och slå sig ned och läsa igenom några FUPar från stora pedofilhärvor. Och då inte hoppa över de jobbiga delarna som är grovt beskrivande, utan ta sig igenom allting och sen omvärdera sin åsikt.
De här gärningarna borde i ett civiliserat samhälle straffas med livslång inlåsning och fysisk kastrering. För är det något som blir säkert när man sätter sig in så är det att alla pedofiler återfaller i brott. .
De här gärningarna borde i ett civiliserat samhälle straffas med livslång inlåsning och fysisk kastrering. För är det något som blir säkert när man sätter sig in så är det att alla pedofiler återfaller i brott. .
Det är hög återfallsrisk men inte 100%. Sannolikt handlar det om ett stort mörkertal eftersom man inte vet vilka som konsumerar barnporr förrän de klantat sig och åkt dit.
Citat:
Som partner borde man få frikort att stänga av syret om ens partner åkt dit för den här sortens skit som avslöjas på Dumpen.
Citat:
Allt tyder på att det är läggning precis som hetero, bi och homosexualitet. Störningsbegreppet var mer rimligt sett till den gamla forskningen som hävdade att pedofiler själva utsatts för övergrepp. Ny forskning har visat att det inte stämmer och att de flesta pedofiler upptäcker sin pedofila sexualitet i samband med puberteten dvs när även de andra läggningarna utforskas och ger sig tillkänna.
Citat:
För att det ska vara en läggning anser jag att man inte vid något enstaka tillfälle under sitt liv får ha känt attraktion till en könsmogen person. Om man någon gång har gjort det, så har pedofilin inte varit en läggning från början. Det är lika självklart som att jag aldrig i hela mitt liv har känt attraktion till en annan man. Och även hos de personer som aldrig känt en dragning till en könsmogen person är det inte uteslutet att personen hade kunnat utveckla en frisk läggning om miljön under uppväxten varit annorlunda.
Som nämnt, bisexualitet räknas som sexuell läggning.