2022-03-07, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag vet inte om de blev stämda. Vet du?
Artikeln du länkade till ger ingen klarhet i om de blev stämda. De verkar ha överlevt nu fyra år efter.
Det var dessutom en opinionsartikel.
Vet du mer om Andrei Raevsky som står bakom The Saker?

Jag är lite osäker faktiskt...men klickar man på den blåa markeringen read the English subpoena of the court case får man en pdf-fil om ansökan om stämning.

De annonserade iaf ut om felaktigheterna de gjort.
https://euvsdisinfo.eu/removal-of-three-cases-further-to-complaints-by-dutch-media/

Om Andrei vet jag inte mer än att han är
en rysk militärexpert som emigrerade till USA och driver bloggen.
Citera
Avslutad
Nu är det visst nåt krav på att Ryssland utesluts ur Interpol. Snart bara HBQT rörelsen som tar emot dem kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet

Putin är ett hot mot hela världen.

Ja den här invasionen var ju sällsynt destruktiv, på alla plan. Putin har fått hela Västvärlden på fötter. Han har tänt eld på ett bålgetingbo..

Och att ryssarna (och deras tjetjenska polare) ska kunna sköta kärnkraftverk mitt i detta krig, det kan man inte lita på.

Jag undrar om Väst/NATO tillåter att Ryssland tar verken närmast Polen, 20 mil från gränsen...

Framtiden är minst sagt oförutsägbar....
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man må nog pröva sätta sig i deras skor..

Ekonomin kraschar totalt, skall du riskera att bli arresterad och förlora jobbet (finna ett nytt i dessa i tider i ryssland ?) då med att gå ut att demonstrera ? Kanske du även har familj, bostadslån etc..

Jag kan nog förstå att många går stilla igenom dörrarna då..

Det var bara en allmän betraktelse över att det är synd att det är så pass få som gör så, inte en kritik. Jag förstår fuller väl att man inte vill hamna i klorna på den ryska ”rättvisan” om man bor i Ryssland.

Däremot är det nog inte någon tvekan om att Putin har stöd hos en majoritet av befolkningen och att det är en minoritet som motsätter sig hans styre. Huruvida hans invasion har majoritetsstöd eller ej kanske dock är mer tveksamt, omöjligt att bedöma utifrån. Jag tror stödet för Putin kommer minska drastiskt när sanktionerna börjar bita på riktigt. Det är svårt att äta sig mätt bara på ord.
Citera
2022-03-07, 06:25
Medlem
Tja en märklig ide. Rez boka rum Kiev.

https://www.airbnb.se/rooms/40881609?location=ukraina&federated_search_id=77c4 66da-60d7-4d3e-ae8a-4237f115c928&source_impression_id=p3_1646630006_Ep XGwM1hdJIWpkLK&guests=1&adults=1#availability-calendar

VG nett:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WjBA7a/enormt-med-overnattinger-bookes-i-ukraina
Citera
2022-03-07, 06:26
Medlem
Går det inte att pröjsa de syriska legoknektarna att byta sida alt. Lägga ned sina vapen? 7000 dollar för 7 månader. Ukraina kan väl kasta ut en trippellön ifrån stödpaketen.
Citera
2022-03-07, 06:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Då får vi hota tillbaka så djävulen Putin håller käften. Vi har också vapen skall den jäveln veta.

Jag tror mycket på sanktionerna, det är ett bra sätt. På samma gång drabbar det ju ryska folket och det är synd för många där är nog bra människor. Det gäller att vara extremt finkänslig här, starta ett WW3 vill ingen så det gäller att ha de rätta korten nu.

Tyvärr är hela Ryssland desinformerat, om ryska folket skulle få se hur Putin attackerar brodersfolket Ukraina och alla ryska soldater som dödas i en extremt dåligt planerad aktion så skulle opinionen vända och folkmassor storma Kremlin.
Jag såg rysk TV där rapporterade dom typ att den fredsbevarande operationen i Ukraina går som planerat och det ukrainska folket möter upp de ryska tanksen på gatorna med blommor.
Citera
2022-03-07, 06:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
På vilket sätt är det inte smart? Bildt tycker nog som de flesta svenskar att det är bra om Ryssland misslyckas med att angripa sina grannländer. Ukraina kommer att få fler pansarskott. Inte bara från Sverige. Ett perfekt vapen om det skulle utvecklas till ett gerillaförsvar.
Som jag har skrivit tidigare. På enkel svenska: Putin har skitit i det blå skåpet. Eller snarare blå-gula skåpet i det här fallet.

Det är så jävla dumt för det är en känslig fråga att föra in vapen i krig mot Ryssland det håller man käften om borde aldrig nämnts alls.

Men speciellt ska inte Sveriges tidigare statsminister sitta och håna Ryssland om det
Citera
2022-03-07, 06:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja den här invasionen var ju sällsynt destruktiv, på alla plan. Putin har fått hela Västvärlden på fötter. Han har tänt eld på ett bålgetingbo..

Och att ryssarna (och deras tjetjenska polare) ska kunna sköta kärnkraftverk mitt i detta krig, det kan man inte lita på.

Jag undrar om Väst/NATO tillåter att Ryssland tar verken närmast Polen, 20 mil från gränsen...

Framtiden är minst sagt oförutsägbar....

Detta är absolut inget Ryssland kommer att tjäna på. Putin skulle tjäna på att framstå som bra och bli populär, att omvärlden behöver ryska varor etc och därigenom kunna flytta fram sina positioner, detta skapar bara hat och kanske till och med instabilitet i Ryssland.

Putin är verkligen en idiot.
Citera
2022-03-07, 06:31
Medlem
Knut-Annes avatar
EU gör en hel del.

"I torsdags kopplades Ukrainas elnät upp till EU:s och landet kopplade sig ur det ryska elnätet. Samma dag kom det ryska anfallet. Uppkopplingen mot EU var egentligen bara en test men nu pågår det tekniska arbetet med att låta Ukraina ligga kvar.
EU har utvecklat teknik för omvända gasströmmar för att bryta rysk makt över gasen som bara gått från öst till väst. Listigt. Ukraina kan nu få gas från EU."
https://www.expressen.se/ledare/ylva-nilsson/-sverige-var-emot-allt-som-gor-eu-starkt-i-ukraina/

"Hjälpsamma grannar vräker gåvor över Ukraina just nu men mottagandet är tungt att rodda för ett land i krig. Inte för EU:s civila räddningstjänst dock (Sverige var emot att den skulle ges resurser). På en vecka gick över 8 miljoner föremål som medicin, generatorer och filtar från EU in i Ukraina. Bara sådant som ukrainarna bett om och via en motpart i stället för många.
Polen och Rumänien får uppbackning med flyktingströmmen, EU:s gränsstyrka Frontex (som Sverige sa nej till) rycker ut.
Ja, och från EU:s försvarsfond (som Sverige var emot) plockas 5 miljarder kronor ut för att köpa vapen till Ukraina. "
Citera
2022-03-07, 06:34
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu kan inte ryssar längre vara kunder hos Netflix.

"I protest mot Rysslands invasion av Ukraina avbryter streamingtjänsten Netflix sina tjänster i landet. Tidigare i veckan stoppade Netflix Inc. alla framtida projekt och förvärv i Ryssland, men nu stänger de alltså hela tjänsten.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Vänta bara några månader så kommer vi se få se en ny streamingtjänst hos Ryssland där man enbart sänder propaganda.

Rusflix!

Ryssland kommer att bli ett riktigt rövland, det nya Nordkorea!
Synd att det är så stort.
Citera
2022-03-07, 06:35
Medlem
Ryssarna har tydligen problem med att registrera och ta med sig stupade soldater. De ligger kvarlämnade på marken.

Inte konstigt i ett krig men med tanke på Rysslands överläge, är det mycket konstigt. Oförmågan att ta hand om döda, rimmar illa med Rysslands självbild.

Ryssland beter sig som en fattig milisgrupp i Somalia.

Vi ser ännu ett svaghetstecken.

https://www.nytimes.com/2022/03/01/us/politics/russia-ukraine-war-deaths.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in