Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Fast det där är ju inte vad som normalt avses med ”rasism”. Men låt mig istället säga att det brittiska imperiet var explicit pro-vitt och såg icke-vita som underlägsna. Blir det tydligare då? Det är något helt annat än globalismen som formellt är rasegalitär även om jag självfallet håller med dig om att den är djupt fientlig mot allt vad biologisk och kulturell mångfald heter. Globalismen är rent ut sagt satanisk.
Ärligen, så såg många britter även irländare som "icke-vita" ibland.
Att globalismen är formellt rasegalitär kan nog stämma, men praktiken är ingalunda sådan. Föraktet för det vita Västerlandet är enormt hos dessa, och sambandet mellan vad som förespråkas av rasitiska rörelser som BLM och globalisterna är besvärande.
Citat:
Transnistrien möjligen och där har Ryssland redan militär trupp och har haft sen Transnistrienkriget för 30 år sen. Det skulle vara logiskt också givet det som händer i Ukraina och det faktum att Transnistrien nu deklarerat självständighet efter att Moldavien lämnat in ansökan om medlemsskap i EU. Men hoppet till Baltikum och Östersjön handlar alltjämt bara om dina hjärnspöken.
Att Ryssland skulle inleda en fullskalig invasion på gammalt vis, var för många hjärnspöken fortfarande i januari i år, till och med i mitten av februari. Sedan händer det. Man måste bedöma Ryssland "på ryska" och inte med svenska mått, om det skall bli begripligt.
Citat:
Den övriga kristenhet som i så fall kan återbörda Konstantinopel till Grekland är Ryssland. Det tror jag nog att du inser själv också. Några protestantiska eller katolska länder kommer inte att bistå.
Det är över 500 år sedan Konstantinopel föll, så vem vet vad som kan hända under det kommande seklet.