Citat:
*Skakar på huvudet*
Jag vet inte vad jag skall säga till dig för att du ska klara av att argumentera som en människa.
Dina argument hittills har varit dessa.
1. Azov, slakta dem.
2. Det är för svåårt för er att förstå.
3. Jag är civilekonom och har en fil. kand.
4. Min släkting känner Putin.
Tycker du verkligen att det tillför något mer än medömkan och förundran över bristen på självinsikt?
Det är så här, att även de värsta fiender måste man förstå, annars förvandlas man lätt till att vara som dem. Man behöver inte älska dem, men man kan inte bara sitta och jubla över att de dör. Och det spelar ingen roll om det rör sig om nazister eller förvirrade civilekonomer. De flesta är ändå bara människor.
Vad man sannerligen inte förstår är varför du verkar tycka det är ok att hata bara för att folk inte lyssnar på dina tankar om Putin. "Jag vill döda Azov, för de är dumma mot min fine Putin." Det är vad vi får oss till livs. Sådana tankar kan du inte vara väldigt stolt över.
Ett tips, strunta i SVT och sluta dregla på tangentbordet så blir det bättre. Låt oss istället höra vad du tycker och tror om Putins tankar som gjorde att han invaderade.
Jag vet inte vad jag skall säga till dig för att du ska klara av att argumentera som en människa.
Dina argument hittills har varit dessa.
1. Azov, slakta dem.
2. Det är för svåårt för er att förstå.
3. Jag är civilekonom och har en fil. kand.
4. Min släkting känner Putin.
Tycker du verkligen att det tillför något mer än medömkan och förundran över bristen på självinsikt?
Det är så här, att även de värsta fiender måste man förstå, annars förvandlas man lätt till att vara som dem. Man behöver inte älska dem, men man kan inte bara sitta och jubla över att de dör. Och det spelar ingen roll om det rör sig om nazister eller förvirrade civilekonomer. De flesta är ändå bara människor.
Vad man sannerligen inte förstår är varför du verkar tycka det är ok att hata bara för att folk inte lyssnar på dina tankar om Putin. "Jag vill döda Azov, för de är dumma mot min fine Putin." Det är vad vi får oss till livs. Sådana tankar kan du inte vara väldigt stolt över.
Ett tips, strunta i SVT och sluta dregla på tangentbordet så blir det bättre. Låt oss istället höra vad du tycker och tror om Putins tankar som gjorde att han invaderade.
Vad har du gjort för att förstå kärnan i konflikten? Ryssland gick med på Tysklands återförening i utbyte mot att NATO inte skulle expandera ytterligare är steg ett.
Jag försöker hitta information som inte är allt för komplicerad som går att dela.
Samtidigt är det superenkelt om man orkar koncentrera i 20-30 minuter. Jag tror det är ett problem…
Det finns en poäng i inslaget om att Putin är galen. Det säger allt om personen som säger det.
Hur många stora tänkare som helst, inklusive Kissinger, säger att Putin vore galen om han tillåter NATO i Ukraina.
Hela Ukraina utvecklingen är fascinerande.
Kolla från 9:15
https://youtu.be/1H0rCqaGtJw