2022-03-07, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
*Skakar på huvudet*

Jag vet inte vad jag skall säga till dig för att du ska klara av att argumentera som en människa.

Dina argument hittills har varit dessa.

1. Azov, slakta dem.
2. Det är för svåårt för er att förstå.
3. Jag är civilekonom och har en fil. kand.
4. Min släkting känner Putin.

Tycker du verkligen att det tillför något mer än medömkan och förundran över bristen på självinsikt?

Det är så här, att även de värsta fiender måste man förstå, annars förvandlas man lätt till att vara som dem. Man behöver inte älska dem, men man kan inte bara sitta och jubla över att de dör. Och det spelar ingen roll om det rör sig om nazister eller förvirrade civilekonomer. De flesta är ändå bara människor.

Vad man sannerligen inte förstår är varför du verkar tycka det är ok att hata bara för att folk inte lyssnar på dina tankar om Putin. "Jag vill döda Azov, för de är dumma mot min fine Putin." Det är vad vi får oss till livs. Sådana tankar kan du inte vara väldigt stolt över.

Ett tips, strunta i SVT och sluta dregla på tangentbordet så blir det bättre. Låt oss istället höra vad du tycker och tror om Putins tankar som gjorde att han invaderade.

Vad har du gjort för att förstå kärnan i konflikten? Ryssland gick med på Tysklands återförening i utbyte mot att NATO inte skulle expandera ytterligare är steg ett.

Jag försöker hitta information som inte är allt för komplicerad som går att dela.

Samtidigt är det superenkelt om man orkar koncentrera i 20-30 minuter. Jag tror det är ett problem…

Det finns en poäng i inslaget om att Putin är galen. Det säger allt om personen som säger det.
Hur många stora tänkare som helst, inklusive Kissinger, säger att Putin vore galen om han tillåter NATO i Ukraina.

Hela Ukraina utvecklingen är fascinerande.

Kolla från 9:15

https://youtu.be/1H0rCqaGtJw
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Skulle du sagt "att inte häll inte bensin på ett redan brinnande hus" till Winston Churchill när England stod ensama mot Nazi Tyskland 1940?
lol verkligen inte en jämförbar situation med det som händer nu.
Om du ska dra "nazi-kortet" så ska du göra det åt UA
Senast redigerad av area50 2022-03-07 kl. 02:52.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Ungefär lika viktigt som Spanien eller Texas. Med andra ord klarar vi oss alldeles utmärkt. Vi sänker 2 grader i hemmet och lämnar bilen hemma 1 dag i veckan. Det är allt som krävs. Känns inte vidare svårt. Och det är dessutom kortsiktigt.

Ja det kommer att kännas, men vara uthärdligt. Ryssland kommer däremot aldrig mer kunna tjäna pengar på gasexport till Europa. Om de tillåts exportera så ska alla intäkter gå till återuppbyggnaden av Ukraina.
Citera
2022-03-07, 02:50
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Så är det och han har tom flyttat flyg och piloter från Syrein till anfallskriget mot Ukraina.

Hur extremt dåligt går det för Putin egentligen. Skulle Assad hjälpa till är han rökt dag ett. Nato står redo och det räcker med ett av deras krigsfartyg att slå ut Syrien. Assad kommer aldrig göra något så dumt.

Russia looks to Syrians for help with urban combat in Ukraine: Report
Russia is recruiting Syrians experienced in urban combat to help with its invasion of Ukraine, according to reporting from the Wall Street Journal.

Russia has had troops in Syria since 2015 in support of Syrian President Bashar al-Assad.

An American assessment claims that Russia is now looking to recruit fighters from the country who have gained expertise in urban combat to help in the fight to take the Ukrainian capital of Kyiv in their ongoing invasion of the country.

R
Senast redigerad av GhangBangTanja 2022-03-07 kl. 02:54.
Citera
2022-03-07, 02:53
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Hur extremt dåligt går det för Putin egentligen. Skulle Assad hjälpa till är han rökt dag ett. Nato står beredo och det räcker med ett av deras krigsfartyg att slå ut Syrien. Assad kommer aldrig göra något så dumt.

Russia looks to Syrians for help with urban combat in Ukraine: Report
Russia is recruiting Syrians experienced in urban combat to help with its invasion of Ukraine, according to reporting from the Wall Street Journal.

Russia has had troops in Syria since 2015 in support of Syrian President Bashar al-Assad.

An American assessment claims that Russia is now looking to recruit fighters from the country who have gained expertise in urban combat to help in the fight to take the Ukrainian capital of Kyiv in their ongoing invasion of the country.

R
Vi tradar jag ger källa:
Enligt portalen " Militarniy " var den avlidne piloten en infödd i Tyumen-regionen Konstantin Krivolapov, född 1984, som före kriget i Ukraina var navigatör för Su-24 bombplans militärenhet 69806. Författarna till publikationen hävdar att han, liksom sin partner vid namn Krasnoyartsev, deltog i kriget i Syrien.

Under 2017, under Rysslands president Vladimir Putins besök i Syrien, sågs Krasnoyartsev bland piloterna som träffade Putin. Med på bilden är också den ryske försvarsministern Sergei Shoigu och Syriens ledare Bashar al-Assad.
https://focus.ua/voennye-novosti/508578-ukrainskie-voennye-vzyali-v-plen-srazu-neskolkih-rossiyskih-pilotov-video

har du källa?
Citera
2022-03-07, 02:56
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Vi tradar jag ger källa:
Enligt portalen " Militarniy " var den avlidne piloten en infödd i Tyumen-regionen Konstantin Krivolapov, född 1984, som före kriget i Ukraina var navigatör för Su-24 bombplans militärenhet 69806. Författarna till publikationen hävdar att han, liksom sin partner vid namn Krasnoyartsev, deltog i kriget i Syrien.

Under 2017, under Rysslands president Vladimir Putins besök i Syrien, sågs Krasnoyartsev bland piloterna som träffade Putin. Med på bilden är också den ryske försvarsministern Sergei Shoigu och Syriens ledare Bashar al-Assad.
https://focus.ua/voennye-novosti/508578-ukrainskie-voennye-vzyali-v-plen-srazu-neskolkih-rossiyskih-pilotov-video

har du källa?

https://www.foxnews.com/live-news/russia-ukraine-war-3-6-2022
Citera
2022-03-07, 02:58
Avstängd
Guldet just nu över $2000/oz. 5 år sedan vi såg de prisnivåerna på guld.
Senast redigerad av Slaskfarsan 2022-03-07 kl. 03:03. Anledning: .
Citera
2022-03-07, 02:59
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
https://www.foxnews.com/live-news/russia-ukraine-war-3-6-2022
tack https://www.wsj.com/articles/russia-recruiting-syrians-for-urban-combat-in-ukraine-u-s-officials-say-11646606234
Citera
2022-03-07, 03:01
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Jag drar inget nazi-kort jag drar ett land invaderar ett annat kortet. Men du kanske tycker att invasionen av Ukraina är rättfärdigar och att det inte ska göras något åt saken.

Nej, invasioner är inte bra. Men så som många experter sagt tidigare - det hade gått att undvika.
Nu vill jag bara inte att elden ska sprida sig till att tex Sveriges hela kraftnät slås ut pga att fylle-Maggan skickar vapen till att döda soldater som inte förklarat krig på Sverige.....än
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
tack https://www.wsj.com/articles/russia-recruiting-syrians-for-urban-combat-in-ukraine-u-s-officials-say-11646606234

Samma nyheter. Fox News är tillgängligt för alla utan betslväggar, det är bättre att länka så alla kan läsa. Men tack för länken.
Citera
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det är tyvärr inte möjligt för oss att bara starta upp dem igen.

https://www.dn.se/vetenskap/aterstart-av-nedlagda-reaktorer-ingen-losning-pa-energikrisen/
Nej, självklart måste man uppgradera dem och innan dess ändra lagen, uppgradera dem tar max 2 år åtminstone för R1, Vad står i DNs artikel?
Citera
2022-03-07, 03:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Angående Natofrågan... hur kommer det sig att Sverige följer Finland? om Finland står utanför så står vi om Finland går med så går vi?... på vilket sätt är det ens logiskt för Sverige att gå med om Finland går med i Nato?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in