2022-03-07, 02:03
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag har läst det i rysk media som också använder de officiella siffrorna.
Ingen har dödats pga etnicitet. Det är civila krigsoffer pga ett krig som Ryssland startade. Många civila är som sagt dödade av separatisterna och ryssarna.
Indirekt döds pga etnicitet/nationalitet då om et är så mycket bättre :P
UA med sin arme + azov för ett inbördeskrig gentemot den östra delen där det bor 90% rysstalande befolkning som hellre tillhör ryssland.
Citera
2022-03-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10578863/Children-women-taught-fire-machine-guns-strip-AK-47-Ukraine.html

Fortsätt förneka sanningen du.

Nu får du sluta. Ser ungar posera med vapen men var deltar dem i strid?
Fram tills dess får vi anta att detta är ett sätt att hjärntvätta ungarna.
Citera
2022-03-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fy fan... det där gör mig förbannad, barn? och det ser inte snyggt ut för Ukrainas ledning heller... spelar ingen roll man skickar inte ut barn att dö.

Ja om det här stämmer så lär mera bevis komma fram. Så får se vad väst media gör gällande det här. Förmodligen blunda om det skulle vara sant för dem gör allt för att inte ge en mera opartiska bild gällande hur krig fungerar.. Allt sånt här kommer ändå komma fram tillslut och har inte mass media gjort en seriös bedömning ut över läget i Ukriana gällande allt som dem har gjort som är dåligt. Så kommer förtroendet för mass media leda till att det blir lättare att köra annat form av propaganda som inte mass media styr över.

Men säger bara om det här stämmer att Ukriana kör med barn soldater .. och väst media inte väljer att rapportera om det och att EU/FN/väst/USA/NATO osv inte väljer att rapportera och fördöma Ukriana .. Så vet man redan nu att det finns en agenda som dem väljer att inte säga och vissa.. Från och med den dagen så kan man lugnt säga att allt som kommer från väst media är fejk news för dem förlorar totalt sin trovärdighet...

Hoppas verkligen att det här inte är sant och att dem kommer något som vissar att den här nyhetern är fejk news och propaganda.......
Citera
2022-03-07, 02:06
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Ja om det här stämmer så lär mera bevis komma fram. Så får se vad väst media gör gällande det här. Förmodligen blunda om det skulle vara sant för dem gör allt för att inte ge en mera opartiska bild gällande hur krig fungerar.. Allt sånt här kommer ändå komma fram tillslut och har inte mass media gjort en seriös bedömning ut över läget i Ukriana gällande allt som dem har gjort som är dåligt. Så kommer förtroendet för mass media leda till att det blir lättare att köra annat form av propaganda som inte mass media styr över.

Men säger bara om det här stämmer att Ukriana kör med barn soldater .. och väst media inte väljer att rapportera om det och att EU/FN/väst/USA/NATO osv inte väljer att rapportera och fördöma Ukriana .. Så vet man redan nu att det finns en agenda som dem väljer att inte säga och vissa.. Från och med den dagen så kan man lugnt säga att allt som kommer från väst media är fejk news för dem förlorar totalt sin trovärdighet...

Hoppas verkligen att det här inte är sant och att dem kommer något som vissar att den här nyhetern är fejk news och propaganda.......

De har inga barnsoldater än vad jag vet, men de kommer att komma ut när det väl tryter i Kiev. Zelenskyy kommer att skicka ut precis allt med en puls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Indirekt döds pga etnicitet/nationalitet då om et är så mycket bättre :P
UA med sin arme + azov för ett inbördeskrig gentemot den östra delen där det bor 90% rysstalande befolkning som hellre tillhör ryssland.

Ryssland startade kriget mot Ukraina. Ukraina försvarade sig.
Har ingenting med etnicitet att göra.
Citera
Medlem
Karppas avatar
https://www.quora.com/How-credible-is-the-Daily-Mail

De är kända för att fabricera sina nyheter.
Citera
2022-03-07, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laotsisfot
Men kan du inte göra ett försök att förklara för alla oss mindre begåvade? För han verkar mest....galen?

/Ekonom och examen i ryska

Här är en introduktion som jag kan rekommendera starkt.

Det här verkar väldigt troligt.
Se inslag nedan.

USA visste att det skulle resultera i konflikt.
USA har fått åtminstone 1 ny NATO medlem, Finland. Kanske även Sverige
Tyskland pumpar nu in otroliga summor i NATO.
Hur mycket pengar till USAs vapenindustri blir det? NATO medlemmar ska betala 2.5% av BNP.

Tyskland stängde ned Nordstream.
Vem ersätter den gasen om inte… (trumvirvel)… USA.

USAs dominans är total!

Jag skulle se fram emot att få kommentar av universitetutbildad person efter att ha sett nedan.

Länk:
https://youtu.be/1H0rCqaGtJw
Citera
Medlem
area50s avatar
Alla ni som hurrar för sanktioner gentemot Ryssland - här har ni en insatt snubbe som ur ett objektivt perspektiv förklarar hur dessa sanktioner kommer att leda till enorm inflation för oss i väst https://www.youtube.com/watch?v=GjGGkM6TN88&ab_channel=GonzaloLira
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
De har inga barnsoldater än vad jag vet, men de kommer att komma ut när det väl tryter i Kiev. Zelenskyy kommer att skicka ut precis allt med en puls.

Jaså du backar nu, inga barnsoldater alltså.
Citera
2022-03-07, 02:09
Medlem
Citat:

Rädd för att det mycket väl kan stämma det du säger kommer hända, sen hoppas jag verkligen att väst med media osv fördömer Ukriana för följande..
Citera
2022-03-07, 02:09
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssland startade kriget mot Ukraina. Ukraina försvarade sig.
Har ingenting med etnicitet att göra.

Konflikten eskalerade efter att detta "demokratiska land" utförde en statskupp Zelinsky har även censurerat tv-station i landet som utmanade honom.
Citera
2022-03-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Alla ni som hurrar för sanktioner gentemot Ryssland - här har ni en insatt snubbe som ur ett objektivt perspektiv förklarar hur dessa sanktioner kommer att leda till enorm inflation för oss i väst https://www.youtube.com/watch?v=GjGGkM6TN88&ab_channel=GonzaloLira

Tycker inte han låter så insatt när jag lyssnar på honom men ja, sanktionerna kommer leda till inflation. Vi är alla beredda att betala priset för att försöka stoppa Putin. Det kostar ännu mer i ett senare skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in