2022-03-07, 00:19
Medlem
Merwinnas avatar
Lite intressant andrahandsskildring! Jag har en tysk Facebookvän som är gift med en ukrainska, och hans svärmor bor fortfarande i Ukraina. Så här berättar han (min översättning från tyskan):

De har i sin by i Västukraina, den senaste tiden fått problem med plundrare. Bakgrunden är att husen är tillbommade och lämnade obebodda - på grund av att ägarna antingen arbetar i Väst eller har flytt till släktingar där. De ryskspråkiga ukrainarna flyr från Östukraina, i synnerhet från Dombass-området. De bryter sig in i dessa hus, och plundrar dem. Om de blir ertappade, så binds de fast vid lyktstolpar med genomskinlig folie, byxorna dras ner och de får smisk på baken. Rätt intressant, hur mycket som inte rapporteras om i våra media. I byn, som inte har varit föremål för strider, har redan tre personer dött. Alla är familjefäder med barn, som frivilligt anmält att de besitter militär erfarenhet. Min svärmor går det för övrigt bra för.

Han har tidigare berättat, att hans svärmor och andra kvinnor sitter i en källare och tillverkar molotovcocktails på löpande band, som militären regelbundet kommer och hämtar upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Lukashenko har nåt slags bisarrt coctailparty. Jäklar vad han ser trängd ut haha.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500600107842121736

Ja, det var skumt, sitter de där och dricker cocktails mitt i allt det här eländet..?
Citera
Avstängd
När Rysslands krig mot Ukraina eskalerar, finns det nya bevis för att den syriska regeringen och dess ryska militära partner rekryterar syrianska krigare för potentiell utplacering till den före detta sovjetstaten, ett drag som ytterligare skulle fläcka Kremls image och utgöra ett uppenbart brott mot internationell rätt. .

Syrians for Truth and Justice, en oberoende civilsamhällesorganisation som har övervakat den mer än decennier långa syriska konflikten, tillkännagav i en rapport idag att den hade intervjuat minst två syrier baserade på Damaskus landsbygd som bevittnade rekryteringsinsatsen för tjänst vid sidan av ryska styrkor i Ukraina.

"Båda källorna bekräftade att listor med potentiella rekryteras namn sammanställs för att presenteras för de ryska styrkorna som är stationerade i Syrien för godkännande, med avsikten att distribuera dem till Ukraina", noterade rapporten. Var och en av källorna begärde anonymitet av säkerhetsskäl .

"Den första källan är en krigare som registrerade sitt namn hos SG [syriska regeringens] säkerhetstjänster för att resa till Ukraina och slåss tillsammans med de ryska styrkorna", heter det i rapporten. Han nämnde de höga levnadskostnaderna i Syrien och bristen på jobbmöjligheter som sina skäl för att besluta sig för att slåss i Ukraina.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja jag är helt hjärntvättad. Alla vi som bor i Sverige är hjärntvättade. Vår regim censurerar internet och tvingar våra medier att berätta endast en version av Rysslands invasion – den där Ukrainas president är nazist och att det är en "militär specialoperation" som pågår.
Eller vänta nu... nu blandade jag ihop det...

Du har fortfarande inte svarat på frågan, och du vänder dig mot kritisk granskning. EU censurerar RT/Sputnik, och statsmedia berättar endast en version, det har du rätt i, att de rapporterar "rätt" hänger nämligen deras existens, dvs presstödet på. Kallas "värdegrunden"

All MSM media med presstöd är lika mycket regimmedia som RT. Men som du insåg, det är de flesta för hjärntvättade för att förstå.
Citera
2022-03-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Och du verkar bortse all skit som NATO håller på med som inte har ett skit med Europas säkerhet att göra.

Visst det köper jag men inte går det att säga att Ryssarna är mycket bättre som världs-polis.
Tvingas jag välja mellan NWO med Rysk/Kinesisk styrning kontra NATO/USA så är valet busenkelt.
Citera
2022-03-07, 00:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
"Ryssland värvar syrier som är duktiga i stadstrider" skriver Aftonbladet.
Är det så att man försöker slå två flugor i en smäll?
Man gör sig av med IS i Syrien genom att skicka dem till Ukraina?

Ah, det är folken från Harad. Snart kommer också piratflottorna från Umbar.
Citera
2022-03-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Närmare 1000 indier (700 i Sumy och 300 Kharkiv) fast utan mat och vatten.
https://youtu.be/vc-qn-39eQA

Undrar vad de högsta hönsen i indien anser om sin gode vän från Ryssland agerande gällande detta?
Citera
2022-03-07, 00:22
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Nej. Jag argumenterar mot ryska chatt-troll som sitter och överöser internet med ryska statens infantila propaganda.

Nej, det gör du inte du argumenterar mot kritisk granskning, och duckar alla frågor och kritik med att yla om "ryska chatt troll"

Varje gång du fått en fråga du inte kan besvara kallar du frågeställaren något i stil med "troll" och ignorerar frågan.
Citera
2022-03-07, 00:22
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Vid ett omfattande kärnvapen krig så skulle det bli kärnvapen vinter det skulle röra upp så mycket partiklar i atmosfären att sol ljuset hade svårt och tränga igenom det skulle bli kallt och mörkt strålningen skulle bli ungefär lika i hela världen. Finns nog inget bra land i det lägen Australien kanske efter som med lite tur blir det inte -40 året om. Efter några år skulle jorden återhämta sig dock. Man kan räkna med att 20% av världens befolkning skulle dö i kriget 20-40% av konsekvenserna av kriget. Jorden skulle inte gå under.

Det skulle definitivt vara bättre att vara på södra halvklotet. Man vet från de största vulkanutbrotten att klimatpåverkan blir störst på det halvklot som drabbas. Nedfallet kommer också att bli extremt mycket mer omfattande på norra halvklotet. Merparten av de som inte dör av kriget skulle svälta ihjäl. Det är därför det är bara att vara lite förberedd med konserver, nudlar och sånt. Kan man hålla ut några år så kommer stoftmolnen att skingras.
Citera
2022-03-07, 00:23
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Herregud. Han sitter ju kvar mer eller mindre på nåder av Putin efter folkupproret i samband med senaste valet 2020. Sen dess har man blivit en närmast total lydstat till Ryssland. Han kommer garanterat ryka ihop med Putin när så sker. Hans egna manöverutrymme är ju noll i detta.

Putin har ju försökt få med sig Belarus ett antal gånger i antingen Ryska federationen eller i en union liknande EU. Men detta har avvisats från Belarusiskt håll. Går allt enligt plan i Ukraina för ryssarna så tror jag Lukashenkos dagar är räknade och han ersätts med en marionett ännu mer trogen Ryssland.
Citera
2022-03-07, 00:25
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Nej. Jag argumenterar mot ryska chatt-troll som sitter och överöser internet med ryska statens infantila propaganda.

Du är dessvärre den som går på propaganda. Du sväljer den som kommer ifrån Ukraina och väst med hull och hår. Utan att ha i åtanke att under krigstid så kommer propaganda ifrån alla håll. Att bara vifta bort kritiker som "troll" bara stärker denna tes. Du vill inte diskutera idéer, du vill ha dina dogmer bekräftade. Du vill hata en fiende och känna samhörighet, antagligen för att du är ensam och frustrerad.

Hade du förstått konflikten så hade du inte jämfört Putin med Hitler.
Citera
2022-03-07, 00:25
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Undrar vad de högsta hönsen i indien anser om sin gode vän från Ryssland agerande gällande detta?

Det är otroligt många indier som har drabbats. 20 000 har studerat i Ukraina och befinner sig nu på flykt. Tilläggas bör att Indien har goda relationer med både Ryssland och Ukraina.
Citera
2022-03-07, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Putin har ju försökt få med sig Belarus ett antal gånger i antingen Ryska federationen eller i en union liknande EU. Men detta har avvisats från Belarusiskt håll. Går allt enligt plan i Ukraina för ryssarna så tror jag Lukashenkos dagar är räknade och han ersätts med en marionett ännu mer trogen Ryssland.

Varför skulle Putin vilja avsätta Lukashenko eller ta bort honom på något sätt? Han är ju hans lydiga lilla hora och gör allt som han blir beordrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in