2022-03-06, 19:27
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Det är hundra procent sant.
Vad är problemet?

Att inte ha alla hästar hemma... Dina hästar har rymt till Mars...

Jag sammanfattade artikeln. Vilket jag skrev! Det var Dumpens inställning i artikeln!
Citera
2022-03-06, 19:34
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ännu en artikel om Dumpen, den här gången om självmordet.

Sammanfattningsvis en snyftberättelse om den sista tiden i mannens liv. Ingen rolig berättelse direkt. Drabbade både honom och hans anhöriga svårt. Han ska tydligen försökt prata med Sara på Dumpen, efter det försökte han livet av sig första gången. Sara verkar vara en bra psykolog!

Tydligen är en polisanmälan upprättad och överlämnad till JK. Står inget om att JK ska ha fattat beslut i frågan. I föregående artikel så kunde man läsa indirekt att JK fortfarande hade några ärenden öppna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6Qql9/lindas-sambo-hangdes-ut-som-pedofil-pa-dumpen-tog-sitt-liv

Här tycker jag är ett bra exempel på varför det i grunden är fel att hänga ut folk på det vis som man gör på Dumpen.
Citera
2022-03-06, 19:42
Medlem
Den som har ett problem med det Patrik Sjöberg gör borde ta en långhelg och slå sig ned och läsa igenom några FUPar från stora pedofilhärvor. Och då inte hoppa över de jobbiga delarna som är grovt beskrivande, utan ta sig igenom allting och sen omvärdera sin åsikt.

Jag stöttar det här till 100% och jag hoppas att det resulterar i fler självmord. Människor som förgriper sig på barn utför ofta även en sån grov manipulation över barnen att de får problem livet ut, trots terapi och andra insatser. Det eskalerar ofta sakta över lång tid för att man vet att det är ett enkelt sätt att manipulera barn. Man utför bedömningar över lämpliga barn beroende på om de kan "hålla en hemlighet".

De här gärningarna borde i ett civiliserat samhälle straffas med livslång inlåsning och fysisk kastrering. För är det något som blir säkert när man sätter sig in så är det att alla pedofiler återfaller i brott. För att de är så djupt störda att de innerst inne inte tycker att de gör något fel. Pedofiler drivs utav ett djuriskt beteende och borde därför bli behandlade likt en råtta.

Men om en fullt berättigad uthängning kan få individerna att ta sitt egna liv kan det spara staten pengar.
Citera
2022-03-06, 19:42
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Att inte ha alla hästar hemma... Dina hästar har rymt till Mars...

Jag sammanfattade artikeln. Vilket jag skrev! Det var Dumpens inställning i artikeln!

Pedofiler tycker alltid synd om sig själva och saknar empati så det var dumt att jag citerade dig.
Citera
2022-03-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ännu en artikel om Dumpen, den här gången om självmordet.

Sammanfattningsvis en snyftberättelse om den sista tiden i mannens liv. Ingen rolig berättelse direkt. Drabbade både honom och hans anhöriga svårt. Han ska tydligen försökt prata med Sara på Dumpen, efter det försökte han livet av sig första gången. Sara verkar vara en bra psykolog!

Tydligen är en polisanmälan upprättad och överlämnad till JK. Står inget om att JK ska ha fattat beslut i frågan. I föregående artikel så kunde man läsa indirekt att JK fortfarande hade några ärenden öppna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6Qql9/lindas-sambo-hangdes-ut-som-pedofil-pa-dumpen-tog-sitt-liv

Aldrig varit inne på Dumpen och det framgår inte så mycket mer än att mannen blev konfronterad. Om så är fallet så är det helt jäkla galet kan jag tycka. Absolut bör inte en vuxen person söka sexuell kontakt med en 13-åring, det är helsjukt men samtidigt verkar ju mannen lidit av drogproblem och troligen inte varit särskilt stabil vid tillfället. Bör mannen konfronteras? Absolut, men uthängning låter helt galet.

Pedofiler som dömts för sina brott bör hängas ut i det offentliga vilket inte strider mot någon lag heller då alla domslut är offentliga handlingar.

Men i det här fallet är det att ta lagen i egna händer. Tänk tanken att någon ex-flickvän eller liknande "hackar" dina sociala medier och söker kontakt med diverse ungdomar vilket sedan resultererar i en uthängning. Riktigt skrämmande!

Att tvätta bort sådant är inte lätt även om personen i fråga skulle bli dömd för grovt förtal.

Känner personer som blivit så pass sjuka att de funderat på att ta livet av sig p g a Lexbase. Och då har personen inte ens blivit dömd för något!

Kan vara riktigt förödande att ha sina personuppgifter publicerade på det här sättet. Det i frågasätts av alla, vänner, bekanta, dejter, arbetsgivare. Kan bara tänka mig om man skulle bli oskyldigt uthängd på en sådan här sajt. Fyfan!
Citera
2022-03-06, 19:46
Medlem
ComedyBalls avatar
Vilket peddo var det som tog sitt liv??
Citera
2022-03-06, 19:50
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Aldrig varit inne på Dumpen och det framgår inte så mycket mer än att mannen blev konfronterad. Om så är fallet så är det helt jäkla galet kan jag tycka. Absolut bör inte en vuxen person söka sexuell kontakt med en 13-åring, det är helsjukt men samtidigt verkar ju mannen lidit av drogproblem och troligen inte varit särskilt stabil vid tillfället. Bör mannen konfronteras? Absolut, men uthängning låter helt galet.

Pedofiler som dömts för sina brott bör hängas ut i det offentliga vilket inte strider mot någon lag heller då alla domslut är offentliga handlingar.

Men i det här fallet är det att ta lagen i egna händer. Tänk tanken att någon ex-flickvän eller liknande "hackar" dina sociala medier och söker kontakt med diverse ungdomar vilket sedan resultererar i en uthängning. Riktigt skrämmande!

Att tvätta bort sådant är inte lätt även om personen i fråga skulle bli dömd för grovt förtal.

Känner personer som blivit så pass sjuka att de funderat på att ta livet av sig p g a Lexbase. Och då har personen inte ens blivit dömd för något!

Kan vara riktigt förödande att ha sina personuppgifter publicerade på det här sättet. Det i frågasätts av alla, vänner, bekanta, dejter, arbetsgivare. Kan bara tänka mig om man skulle bli oskyldigt uthängd på en sådan här sajt. Fyfan!

+1 Trots att du inte tänder på 13-åringar är du inte helt tappad bakom en vagn. Bara lätt knuffad.

Det går säkert att arrangera så att du sätter dit en oskyldig också.

Dumpen har ju visat sig vara lika principfasta och exakta som en parkinson-sjuk mytoman.
Citera
2022-03-06, 20:04
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Vill du ha ett arbetsnamn? Vi brukar kalla honom Bakluckepedofilen.
Citera
2022-03-06, 20:12
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken

Ringer inga klockor tyvärr
Citera
2022-03-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Jag har hört att det tack och lov inte var sant. Men min källa är inte helt säker, så jag vet inte 100.

Men jag vet att det inte stämmer med syskonbarn.
Citera
2022-03-06, 20:13
Medlem
bluemores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken

Kan nån länka klippet han är med i?
Citera
2022-03-06, 20:14
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall

Han sitter med sin hund i bakluckan och chillar i videon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera