2022-03-06, 19:49
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
RT rapporterar sakligt och objektivt om vad som händer i kriget. Snyftreportage och annan agendajournalistik får du i tidningar som Aftonsnusket.

Nej det gör de inte. Och hade du haft lite högre begåvning så hade du vetat detta.

Ett exempel var när aleksei navaljnyj hamna i koma på flygplanet och RT skriver att han fått en reaktion av te. I själva verket blev han förgiftad av nervgift. Novidtjock.

Kalla inte RT saklig..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag läste en intressant artikel om hur många soldater det normalt går åt för att ockupera ett land. Baserat på historiska händelser, så ligger siffran på mellan 10-80 soldater per 1000 invånare, och ett normalvärde för en lyckad ockupation ligger runt 20 soldater per 1000 invånare.

Ukraina har ca 40 miljoner invånare (efter att de som flyr har gjort det). Det skulle innebära att det går åt ca 800.000 soldater för att hålla koll på landet. Naturligtvis beror det på hur lokalbefolkningens inställning till ockupationsmakten ser ut.

Det är inte troligt att Ryssland kommer att lyckas, med nuvarande tal som ligger runt 3.4 soldater per 1000 invånare i Ukraina.

https://edition.cnn.com/2022/03/02/europe/russia-military-challenges-ukraine-past-wars-intl-hnk/index.html
Lokalbefolkningens inställning till ockupationsmakten är nog inte så jättedålig, inte bra men inte jättedålig, dom vet om vad som pågått i östra delarna och dom vet också om statskuppen och dess bakgrund samt dom vet om att landet alltid haft problem.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Bevis på att ryska soldater ej skjuter civila.

https://vm.tiktok.com/ZMLU7AM78/
Citera
2022-03-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Man får hoppas att du har rätt. Det finns dock Putin-kännare som hävdar motsatsen. Detta med Ukraina och Stor-Ryssland är en tanke som Putin haft med sig genom hela livet, känt redan från hans tid som KGB-agent på 1980-talet.

Jag tror vi står inför en oerhört farlig situation, speciellt om det går trögt med Rysslands krigföring i Ukraina, och protesterna på hemmaplan ökar i takt med att sanktionerna biter hårt. Jag har en otäck känsla av att Putin aldrig kommer att ge sig, och hellre tar med sig hela världen i fallet.

Om man jämför lite:

Israeler skulle inte tveka att använda kärnvapen om de låg risigt till mot araberna. Men då vet de också att de inte själva kommer bli bombade med kärnvapen.

Ryssarna skulle kunna skicka iväg kärnvapen mot hela Europa. Men de vet också att de kommer bli likadant behandlade. Ryssland blir ödelagt.

Så därför tror jag Putin avstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
han snackar ju fakta sluta gråt fjolla. om någon krigshetsar är det ryssen

Fakta är vad som får ryssar och deras vänner att gråta....
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Så jävla barnsligt av Carl Bildt att twittra ut att om 20% av de svenska pansarskotten får träff så kommer 1000 ryska pansarfordon förstöras.
Man kan känna sig någorlunda säker på att slå ut ett ryskt pansarfordon och ryss-råttorna som sitter där i när man avfyrat tre pansarskott mot målet. Fem tusen pansarskott borde alltså kunna slå ut 1600 ryska pansarfordon. Bildt har ju underdrivit siffrorna. Varför tycker du att det är pinsamt med just siffran 1000?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det är svårt att få information om detta, tror el, mobilnätet och internet ligger nere.

Både ja och nej.

Fega genom att gömma sig i civilbefolkningen och nej i strid, där är dom mycket modiga och dumdristiga, vilket en del tror att detta beror på att dom använder sig samma droger som is använde...
LOL du vet inget men jag kan ge dig lite information om du vill, om du är en snäll liten mongol ok?
Ahh ok vilka droger använde sig IS av?
Citera
Medlem
OverAndUnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Så jävla barnsligt av Carl Bildt att twittra ut att om 20% av de svenska pansarskotten får träff så kommer 1000 ryska pansarfordon förstöras. Och detta är alltså en fd stats -och utrikesminister. Helt otroligt. Sånt där trams passar här på Flashback eller i Samnytts kommentarsfält. Sånt som jag skulle kunna skriva efter några glas.

Maken till krigshets har jag aldrig skådat. Helt otroligt.

Ja, det är verkligen att leka med elden det som Bildt m.fl. håller på med. Putin är snarstucken, hänsynslös och långsint. Om detta inte går Putins väg så ska man inte underskatta hans vilja att hämnas. Särskilt med med tanke på Sveriges usla beredskap och dåliga kontroll på vilka vi släppt in i landet. Är det 700.000 samordningsnummer som delades ut till personer som inte ens har styrkt sin identitet? Kan tänka mig att ryska säkerhetstjänsten sitter på ett gäng sådana och inte tvekar att använda dessa vid behov.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ytterligare en video på US SOF när de slår ut ryska strv.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500541324323344395
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Nu när även flygbasen i Vinnytsia har förstörts, har Ukraina kvar någon flygbas och flyg det fortfarande kan använda?
https://www.google.com/maps/place/Vinnytsia+Airport/@49.2331722,28.6168368,701m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x472d4ff80fd9a1c1:0x4820e 6636f2f9555!8m2!3d49.2422456!4d28.6058666?hl=en

Man måste inte ha en incheckningsdisk för en militär flygplats, finns gott om väg i Ukraina.
Citera
2022-03-06, 19:51
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hur ska du ha det? Ja eller nej? Det är inte svårt, antingen är man för eller emot kriget.

Jag är emot att det behövde bli ett krig alls och jag är för kriget, eftersom ingen annan utväg gavs politiskt...
Citera
2022-03-06, 19:51
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du får gärna vända arslet i vädret för Putin om du vill men alla är inte så vekt konstruerade. Det rätta är att stå emot ryssens invasion. Så klart. Och vi i väst kommer tillsammans knäcka ryssen ekonomiskt, och om han anfaller så även militärt. Så klart. Vi kommer stödja Ukraina tills ryssen är utkastad och hela Ukraina är fritt. Så klart.

Med de friska tagen förstår jag inte att du sitter här och skriver. Åk till Ukraina och låt dig fläkas upp av ett pansarskott. Jag ser ingen mening i det. Visst ska man stå upp för sin sak, men jag låter mig inte luras att slåss för ett korrupt styre, samtidigt som det inte alltid är det klokaste att mucka med en överlägsen motståndare.

Du vet att gasleveranserna till Europa skurits ned, men USA har för tillfället inga planer på att stoppa oljeimport från Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in