2022-03-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Internationella domstolen i Haag har inlett en utredning. Det har varit överallt på nyheterna, men ni i Ryssland har censurerat media så ni missar sådana saker. Snacka med dina chefer om att få lite bredare tillgång till internet 👍
Men har du något konkret att gå på? Eller är det bara rykten?
Citera
2022-03-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jänkarna, Blinken bla, pratar nu om att ersätta de Natoländer som skickar flygplan som Ukraina kan använda till Ukraina genom att de får jänkarplan. Antar att det är existerande F-16 som kommer att skickas över till Polen som ersättning för Polens MIG 29or om de skickas till Ukraina. Polackerna flyger ju F-16 också, så det borde ju funka och Ukraina flyger MIG 29 så det funkar ju också. Är det någon som har kläm på om det finns andra Natoländer som sitter på MIG 29or som de använder eller har kvar som surplus? Funderar lite på hur mycket flyg det kan bli som skickas över till Ukraina. Är det bara de polska MIG 29orna eller finns det potentiellt mer?

Bulgarien och Slovakien
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Om Putin säger att invasionen går enligt planerna så måste han ha tappat förståndet. Eller, att han inte har någon respekt alls för ryska soldaters liv. Eller både och.

Den riktiga planen är att genomföra århundradets jävla försäkringsbedrägeri, varenda utbrunnet fordon är tecknat hos Folksam.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Förstår, ja det är högt tempo i tråden. Stor respekt om någon stackare orkar läsa den från början.

Länken gällde de garantier Ukraina fick för att ge upp sina kärnvapen.

After the end of the Soviet Union, the newly independent Ukraine had a large arsenal of nuclear weapons on its territory. However, in 1994, Ukraine agreed to give up nuclear arms and become a member of the Nuclear Nonproliferation Treaty; within two years, it had removed all atomic weapons. Almost alone among observers, Mearsheimer was opposed to that decision because he saw that Ukraine without a nuclear deterrent would likely be subjected to aggression by Russia. [75] As early as 1993, he suggested that Ukraine should retain its nuclear weapons as a deterrent.[76]

Wiki

John Mearsheimer en av min absoluta favoriter. Tack!!!

Här får du en fin länk till en föreläsning om väst skuld till vad som händer i ukraina..

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jänkarna, Blinken bla, pratar nu om att ersätta de Natoländer som skickar flygplan som Ukraina kan använda till Ukraina genom att de får jänkarplan. Antar att det är existerande F-16 som kommer att skickas över till Polen som ersättning för Polens MIG 29or om de skickas till Ukraina. Polackerna flyger ju F-16 också, så det borde ju funka och Ukraina flyger MIG 29 så det funkar ju också. Är det någon som har kläm på om det finns andra Natoländer som sitter på MIG 29or som de använder eller har kvar som surplus? Funderar lite på hur mycket flyg det kan bli som skickas över till Ukraina. Är det bara de polska MIG 29orna eller finns det potentiellt mer?
Jag tror Sverige har ett gäng Jas A och B i något lager. Man skulle kunna skicka dem. Kräver lite utbildning förstås... Eller det kanske finns frivilliga svenska ex-piloter som är sugna på skarpt läge.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Ryssarna bombade sjukhus i Syrien då det var effektivt enligt dem. Bryta strömförsörjningen (ex. kärnkraftverk) till staden och sedan bomba sjukhusen.
https://www.nytimes.com/2019/10/13/reader-center/russia-syria-hospitals-investigation.html

Ryssarna är kända för att bomba barnsjukhus.
Effektivitet är ett starkt ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Här har vi de ryssen skjuter på, civila som mejas ned.

https://mobile.twitter.com/RedDogT3/status/1500517016091963398

Rysstrollen som säger att ryska soldater tar hand om ukrainska civilbefolkningen.
Nu vet vi vad de menar.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Den riktiga planen är att genomföra århundradets jävla försäkringsbedrägeri, varenda utbrunnet fordon är tecknat hos Folksam.

Tråkigt att de är försäkrade i rubel bara.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Bulgarian Air Force – 16 MiG-29 and 3 MiG-29UB fighters in service,

Polish Air Force – 30 MiG-29s in service as of December 2017
Jänkarna köpte ett 30-tal från Rumänen vill jag minnas, är dom inte flygdugliga?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej jag fick dina känslor och en uppmaning att titta på ett 1h+ youtube talkshow med någon som framstår som en "manlig" version av Cissi Wallin.

Jag frågade dig.

Vem har erkänt vadå?

Från ledaren för c-14. Det pratas ,"vi har kul att döda", "vi har flest javelin-robotar på hela kontinenten", "utan oss hade statskuppen 2014 varit ett jävla gay-tåg".

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=KfaAyiP8Wuc

Kan du inte läsa innantill. Det står där uppe i boldad text.
Citera
2022-03-06, 19:03
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Ryssarna bombade sjukhus i Syrien då det var effektivt enligt dem. Bryta strömförsörjningen (ex. kärnkraftverk) till staden och sedan bomba sjukhusen.
https://www.nytimes.com/2019/10/13/reader-center/russia-syria-hospitals-investigation.html

Detta har noll med Ukraina att göra. Det finns ingen anledning att bomba infrastruktur mer än nödvändigt för de måste bygga upp skiten igen.
Citera
2022-03-06, 19:03
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Här har vi de ryssen skjuter på, civila som mejas ned.

https://mobile.twitter.com/RedDogT3/status/1500517016091963398

fyfan, det är den familjen jag länka till rysskramaren
Citera
2022-03-06, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror Sverige har ett gäng Jas A och B i något lager. Man skulle kunna skicka dem. Kräver lite utbildning förstås... Eller det kanske finns frivilliga svenska ex-piloter som är sugna på skarpt läge.
Du vill verkligen dra in Sverige i ett fullt utvecklat krig, det räcker inte med att vi åker ned ekonomiskt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in