2022-03-06, 18:52
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Putin har startat ett krig där civila dör, det är vad han gör.

Historians on What Putin Gets Wrong About ‘Denazification’ in Ukraine

https://time.com/6154493/denazification-putin-ukraine-history-context/

Tyvärr skärs alltid också en del friskvävnad bort vid en canceroperation.

Vi önskar nog alla att det inte skulle behövas, men det är omöjligt att undvika och speciellt när svulsten använder sig av mänskliga sköldar...
Citera
2022-03-06, 18:52
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
De har ju självmant bestämt sig för att annektera ett land på egna premisser. Ger inte mycket för ett desperat Ryssland under krigstid. De är nog rätt kapabla till mycket såsom som bilderna visar.

Jag säger inte att ryssen inte är kapabel till det, men fan i mig nästan allt som pumpas ut i krigstid(ifrån båda sidor), oavsett vad som sägs så är det nästan alltid propaganda i någon form. Att bara ta information och svälja det utan skepsis är farligt.
Citera
2022-03-06, 18:53
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Enligt DN??? Det är ju som att ha RT som källa.

Jag har inte sett den siffran men siffran växer.

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_anti-war_protests_in_Russia
Citera
2022-03-06, 18:53
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så ingen ?

du inser väll hur efterbliven du framstår om du inte kan formulera ens dina egna känslor i skrift utan hjälp av ett 1h+ långt youtubeklipp......

eller vänta nu....

Vad har mina känslor med en statskupp i Ukraina 2014 att göra.
Du ville ha bevis, och du fick det.
Citera
2022-03-06, 18:55
Medlem
MrEGreys avatar
Jänkarna, Blinken bla, pratar nu om att ersätta de Natoländer som skickar flygplan som Ukraina kan använda till Ukraina genom att de får jänkarplan. Antar att det är existerande F-16 som kommer att skickas över till Polen som ersättning för Polens MIG 29or om de skickas till Ukraina. Polackerna flyger ju F-16 också, så det borde ju funka och Ukraina flyger MIG 29 så det funkar ju också. Är det någon som har kläm på om det finns andra Natoländer som sitter på MIG 29or som de använder eller har kvar som surplus? Funderar lite på hur mycket flyg det kan bli som skickas över till Ukraina. Är det bara de polska MIG 29orna eller finns det potentiellt mer?
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
ukraina finns inte längre, utan det du ser är dödsryckningarna av ett natoprojekt som gick riktigt fel...

Det vi ser nu är dödsryckningarna av ett Putinprojekt om ett Tsarrysland som förmodligen är resultatet av nån pojkrumsfantasi under sovjettiden Putin växte upp med.

Här är en insiktsfull analys av Ukrainas verkliga historia och inte Putins perverst förvridna bild:
https://sverigesradio.se/avsnitt/ukrainas-historia-under-attack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Du är fortfarande helt ute när du pratar om "neutral ton". Vore inte en "hård ton" kring sanktioner mot det ryska folket det rätta menar du, menar du att man ska låta glad? Typ " Nya sanktioner mot ryssland <3 "

Jag tror att du pga din autism missuppfattar saker och ting.
Alltså vi missförstår varandra, är nog inte ensam autist här
Retar mig generellt på svenska journalister-de dras alltid med i nåt kollektiv av ja..upphetsning finns få sansade..
Citera
2022-03-06, 18:56
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tyvärr skärs alltid också en del friskvävnad bort vid en canceroperation.

Vi önskar nog alla att det inte skulle behövas, men det är omöjligt att undvika och speciellt när svulsten använder sig av mänskliga sköldar...

Vet inte vad du får allt ifrån men vill du veta vad Ryssland gjort förut så varsågod.

Ryska krigsbrott
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_war_crimes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du behöver inte alls ge dig ut på Wikipedia, och herregud är det gränsen för var du tror man hittar kunskap? Jag länkade ju till det avtal du hävdade USA brutit mot för att du inte skulle behöva rota fram det. Har du kardborreband istället för skosnören på alla dina skor?

Men du kan alltså inte, trots att jag till och med länkade till avtalet som du påstår att USA bröt mot, tala om vilken bestämmelse i avtalet USA skulle ha brutit mot? Ok, då vet vi alla var vi har dig. Du verkar ju enormt trovärdig. Och påläst. ”Tvingar ut mig på wikipedia”. 😆

Är du efterbliven? Jag länkade till texten som USA bröt mot. Sen att din läsförståelse är i klass med en tre-åring kan inte jag hjälpa dig. Gör om gör rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
30000 har gripits i ryssland nu enligt DN. Är bubblan på väg att brista i Ryssland snart?
Hoppas! Tyvärr bryr sig Putin föga om sitt eget folk, även om han låtsas göra det. Ingen majoritet ville ha han för en tredje period 2012, men genom omfattande valfusk gick det vägen.

https://www.svd.se/tusentals-rapporter-om-valfusk-i-ryssland
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
30000 har gripits i ryssland nu enligt DN. Är bubblan på väg att brista i Ryssland snart?
De kan fängsla i princip hur många som helst tror jag, kom ihåg Gulag.

Nej, jag tror det är långt kvar innan ryska folket tvingar fram Putins frånfälle. Det sker väl först när de inte får tag på bovete och vodka.

Men innan dess kanske någon av hans närmaste undersåtar "flyttar" på Putin. Han måste ha gott om fiender.
Citera
2022-03-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vad har mina känslor med en statskupp i Ukraina 2014 att göra.
Du ville ha bevis, och du fick det.

Nej jag fick dina känslor och en uppmaning att titta på ett 1h+ youtube talkshow med någon som framstår som en "manlig" version av Cissi Wallin.

Jag frågade dig.

Vem har erkänt vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in