2022-03-06, 18:48
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Verkar vara i Ryssland. Ser rysk flagga 0:09 utanför butik.
https://twitter.com/bad_immigrant/status/1500463590100381700
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du har helt missförstått hur rika vi är i väst rysse. Jag blir förbannad när bensinen kostar 20kr litern då jag vet att orsakerna är klimattrams och straffbeskattning. Jag betalar gärna 30kr, fast 40kr litern om jag vet att det är priset för att krossa Putin.

Utan tvekan, kostar det mig mer pengar för att få slut på detta krig så är det en no brainer. Hellre effektiva sanktioner som får slut på detta elände och där jag får sämre ekonomi än fortsatt aggression av Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Läs en gång till och titta på video.

Så ingen ?

du inser väll hur efterbliven du framstår om du inte kan formulera ens dina egna känslor i skrift utan hjälp av ett 1h+ långt youtubeklipp......

eller vänta nu....
Citera
2022-03-06, 18:49
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
'

Nej du förminskar allt , och börjar snart tro på dina lögner. i en annan video som publicerades här visar hur ukrainare springer fram och skriker medic medic, en ryss avblåste ett raketgevär.

Jag förminskar ingenting, jag vill inte ens ha krig. Men jag är skeptisk när jag ser bilder som passande nog följer narrativet i media. Särskilt om man har noll bakgrund.
Citera
2022-03-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det gör påståendet ännu mindre sannolikt. Så Ryssland bröt eldupphör för att bomba mitt ute i ingenstans, utan anledning. Ja, eller hur.

De har ju självmant bestämt sig för att annektera ett land på egna premisser. Ger inte mycket för ett desperat Ryssland under krigstid. De är nog rätt kapabla till mycket såsom som bilderna visar.
Citera
2022-03-06, 18:50
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
ukraina finns inte längre, utan det du ser är dödsryckningarna av ett natoprojekt som gick riktigt fel...

Vi får väl se.

Och jodå, Ukraina finns och kommer finnas imorgon. Nu vet hela världen var det ligger och vilket motstånd de ger till Putins invasion.

Citera
2022-03-06, 18:51
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack för ditt långa svar..blev lite komplicerat för en autist som mig
det jag ville få sagt är att varje sanktion är ju en handling som gör det svårt för folk som råkar bo i ett land. Givetvis straffas dumma också..Men önskar en mer neutral ton när olika sanktioner ska gås igenom just med tanke på att detta inte är på skoj..Klart slut

Du är fortfarande helt ute när du pratar om "neutral ton". Vore inte en "hård ton" kring sanktioner mot det ryska folket det rätta menar du, menar du att man ska låta glad? Typ " Nya sanktioner mot ryssland <3 ".

Jag tror att du pga din autism missuppfattar saker och ting.

Du fattar väl själv att det enda problemet här inte är att du tycker att nyhetsankare "har en hård ton på rösten" (vad fan det nu ens ska betyda), utan att en krigsgalen jävla mördardiktator är på kärnvapenkorståg genom europa? Dina prioriteter är åt hellvete.

Ta dina tabletter.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-03-06 kl. 18:53.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
T.o.m ryssar dör för att skydda civila. Denna gång under friendly fire. Se länk.

Russian soldier got killed while protecting civilians from friendly fire.

Det är vad en jävla tråd på reddit skriver. Vi vet ju att det måste vara sant.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
30000 har gripits i ryssland nu enligt DN. Är bubblan på väg att brista i Ryssland snart?

Enligt DN??? Det är ju som att ha RT som källa.
Citera
Medlem
Det är inga små förluster för ryssarna…

https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1500187804936118277

Det verkar som att den Ukrainska motoffensiven skördar resultat.
Citera
2022-03-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Utan tvekan, kostar det mig mer pengar för att få slut på detta krig så är det en no brainer. Hellre effektiva sanktioner som får slut på detta elände och där jag får sämre ekonomi än fortsatt aggression av Putin.

Håller med. vad snackar vi egentligen här i praktiken, att snitt tiden till nästa nya iphone uppgradering ska skjutas från 24månader till 36månader.... #vistårinteut
Citera
2022-03-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Om nu Polen levererar stridsvapen är inte risken att Putin smäller av kärnvapen emot dom?
Då är ww3 ett faktum. NATO står direkt mot Ryssland militärt. Med kärnvapen dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in