2022-03-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Protester i 56 städer i Ryssland idag. Nästan 4500 anhållna. Putin lär sig böner nu.

Modigt av det ryska folket. Det visar att invasionen av Ukraina enbart genomförs av putin och hans lakejer och inte av det ryska folket. Hoppas Ryssland blir av med putin snart så att Ryssland kan återgå till minst det normala men förhoppningsvis till en demokrati.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Klart att Ryssland uppfattar detta som en krigsförklaring, inbilla dig inget annat...

Min analys av honom, är att det han säger kommer han också genomföra...

Putinvän säger du. Det kan jag inte kalla det, rätt skall vara rätt, nato lovade att inte flytta fram sina positioner. Detta gjorde man ändå och sedan sa han att aldrig skall ukraina och georgien vara med i nato...

Vad hände? Vem synade Putin?

Vad är din åsikt om detta?

https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Klart att Ryssland bombar bostadsområden när det är där soldaterna är. Ska de bomba skogen eller?

Stämmer, de bombar även under evakuering av civila.

Civila beskjutna av Ryssar under evakuering
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om det är något jag verkligen fått agg för är (svenska) journalisters flåsande i upphetsad ton, saaaanktioner! också räknar de upp dagens senaste. Alltså vad är det som tänder dem så? Usch

Kan du vara lite mer specifik? Visa oss vad du syftar på. Länkar mm.
Citera
Medlem
Citat:
Klart att Ryssland bombar bostadsområden när det är där soldaterna är. Ska de bomba skogen eller?

Hade de inte varit klåpare så hade de väll sparat barn och civila mål till EFTER de säkrat sina logestikled, kanske siktat på lufthärravälde först om man ska göra det mindre efterblivet än när en barn leker krig med sitt lego.....
Citera
Medlem
Vitryssland har inte fullt gått in i kriget på grund av att deras soldater vägrade slåss mot ukrainare. Om bara den ryska militären kunde göra detsamma.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Bombar de bostadsområden för att soldaterna håller till där? Putinrunkare.

Ja, det vore logiskt. Annars kan de bomba skogen där det inte finns soldater.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ingen hemlighet att det rök 500 000 ungar i Irak.

Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Du ljuger för att distrahera bort från Rysslands ansvar för bombningarna av Ukrainska bostadsområden.

Nope.

Vi diskuterade om antalet företag som lägger ned verksamheten i R.
Jag är av åsikten att det är affärsmässigt dumt.
Någon sade att ingen kommer vilja handla med R. igen.

Jag tog exemplet på hur många barn USA dödat i Irak. Och frågade
indeviden om han slutat handla amerikanska varor pga. av det.

Handlade ej om att distrahera, utan om hykleri.
Citera
Medlem
Kan väst göra några mer sanktioner?
Citera
2022-03-06, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Du ljuger för att distrahera bort från Rysslands ansvar för bombningarna av Ukrainska bostadsområden.
Kan det vara så att soldater eller civila med vapen gömmer sig bland vanligt folk, har du tänkt så långt?

Du vet väl att i vissa områden är den neonazister som slåss!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Klart att Ryssland uppfattar detta som en krigsförklaring, inbilla dig inget annat...

Min analys av honom, är att det han säger kommer han också genomföra...

Putinvän säger du. Det kan jag inte kalla det, rätt skall vara rätt, nato lovade att inte flytta fram sina positioner. Detta gjorde man ändå och sedan sa han att aldrig skall ukraina och georgien vara med i nato...

Vad hände? Vem synade Putin?

putain "uppfattar" ju sanktionerna mot ryssland som en krigsförklaring, men hans egna "fredsbevarande defensiva försvarsinvasion" av Ukraina är ju inte ens ett krig enl. det officiella narrativet från Kreml...

Det hela påminner om följande citat:

"Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de ska stämma med teorin, man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient."
Arthur Koestler
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Bomber ska bara användas mot 100% militära mål.

Ni Ryssar har inkompetenta soldater som inte kan söka igenom bostadsområden efter militärer, så då bombar ni istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in