2022-03-06, 18:18
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Var tror du soldaterna är? I skyttegravar och bunkrar mitt inne i staden? Vet du vad urban warfare är för något? Att bostadsområden bombas är inte alls konstigt. Att tro att det är civila som är där bara för att det är bostadsområden visar bara på hur inept du är.
Ryssland har så dåliga soldater som inte klarar av att söka igenom hus efter hus efter soldater, så ni bombar sönder bostadsområden istället.

Bomber ska bara användas med precision mot militära mål.
Citera
Medlem
Hur kan 600 000 kvinnor fly?
Dom ingår väl i civilflörsvaret?
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Klart att Ryssland bombar bostadsområden när det är där soldaterna är. Ska de bomba skogen eller?

De ska dra hem och gå och lägga sig. Sen ska de vakna upp från putins psykos, betala ut krigsskadestånd och avsätta prutten. När pruttler är avsatt så ska han hängas.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Nej. Det räcker med sänka värmen 1-2 grader. Samt använda bilen 9 istället för 10 dagar.
Det kommer att bli svindyr el. Svenskar med villa bör omedelbart investera i kamin(er), vedbod och lägga beställningar för ved (skulle ha gjorts i Februari, men kan fungera under Mars också).

Elen hade varit dyr oavsett, men detta lär inte underlätta.

Vi bör utöka bussförbindelser på landsbygden istället för att dra in dem, och tillåta organiserad samåkning utan beskattning (vilket började yras om när svenskar på landsbygden tog sådana initiativ). Vi klarar oss, men nu behöver rätt istället för fel steg tas.
Senast redigerad av LadySweden 2022-03-06 kl. 18:31.
Citera
2022-03-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
jojo, jag vill se vår befolkning leva med 3 ggr elpriset under säg 5 år och soppan runt 25-30 kr litern, enorma mängder med industrier som stängs för alltid och alla står upp solidariskt och säger vi hjälps åt mot ryssen eftersom USA vill det.

Ja visst. När folk sitter i ett varmt rum framför datorn o skriver på Flashback så är det lätt o säga att vi betalar ..vi har sån övertygelse. Vi ska börja cykla till jobbet också.

Nä...så när det börjar bli svårt så ändrar vi inställning. Verkligen börjar kännas. Rummet är kallt. Det regnar och vi vill inte cykla.
Detsamma gäller Tyskarna och Nordstream 2. Tills slut öppnar de kranen.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fan alltså! Inga fler Dior-väskor för ryskorna. Det är slut!

Vad du måste förstå är att sanktionerna de senaste åren har gjort Ryssland ganska så självförsörjande på allt även om jag hört att parmesan-alternativet suger.

Det är våra ekonomier i EU som är sårbara med våra just-in-time-lager och annat
Enligt din propaganda från Sauron så är EU och resten av världen kaput.
Citera
Medlem
Om det är något jag verkligen fått agg för är (svenska) journalisters flåsande i upphetsad ton, saaaanktioner! också räknar de upp dagens senaste. Alltså vad är det som tänder dem så? Usch
Citera
Medlem
LibBells avatar
Delar denna igen. Ryska FSB tror inte på någon positiv utgång:

https://t.co/7lZE1yddm2
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Allt som skadar oss skadar er 25 gånger hårdare.
Och vi har råd det har inte ni.
Följderna för Ryssland blir astronomiska.
Om några år blir det misär för 10 tals miljoner och vi talar om misär på afrikanivå.
Jag bor i Sverige och är svensk.

Och jag kan inte fatta att vanligen kloka människor sugits upp i den neokonservativa smörjan från Washington.

Putin är president i Ryssland och det är upp till ryssarna att avgöra hans duglighet. Men räkna inte med att det kommer någon som passar dig om ryssarna skulle välja en annan ledare. Troligtvis blir det då en hard-liner och det kommer inte att gynna oss i EU,
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ryssland har så dåliga soldater som inte klarar av att söka igenom hus efter hus efter soldater, så ni bombar sönder bostadsområden istället.

Bomber ska bara användas med precision mot militära mål.

Hur vet du att man inte använder bomberna mot militära mål i bostadsområdena?
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Det är rena fantasier. Ingenting kommer hända Putin och ni kommer bli besvikna.

Själv kunde jag inte bry mig mindre om han dog, men låt oss leva i verkligheten och inte sväva bort i runkfantasierna för att de känns bra.

Bagdad Bob
Citera
2022-03-06, 18:20
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
I det här fallet är det dock klart att Putin invaderat, startat ett krig mot en suverän stat. Ukraina har all rätt att försvara sig.

Den rätten gäller också Donbass och Ryssland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in