2022-03-06, 16:20
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Precis! Om ett NATO land anfaller någon så får de ingen hjälp.

En ren spekulation, tänk om ryslands kärnvapen-kommando, ser att kriget är meningslöst och dom har tillräckligt icke korrumperade personer i ledningen som tagit kontakt med Nato och lovar att dom inte kommer använda kärnvapenarsenalen. Så länge Nato pumpar in vapen och blockera all ekonomi så kommer dom bara att sitta still och se på.

En liknande ska hände ju när det var som mest turbulent i USA med Trump, dom tog ju informellt kontakt med Kina om att dom inte skulle angripa dom.
Citera
2022-03-06, 16:20
Medlem
Frickys avatar
"Enligt obekräftade uppgifter i ryska medier arbetar Ukraina med att ta fram ett nytt missilsystem som klarar av att avfyra kärnvapen. Ett av Vladimir Putins svepskäl för invasionen i Ukraina var att ”avmilitarisera” och ”avnazifiera” sin granne, samt att förhindra Ukraina att gå med i Nato."

https://www.dn.se/varlden/polska-stridsplan-till-ukraina-i-utbyte-mot-amerikanska-f-16/

Haha, kan inte ryssarna försöka sprida lite mer realistisk propaganda?

Att påstå att Ukraina skulle fokusera på att ta fram ett nytt missilsystem som klarar av att avfyra kärnvapen mitt under ett krig är bara trams.

Skulle så vara fallet så skulle all fokus hos ryssarna ligga på att stoppa det, något som inte rapporterats.
Citera
2022-03-06, 16:21
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Som jag förstod det var det Putin som föreslog medlemskap men allt sket sig när han inte gick med på att Rysslands medlemskap skulle granskas på samma sätt som andra "mindre viktiga" länder så frågan är väl hur seriös han var.
Länk!
Citera
2022-03-06, 16:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Slakt på ryssar utanför Nikolaev.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1500478604987273228
Slakt? Ser bara några sprängda bilar.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är inte eu underbar, när och om dom slipper ut, kommer förhoppningsfullt sanningen fram om hur det egentligen gick till under evakueringen från Mariupol.

Är helt övertygad om att dessa berättelser kommer att skilja sig 180 grader från eu`s version...
Detta var precis innan putin invaderade men visar vilket skit eu ibland åstadkommet
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Sätts ju upp stridande förband i detta nu i tex Poland.

Jag förväntar mig motoffensiver från västra delarna av ukraina inom 2veckor. det är så lång tid ryssarna har på sig att skära av östra och västra ukraina och neutralisera Kiev i sin helhet.

Polen verkar aspirera på en stridsspets.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssland har Kuba på sin sida. Rysslands ekonomi är inte större än Spaniens. Om Kina måste välja mellan att handla med västvärlden och ett utfattigt och svältande Ryssland så tror jag dessvärre att Ryssland får nöja sig med att handla med Kuba. Men då får man å andra sidan ryssen fina cigarrer att röka för att trösta sig när man förlorat alla sina besparingar och inte har råd att betala huslånen 👍

All handel sker i dollar. Tror du Ryssland säljer olja för rubel?
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Tänkte på det att Blinken är i Ukraina. Om fler internationella ministrar åker till städerna så borde väl deras närvaro kunna vara ett skydd? För Putin vill väl inte råka döda Blinken och få USA emot sig
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Påven fördömer alltid krig, det hör liksom till ämbetet.
Han fördömer inte bara kriget han fördömer Ryssland som startade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag kan ingenting om bildmanipulation men det syns en pelare bakom den mörkklädda flygvärdinnan som sitter på vänster sida om Putin 0.10 in i klippet. 3.29 in klippet verkar det inte finnas någon pelare där.

Hur är det med ljudupptagningen egentligen om man bortser från bilden. Rent ljudmässigt i akustiken så är reflektionerna av ljudupptagningen i stort sett detsamma vilket talar för att de är i samma rum? Börjar kännas en aning långsökt att den är manipulerad, men det är min uppfattning.
Citera
Medlem
"På onsdagen beslagtog franska tjänstemän en yacht som de sa var kopplad till Igor Sechin, en sanktionerad rysk oljechef och nära medarbetare till Putin, när den förberedde sig för att fly en hamn. Men företaget som förvaltar fartyget nekade att Sechin var ägare."

"On Wednesday, French officials seized a yacht that they said was linked to Igor Sechin, a sanctioned Russian oil executive and close associate of Putin, as it was preparing to flee a port. But the company that manages the ship denied Sechin was the owner."

CNN
Citera
2022-03-06, 16:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har han det minsta vett försöker han fjärma sig från Putin.

Den belarusiska militären verkar inte ha varit pigg på att invadera. Soldater ordervägrar och går inte över gränsen, och höga befäl säger upp sig.

Jag såg en vitryss skriva att 80 % av landet var emot en invasion.
Kanske man kan hoppas på mer sabotage av krigsinsatserna inne i Belarus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in