2022-03-06, 13:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jaha så du har motparten i en konflikt som källa? Alltså ingen oberoende rapportering.
Suck....
Det där är bra källor. Det blir helt felvänt att likställa rysk statsmedia med ap, reuters, hrw och amnesty bara för att de säger olika saker.

Det är Rysslands statsmedia som är opålitlig. Om du åker med en bilfärja till ett land där alla kör på vänstersida är det troligare att det råder vänstertrafik där än att alla kör på fel sida av vägen, även om det vore din naturliga förmodan.
Citera
2022-03-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Ett gällande läge för Kim att skaffa sig lite lebensraum när Vladivostok lämnas utan försvar.
Fast det kanske är ännu billigare att invänta Rysslands växande ekonomiska desperation och sedan köpa in Timmer, Olja, Gas, Kol och Järnmalm till halva priset eller lägre. Puttler är på väg att bli en kinesisk bitch.
Citera
2022-03-06, 13:20
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ja hela världen kan se vad Ukrainska soldater utsätter sitt land till bara för att få stöd från nato.

De vill ha en flygfri zon bara för att involvera Nato i kriget så smarta är Ukrainarna de bryr sig inte om andra månniskor i världen om det blir kärnvapenkrig.

Så deras propaganda kan dom behålla för sig själva.

De filmar krigsfångar där de ger cigaretter och mat till fångarna bara för att verka oj vad trevliga ukrainarna är.

Man får ej filma krigsfångar men de gör det för att verka fina.

Bättre att bjuda på cig än att hota med att avrätta som Ryssland gör.
Citera
2022-03-06, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Asså Putin måste dö. Vilka fega kräk ryssarna är. Dags att ryssarna i Sverige får smaka på stryk??

Inte bara stryk. Döda dem allihopa!!!
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Hur många dagar kvar innan de östra delarna snö och is smälter och hela landskapet förvandlas till en sjunkande lerpöl?
Citera
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Du glömde Litauen, Polen och Norge.

Dessa ar samtliga Natolander.

Edit: Ah du menade natolander som gransar. Jag som var for snabb i fingrarna och for langsam i huvudet.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vilket lands media har full koll ?
Säkert inget land, men nu tog jag Sveriges eftersom vi bor här.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Sluta att suga Putins kuk.
Ukraina har inte fått gå med i NATO och alla dina lögner faller.

Det är klart att dom inte fått gå med eftersom Ryssland morrade! Biden sugare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja jäkla det är folk från alla håll som ansluter sig till Ukrainska Armén läst många är veteraner från olika krig som anser dem kan göra stor nytta med deras erfarenhet från olika stridshärdar, Tror nog Putler inte såg detta komma utan trodde den där Ukrainska militären blåser vi bort på 2 fagar tja vi ser facit nu mer så Putlers mardröm är sann!

Sätts ju upp stridande förband i detta nu i tex Poland.

Jag förväntar mig motoffensiver från västra delarna av ukraina inom 2veckor. det är så lång tid ryssarna har på sig att skära av östra och västra ukraina och neutralisera Kiev i sin helhet.
Citera
2022-03-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Har den långa konvojen fortfarande soppatorsk? Den har stått still länge nu.
Säkra källor i tråden har med en dåres envishet påstått att de bara omgrupperar sig sedan i onsdags.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Toppen. Vi säger så 👍
Allt är Ukrainas fel. Rysslands fredsbevarande invasionsstyrka ska bara bomba fred i det fredliga, demokratiska Ukraina 👍

Förstår inte vad du vill säga med detta?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
1. Jag anser att Rysslands pågående massmord på kvinnor och barn i Ukraina är värre än Rysslands invasion av Krim 2014.

2. Jag anser att alla människor är lika mycket värda. Möjligen att ryssar nu bevisar att de har ett lite lägre människovärde.

Lite bara? Är de ens människor?

Jag säger som din vän Adolf att de är undermänniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in