Citat:
Ursprungligen postat av
gg1337
Jag gick in igår och köpte på mig rubel. Tanken är att kapitalisera på bouncen som jag (av naturliga skäl) hoppas och tror kommer de närmaste dagarna och sälja av med 20-30 % vinst. Alltså ingen långsiktig investering. Nu tror jag inte på något sätt att rubeln kommer bounca tillbaka helt och hålllet men bara såpass att jag kan göra en snabb vinst.
Jag är väl medveten om vad som pågår i ukraina men mitt köp är helt baserat på teknisk analys. Jämför man med tidigare stora dropp för rubeln, främst 2008 och 2015, så ser man en stark dipp där RSI 14 går under 30 både veckovis och månadsvis för att sedan komma med en snabb om än tillfällig återhämtning för att sedan återigen långsamt dala. Det är alltså denna snabba återhämtning jag försöker pricka någotsånär.
Vissa kanske pekar på alla sanktioner, kriget går inte bra osv men jag har valt att helt ignorera detta och går helt på teknisk analys. Jag tror att de som panikköper bitcoin och dollar för rubel är de stora förlorarna (på kort sikt). Har jag fel är ni välkomna att gå in här och strö salt i såren.
Med tanke på utvecklingen i Ryssland så tror jag du var lite tidigt ute, och att det kommer fler dippar. Men det trodde jag å andra sidan om Activision-Blizzard också, men vips så klev Microsoft in och köpte dom...