Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
När man har lagar som stänger ute vissa så övergår det lätt till en diktatur när man flyttar gränserna för vad som är acceptabelt, Ryssland är ett lysande exempel på detta.
Naziåsikter kan man inte lagstifta emot, man får ta dem för vad de gör, inte vad de tycker.
Ukraina är ett annat exempel.
Vi har ju lagen hets mot folkgrupp i vårt land. Man får inte bära nazisymboler och en del annat men i Ukraina är det helt i sin ordning trots så många judar vi makten. Naturligtvis är dom nyttiga brutala idioter för makten och dom hatar inte judar utan ryssar nu. Har du sett dessa fackeltåg i västra Ukraina? Jag skulle vilja se om det var tillåtet i vårt land. Till och med Banderas blev upphöjd till nationalhjälte.
Personligen är jag tillåtande till det mesta, även nazisymboler. Hat borde ju också vara en mänsklig rättighet precis som kärlek. Alla åsikter är också välkommna i min värld och det är upp till var och en att ta till sig eller avfärda. Våld för att uppnå sina mål är jag emot men tyvärr är ju våld ibland nödvändigt mot människor som inte kan hantera sitt hat och angriper på alla olika sätt.