Citat:
Ursprungligen postat av
rawsezx
Vore det sant så är det positivt! Jag kan dock inte förstå riktigt, är det en "visselblåsare" som skriver detta till väst för jag misstänker att det inte är ett officiellt dokument från FSB gällande språkbruket (visserligen översatt till engelska).
Vissa punkter är tyvärr lite så där underliga, dom nämner i texten gällande transporter att "vägar inte räcker till".
Rysslands militär äger järnvägen och utnyttjar detta till dina transporter, dom förfogar över 10.000 lok plus vagnar och har ett otal soldater vars ända uppgift är att transportera materiel.
Att ett FSB dokument eller analytiker från FSB skulle ta upp transporten som en akilleshäl i Rysslands mobilisering i landet känns lite osannolikt.
Vad ryssen saknar är lastbilar och avsaknaden av en strategi när skiten träffar fläkten (tänker på den långa kolonnen dom troligtvis blivit övergiven). Ser man på exempelvis USA så anpassar man trossens uppgifter utefter hur kriget fortlöper, det kostar mer och kräver mer personal men går att justera beroende på hur slaget utspelar sig.
Jag tror tyvärr att det är ihopdiktat av någon som inte har någon större insikt i FSB.
Det är ju inte direkt en officiell rapport till Putin.
Språket får en att tänka på någon som skriver i "all hast" och vill få ur sig så mycket som möjligt utan att först helt sitta och strukturera upp allt först, som sagt i all hast...
Det som talar för att det skulle kunna vara sant är längden och mängden uttalanden om olika saker.
Fake-rapporter försöker man ju hålla nere längden och mängden fakta som till slut kan kontrolleras...