Citat:
Ja, igår sa Ukraina att de hittills dödat 10000 ryssar.
Ukraina må inte vara ett fake land som Putin säger, men nog fan är Ukraina en riktig jävla fake-fabrik utan dess like, aldrig i mitt liv har jag sett så mycket fake och lögner från ett land. Det ena efter andra uttalande debunkat efter 24-48 timmar.
Enligt Ryssland har de förlorat 500, enligt USA/UK ca 2000-3000. Då kan vi anta att den sanna siffran är mellan 500-3000. Vad Ukraina säger kan man bara spola ner i toalett direkt. Den stackarn som tror att Ukraina dödat 10k+ ryska soldater och förlorat 300 soldater finns det nog inte mycket hopp för i denna värld.
Citat:
Sverige och Finland behöver kraftfullt stödja Ukraina med mer vapen, för vi har inte råd att riskera att bli straffade av Ryssland om ryssarna vinner.
För vår säkerhet måste Ukraina vinna.
Tvärtom, exakt tvärtom. Vi behöver pressa USA att låta den Ukrainska regeringen förhandla fred med Ryssland, USA försöker just nu få kriget att pågå så länge som möjligt så att så många Ukrainare som möjligt dör så USA får foder till sin propaganda maskin.
USA högsta dröm är en afghanisering av kriget, så vi får ett oändligt kriget mitt i Europa. USA vill alltså se Europa omvandlas till mellanöstern.
För Ryssland del så slåss de ett existentiellt krig som de inte kan förlora, Ryssland har ju ingenstans att backa - USA vapensystem och militärbaser kan inte tolereras i Ukraina, ifall Ryssland skulle förlora T.ex. att deras ekonomi skulle krossa av sanktioner. Så ligger det enbart i Ryssland intresse att eskalera kriget till maximal nivå. Sanktioner är ju en krigsförklaring och om den ryska staten riskerar att kollapsa på grund av sanktioner från PK-diktaturerna i NATO, ja då är nästa steg för Ryssland uppenbart och oundvikligt.
Värt att notera förstås att militärt så kan inte Ryssland förlora i Ukraina, trots propaganda i PK-diktaturernas media och alla ukrainska bottar som spammar i social media. Den Ukrainska armén är redan förintat som enhet, deras ammunitionsdepåer, bränsledepåer, logistikcenter, kommunikationscenter är förstörda. Det är bara en massa separata enheter med begränsad rörligt, det är därför de flyer in i städer och gömmer sig bakom civila.
Jag citerade detta tidigare men jag kan citera det igen
Citat:
According to Western intelligence, Russia has brought to Ukraine a contingent of 150,000 people and 40,000 equipment, which is supported by 1,000 aircraft. The second stage of the operation has not yet begun, since the Kremlin expects to conclude Minsk-3, if the agreement is not signed on Monday, then the active phase is expected. It is with these that the calm at the front and the regrouping of troops are connected, which will concentrate their strike on 3 directions: Odessa, Kyiv and the final encirclement of the eastern front.
Förhoppningsvis så ser vi alltså Ukraina och Ryssland komma överens om villkor, skapa ett Minsk-3 fredsavtal och avsluta kriget imorgon.