Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Kina kommer vara den enda vinnaren när detta är över. Det fattar t.o.m. en efterbliven.
Skulle jag gissa är det Kina som också kommer att lösa denna konflikt eller vara högst påtagligt inblandade i upplösningen.
Och säkerligen inte på Europas eller USA:s villkor.
Detta är sådant geopolitiskt spel på högsta nivå. Jag det är svårt för många greppa detta.
Dom enda som står som fåntrattar och här förlorare är Ukraina såklart men även Europa. Jag tror att detta på påskynda en federalisering av EU med eget försvar. Vi måste börja ta makten över vår kontinent. USA är livrädda för det dock med minska ät inflytande som följd.
Det är USA och Kina spelar ut allt mot varandra i egentligen i bakgrunden och sitter och myser. Ryssland är till viss del lurat men Putin lär få Ukraina och sin dröm till ett gigantiskt pris. Men det är även ett sista desperat försök av USA sitt iaf politiska och militära inflytande över väst och Europa i synnerhet. Och många tycks ju skrämmas till NATO som bekant.
Kina kommer vara dock vara vinnaren med stärkt ställning i världsekonomin samt en möjlig medlarroll här såsmåningom som stärker deraspolitiska ställning med.. Det vet även USA är oundvikligt. Vi kommer få en rätt annorlunda värld efter detta skulle jag tro. Detta påskyndades även av pandemin lite . Att försvara våra demokratier kommer bli än viktigare.
Själva kriget här går nog som planerat. Stackars ukrainarna inser vad det är som händer runt. Bästa vore att sluta lyssna på USA och skona människor.
Det enda som vända detta är en statskupp i Ryssland nu där Putin avsätts.