2022-03-06, 13:16
Medlem
baggebo1s avatar
Ryssarna reagerar på att ukrainarna verkade få igång lite flygverksamhet igår. Här attack mot flygplatsen utanför Vinnitsa:
https://t.me/intelslava/21654
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
hade Ryssarna dödat de civila som bodde där om det ej fanns Ukrainska soldater där ?
Du kanske tycker att alla länder ska avskaffa sina försvar av sina länder och lägga sig platt?

Ryssarna vill inta territoriet, även de territorium i städerna där människor bor.

Alla länder som försvarar sina städer där människor bor använder enligt trollpropagandan mänskliga sköldar.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Fasen, härligt att se detta. Kroaterna kryper inte för mongolerna.
Ja jäkla det är folk från alla håll som ansluter sig till Ukrainska Armén läst många är veteraner från olika krig som anser dem kan göra stor nytta med deras erfarenhet från olika stridshärdar, Tror nog Putler inte såg detta komma utan trodde den där Ukrainska militären blåser vi bort på 2 fagar tja vi ser facit nu mer så Putlers mardröm är sann!
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Nu är ju Kanada med i Nato men förstår hur du tänker

Det vara bara hypotetiskt.
Citera
2022-03-06, 13:17
Medlem
%s avatar
Citat:
Belarus är ju en öst stat det var avtalat förr att Nato ej skulle utvidga sig i öst.

Hur skulle Usa reagera om Ryssland skaffade en militär bas i Mexiko eller Kanada.

Det är klart att Nato skulle sätt in missiler i Ukraina om de går med i Nato.
Det skulle de kunna göra i Balt länderna vid gränsen med men det har de inte gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ukraine: Cluster Munitions Launched Into Kharkiv Neighborhoods
https://www.hrw.org/news/2022/03/04/ukraine-cluster-munitions-launched-kharkiv-neighborhoods

Ukraine: Countries Request ICC War Crimes Inquiry
https://www.hrw.org/news/2022/03/02/ukraine-countries-request-icc-war-crimes-inquiry

Russia/Ukraine: Invasion of Ukraine is an act of aggression and human rights catastrophe
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2022/03/russia-ukraine-invasion-of-ukraine-is-an-act-of-aggression-and-human-rights-catastrophe/

ICC prosecutor launches Ukraine war crimes investigation
https://apnews.com/article/russia-ukraine-genocides-crime-war-crimes-europe-499d7b6a9e955f659284b2edc6f1c508

Lite äldre men ändå, vad de gjorde i Tjetjenien.

Revealed: Russia's worst war crime in Chechnya
https://www.theguardian.com/world/2000/mar/05/russia.chechnya
War Crimes In Chechnya and the Response of the West
https://www.hrw.org/news/2000/02/29/war-crimes-chechnya-and-response-west

Det som hänt i Tjetjenien, kommer nog att hända i Ukraina också.

Finns ingen ockupationsmakt i världen som skonar civila.
Terror mot civila är en essentiell del av en lyckad ockupation.
Terror och övervåld är standard. Molottovcocktails bemöts med tanks, bostadshus jämnas med marken, kollektiv bestraffning och massakrer är standard.

Medelåldern i denna tråd verkar påfallande låg. Vissa inlägg är så yrvakna så man blir rädd.

Om man betvivlar att ryssarna siktar på civila och svinar loss, måste man vara väldigt ung (eller bara obildad).

Klart de klusterbombar, klart de spränger personbilar med familjer i, klart att de begår övergrepp.

Detta är en ockupation, ingen tebjudning.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja om Nato verkligen var det som dom ger sig ut för att vara. Det är det som är peoblemet min kära trollkarl.
Nato är en försvarsallians och gör precis det de sagt att de ska göra. Jag vet att media är censurerad i Ryssland så mycket sån information går dessvärre förlorad för er. Jag har full förståelse för att du inte vet hur Nato fungerar när du bara har tillgång till rysk desinformation 😢😢😢
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ska vi straffa Ryssland så får det INTE resultera att vi blir de nya nazisterna med hänga upp gemene ryss i lamp stolpar här på stan eller att vi säljer vår egen värdighet på mänsklig liv för ngn i Kreml beslöt att bomba.

Det är snabba och enkla lösningar som gör så att hatet vinner. "Där är en ryss där, på de!!!" - trodde vi lärde oss ngt från WWII

Jag är inte migration vänlig, men jag skyller INTE 2015 krisen på flyktingarna , jag skyller på våran regering/riksdag som tog besluten i 20 års tid

När jag läser att Sara blir våldtagen av en Syrisk man så är min tanke "livstid utan benådning till den fan " och inte "alla syrier våldtar häng de!!" hysterin ...du hade för 2 sek sen

Nu är jag inte i regeringen så kan inte göra mkt
Maggan din "Järnlady " har inte stoppat handel med Ryssland...för det kommer bli ekonomiska konsekvenser även här, så frågan,är DU redo för det? tror inte det...Kina kör ganska hårt eller hur ? men ändå fjäskar vår kung med Xi i en sådan mån att man tror Kungen är lite tänd på Xi.

Bara titta i Iran...de flesta hatar Ayatollah...
Skillnaden mellan 1979 är att militären var med folket

Nu är militären med Ayatollah + deras IIRG så vilket "ansvar " har då en person? kan inte vinna över en militär makt ...de behöver hjälp från utlandet om någonsin Ayatollah ska störta.

Så till din fråga så måste man fråga

Är du redo att strypa Ryssland om bensin priset stiger 100 kr/litern?? tror inte många skulle skriva under det i lyxiga Sverige

Tror inte Maggan vill förlora sin position som statsminister så då måste hon ibland svälja sin moraliska kompass.

Om du brinner för detta...så gör som min farfar (finska vinter kriget) : Ta ett vapen och slåss mot det du föraktar. Men inte lika kul NÄR DU måste göra det och inte andra. Bästa är att slåss och få till ett eldupphör i Ukrainas fördel som ligger inte så nära just nu, men krig kan krigs lycka vända snabbt.

Oligark asen kan du frysa från morgon till kväll men kommer inte stoppa Putin.
Krig är nu enda lösning eller NÅGON ger vika som ingen av de kommer göra nu iaf = resultat mer lidande oavsett vem som har rätten på sin sida

Som jag sa inga lätta svar men LÄGG ner SS mentaliten , för då är det du som kommer vara i Nurnberg och sen hängas när det spårat ut.

Jag har tyvärr inte rätt ålder för att ge mig in i kriget men om jag varit ung och ändå skulle dö så kanske man mår bättre när man strider mot den ryska ockupationen.

Ung och ogift, då kan man göra mer. Jag skulle också vilja ha datorkraft och störa rysk myndighetsutövning. Men jag har inte den kunskapen.
Citera
2022-03-06, 13:18
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Du skrev att det var ukrainska soldaternas fel att civila dör.
Så jag säger att det är talibanernas fel att civila har dött I Afghanistan.
Nej vänta nu, håller du inte med?
Din soctagande parasit, varför flyttar du inte tillbaka till ditt ökenland om du hatar väst så mycket?
Dina trådstartar visar att du verkligen lever upp till den typen av invandrare som detta landet klarar sig utan.

Jag har inte sagt att talibanerna har gjort rätt de har också gjort fel men ukrainarna skall också inte bli rena från detta.
Citera
2022-03-06, 13:18
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Belarus är ju en öst stat det var avtalat förr att Nato ej skulle utvidga sig i öst.

Hur skulle Usa reagera om Ryssland skaffade en militär bas i Mexiko eller Kanada.

Det är klart att Nato skulle sätt in missiler i Ukraina om de går med i Nato.

Sluta att suga Putins kuk.
Ukraina har inte fått gå med i NATO och alla dina lögner faller.
Citera
2022-03-06, 13:19
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det fanns inget sådant avtal. Och de länder i Centraleuropa som i demokratisk ordning valde att ansöka om Nato-medlemskap är idag otroligt glada att de gjorde just det.

Däremot finns Budapest-memorandumet där Ryssland garanterar Ukrainas territoriella integritet mot att Ukraina lämnar över sina kärnvapen till Ryssland. Ukraina höll sin del av avtalet, Ryssland har nu invaderat Ukraina 2 gånger.

Står det i avtalet att Ukraina är fri att gå med i Nato?
Citera
2022-03-06, 13:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag har redan förklarar hur tragiskt jag finner konflikten men åter igen vägrar du svara på frågorna så ställer dom igen.
Räknar du olika beroende på vilka människor som drabbas?
Anser du att det är värre om ett specifikt folkslag drabbas än ett annat?
1. Jag anser att Rysslands pågående massmord på kvinnor och barn i Ukraina är värre än Rysslands invasion av Krim 2014.

2. Jag anser att alla människor är lika mycket värda. Möjligen att ryssar nu bevisar att de har ett lite lägre människovärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in