Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Tydligen gör han det. Han bestämmer att Ukraina inte ska vara med och så är det bara.
Kan du svara på varför ska han låta USA omringa Ryssland? Ett USA som har bedrivit krig mot ryssarna i över 50 år. Svara gärna på det
Äpplen och päron. NATO är en försvarsallians som varje enskild nation har att ta ställning till, huruvida man vill söka medlemskap eller ej. Om inte grannen erbjuder samarbete, utan t.om är den som det stora hotet kommer ifrån, ja då bör ingen kunna klandra mig när jag söker andra allierade. Allra minst grannen. Men det är den skruvade logiken från Putin. Jag vill inte vara din vän, och du får inte heller ha andra vänner. Litegrann som den svartsjuke, misshandlande maken. Säkerligen samma psykologiska mekanismer. Sjukligt kontrollbehov.
Om vi ponerar att det inte är äpplen och päron då. Att NATO=USA, som har som målsättning att omringa Ryssland med allierade, i syfte att hota Ryssland. Då menar du att det är rätt av Ryssland att ta till våld mot dessa nationer? Då kan vi ju lägga ner allt vad politik och diplomati heter, och återgå till att lösa allt med våld. Omedelbart, när man inte får exakt som man vill-våld. Återuppta den gamla kapprustningen från 80-talet. Så har vi snart ingen planet kvar att bråka om.
Omringad? Kanske dags att öppna en Atlas?