2022-03-06, 11:06
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det kan väl inte vara en sämre tidpunkt för Putin att ifrågasätta i sitt senaste tal om Ukraina i framtiden kommer vara en självständig stat.
Man börjar tro att han faktiskt har tappat det på riktigt...
Och om nu Ukraina skulle bli en del av nya storryssland, då har dom ju likt förbannat Nato runt omkring sig, det är väl just detta som dom säger är oacceptabelt?

De vill ha "standoff distance" till sådana system.

THAAD complexes on Ukrainian territory. Potential and Challenges
https://en.topwar.ru/192069-kompleksy-thaad-na-ukrainskoj-territorii-potencial-i-problemy.html
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag tror att Putin handlar till Rysslands bästa.
Du tänker att det är bra för Ryssland att massmörda ukrainska barn? Är det på samma sätt bra för Sverige att massmörda ryska barn? Kanske vi skulle släppa klusterbomber över St. Petersburg för att få det riktigt bra i Sverige!
Citera
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vad har Väst på listan över sanktioner som ännu inte satts i bruk?

Vad blir nästa slag mot ryssbajs ekonomi?

Fysisk Handelsblokad är nästa steg. I en light version kanske man bannlyser ryska skepp från tex panama, kattegatt och suez kanalen.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Skulle fånga in alla ryska oligarker som finns i väst samt deras familjer och kört dem till polen varifrån de får fotvandra hem till ryssland genom ukraina så att de får en bra bild av vad deras fuhrer åstadkommit...
Citera
2022-03-06, 11:07
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Är du fullständigt okunnig, saknar du förmåga att ta till dig fakta eller vill du bara inte. Det är säkert att bo på NOLLPUNKTEN efter ca 15 år. HOLLYWOOD OCH ROMANER ÄR INTE FAKTA.

Fram med uträkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det tycker jag att det kan vara, under en period. Ingenting värdefullt kommer utan kostnader och/eller ansträngningar. Står man för något så får man hacka i sig det. Vi kommer lösa detta utan problem om vi samarbetar. Jag skulle inte vilja vara på andra sidan av dessa konflikter och sanktioner. Med Kina som enda ev.”kompisen”. Den ryska befolkningen kommer få lida enormt. Igen….

Ryssar har ju alltid levt som martyrer och asketer. Det ingår i deras kultur. De klarar sig nog fint.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det realistiska antagandet är dock att Ryssland kommer att vara bankrutt inom någon/några veckor, och knappast kommer att kunna ta hand om sig själv.

Hur ska de då ha resurser att beväpna något annat land till tänderna? De borde börja med att öppna Moskvabörsen på måndag.

Ryssarna har nog vapen så det räcker i lager. En sak är jag tämligen säker på. Nästa äventyr USA ger sig in i kommer bemötas med moderna ryska AT-vapen och luftvärnsmissiler. Ryssarna kommer ge igen med samma mynt. Ryssland kanske t om donerar beslagtagna NLAW's, Javelins och Stingers till motståndarna, bara för att jävlas ordentligt!

Hur skulle USA kunna kritisera Ryssland om en amerikansk Stinger avsedd för att bekämpa ryska helikoptrar i Ukraina, förstör en amerikansk helikopter i nästa äventyr?
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
De vill ha "standoff distance" till sådana system.

THAAD complexes on Ukrainian territory. Potential and Challenges
https://en.topwar.ru/192069-kompleksy-thaad-na-ukrainskoj-territorii-potencial-i-problemy.html

Löjlig rysk propaganda.
Fel och lögn på så många plan som redan förklarats in absurdum i tråden.
Citera
2022-03-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
USA är inte part i det rysk-ukrainska vänskapsavtalet eller i Minskavtalen så det skulle ju bli lite svårt för USA att bryta mot dessa. Visa mig hur USA brutit mot dessa avtal, som du påstår USA gjort. Annars är du ju bara en liten lögnare.

Visa mig också vilken bestämmelse i Budapestmemorandumet som USA brutit mot. Du hittar det här, med text även på ryska för att förenkla för dig Ivan. ❤️

https://web.archive.org/web/20180822045920/https://treaties.un.org/doc/Publication/UNTS/Volume%202866/Part/volume-2866-I-50069.pdf
Ja du länkar ju själv till det avtal USA bröt mot. Kul att du motbevisar dig själv. Jag vet inte vad jag ska svara mer, du fixar det på egen hand. 👍
Citera
Medlem
Hahaha så enligt USA är Moldavien ett av de mer framgångsrika länderna i öst,har fått en stabil ekonomi,i samma veva säger president Sansu maia att de är i ekonomisk kris och behöver stöd nu när man tagit en kvarts miljon flyktingar..
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hade det inte varit mer lämpligt att elda Gyllene grynings flagga?
Gyllene gryning kan ju vara en orsak för Putin att hälsa på, vem ska då skydda grekerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Grekerna protesterade alltså mot att NATO inte gör tillräckligt, om det inte framgick.

Nej, tyvärr framgick naturligtvis inte. Min grekiska är lite rostig.
Vad vill de NATO ska göra, utan att eskalera konflikten?
Kan ju förstå deras frustration om det nu är mycket greker i Ukraina, men om man nu ska elda flaggor är väl ryska flaggan mer motiverad att elda?

(Är emot otyget att elda flaggor)
Citera
2022-03-06, 11:09
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Ryssarna har nog vapen så det räcker i lager. En sak är jag tämligen säker på. Nästa äventyr USA ger sig in i kommer bemötas med moderna ryska AT-vapen och luftvärnsmissiler. Ryssarna kommer ge igen med samma mynt. Ryssland kanske t om donerar beslagtagna NLAW's, Javelins och Stingers till motståndarna, bara för att jävlas ordentligt!

Hur skulle USA kunna kritisera Ryssland om en amerikansk Stinger avsedd för att bekämpa ryska helikoptrar i Ukraina, förstör en amerikansk helikopter i nästa äventyr?

Sådant har ju redan skett.

Ryssarna borde satsat på toaletter som 1/3 del av folket saknar istället för vapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in