2022-03-06, 10:43
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Biden har ju sagt flera gånger till sina väljare att det inte blir boots on the ground. Hur ska man gå in nu? Måste ju till ohyggliga attacker mot civila skulle jag tro

Ja, och nu har man få sprängs skolor, och sjukhus, privatpersoner och civila byggnader.

Trir det kommer komma både 1 och 45 anmälning för krigsbrott.

Men som sagt, primärt blir det mest att skydda befolkning, inte kriga.
Citera
2022-03-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Nejdå. Finns gott om källor. Det är bara att söka.

Ledtråd: Azov battalion Ukraine

Så bara ditt påstående på wiki?
Citera
2022-03-06, 10:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Källa. Haha.
Jag har postat en länk där Ukrainska soldater gömmer sig i vad som tydligt verkar vara ett barns rum i ett bostadshus. En annan har delat en länk i tråden där flera Ukrainska soldater låg döda i en skola och i skolans gympasal efter strider.
Resten får du leta på Twitter efter.

Varför ska andra leta upp dina argument?
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Det kan väl inte vara en sämre tidpunkt för Putin att ifrågasätta i sitt senaste tal om Ukraina i framtiden kommer vara en självständig stat.
Man börjar tro att han faktiskt har tappat det på riktigt...
Och om nu Ukraina skulle bli en del av nya storryssland, då har dom ju likt förbannat Nato runt omkring sig, det är väl just detta som dom säger är oacceptabelt?
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-03-06 kl. 10:46.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det fetade saknar källa.?

Det står på Azov-bataljonens egen hemsida att de är en del ukrainska nationalgardet. Det är alltså ingen större idé att ifrågasätta.

Däremot kan man ifrågasätta hur nazistiska de är. Det verkar ha skett ganska mycket professionalisering av dem sedan de grundades 2014. Det kan säkert fortfarande finnas suspekta element inom Azov-bataljonen men till exempel leds de inte längre av en känd högerextremist utan av en professionell yrkesofficer.

Dessutom går det utmärkt att relativisera. På andra sidan finns nämligen den minst lika nazistiska Ryska ortodoxa armén som också är en formell del av Donbas folkmilis och finansierad av Donetsk folkrepublik och av Ryssland.
Citera
Medlem
Kan du vara specifik?

källa eller magkänsla?

Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Nu börjar jag mer och mer blir övertygad av att Nato kommer sättas in i dom västra delarna i Ukraina.

Tror inte dom kommer stå och titta på längre.

Max en vecka, sen kommer det sätta in.
Citera
Medlem
Tyvärr kommer vanliga ryssar i kläm men kan man påverka genom att ta deras tillgångar utomlands, skinna dom rejält, så kanske kan det bli en dominobricka när dom förstår hur illa det blivit.
Citera
2022-03-06, 10:45
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Äntligen!

Befälhavaren för Azov-bataljonen tillfångatagen (video):

https://twitter.com/arbetet1/status/1500394606277636096?s=20&t=nERxBmNAwuUvBiHqzVIrvw

Det är krut i de grabbarna.
Det där är inte han.
Citera
2022-03-06, 10:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det besvarar inte frågan.
Du skrev
"Jag talar om er korkade idioter som inte förstår att detta är en praktkatastrof av Biden att låta detta hända."

Jag frågade

Nu skriver du att du gärna hade sett någon annan på Bidens plats, som du uppmanar mig att välja.

Var specifik istället. Detta uppnås åtminstone till viss del av att du besvarar min fråga.

Du säger så mycket utan att säga något. Bara en massa innehållslöst brus med eget värderande.
Kortfattat: fått Zelensky att implementerat Minsk-avtalet och förklarat att ett NATO-medlemskap inte var aktuellt.

Jo, det kan man säga med hänvisning till internationella avtal. Självständiga nationer kan ansluta sig till militärt samarbete som de vill. Så är det. Men det det bara om det inte inkräktar på ett annat lands säkerhetsintressen.

Tror du verkligen på att USA inte skulle ha tagit med det i det finstilta?

Det är därför jag säger att denna konflikt hade kunnat undvikas av femteklassare som diplomater.

Förutom rena katastrofen för Ukraina och dess invånare kommer detta misstag att slå hårt på oss.

Kanske kan USA hålla sig skadelös. Man kan ju nu börja sälja LNG och det blir nog en del feta kontrakt till MIC antar jag.

Biden är en senil gammal gubbe med Reagan -komplex.
Citera
2022-03-06, 10:46
Medlem
Citat:
Detta handlar inte om Sverige men bra försök att leda bort frågan. Inte mitt Ryssland. Jag är emot kriget men fullständigt för Ryssland rätt att försvara sig gentemot USA's och västs manipulation av Ukraina som påverkar Ryssland som land negativt.
Ukraina borde ge upp. Neutraliseras militärt. Sen kan dom ha ekonomiska relationer med väst hur mycket dom än önskar. Då slipper vi ett kärnvapenhot mot Europa och Ukrainarna kan utveckla sitt välstånd ifred.

Hur påverkar Ukraina Ryssland negativt?

Du är väldigt tydlig i att du inte är i mot kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Källa. Haha.
Jag har postat en länk där Ukrainska soldater gömmer sig i vad som tydligt verkar vara ett barns rum i ett bostadshus. En annan har delat en länk i tråden där flera Ukrainska soldater låg döda i en skola och i skolans gympasal efter strider.
Resten får du leta på Twitter efter.

Så inte en enda mao? förutom där du "tycker att det..."

Nä det är väll som det ser ut heltenkelt, ryssanra siktar på barn och bebisar.

Det är iför en vanlig strategi bland terrorister.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så bara ditt påstående på wiki?

Nej. Det är inte jag som författat wikipediaartikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in