Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Det besvarar inte frågan.
Du skrev
"Jag talar om er korkade idioter som inte förstår att detta är en praktkatastrof av Biden att låta detta hända."
Jag frågade
Nu skriver du att du gärna hade sett någon annan på Bidens plats, som du uppmanar mig att välja.
Var specifik istället. Detta uppnås åtminstone till viss del av att du besvarar min fråga.
Du säger så mycket utan att säga något. Bara en massa innehållslöst brus med eget värderande.
Kortfattat: fått Zelensky att implementerat Minsk-avtalet och förklarat att ett NATO-medlemskap inte var aktuellt.
Jo, det kan man säga med hänvisning till internationella avtal. Självständiga nationer kan ansluta sig till militärt samarbete som de vill. Så är det. Men det det bara om det inte inkräktar på ett annat lands säkerhetsintressen.
Tror du verkligen på att USA inte skulle ha tagit med det i det finstilta?
Det är därför jag säger att denna konflikt hade kunnat undvikas av femteklassare som diplomater.
Förutom rena katastrofen för Ukraina och dess invånare kommer detta misstag att slå hårt på oss.
Kanske kan USA hålla sig skadelös. Man kan ju nu börja sälja LNG och det blir nog en del feta kontrakt till MIC antar jag.
Biden är en senil gammal gubbe med Reagan -komplex.