2022-03-06, 10:50
Medlem
Hittade en en nylagd video av en förra detta finska underrättelse tjänsten officerare och han hade ett klart bra analys av själva stats sicket. Han sa som stämmer: "Första är sanningen, den andra är lögnen". Kolla de med de med under text. Men klart och tydligt bra analys:

https://www.youtube.com/watch?v=kF9KretXqJw
Citera
Medlem
Massmedias avatar
USA och Polen arbetar nu för att ge stridsflygplan till Ukraina. Tydligen står detta högst på listan från president Volodymyr Zelenskyy, för att kunna försvara civilbefolkningen.

Det rapporteras också att Israels premiärminister Naftali Bennett besökte president Putin i Moskva igår. De hade ett tre timmar långt möte. Man kan förmoda att de arbetar tillsammans med väst på att ge Putin en utväg ur detta krig, utan att förlora ansiktet.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det jag undrar är hur relvant det är öht, kriget handlar ju primärt om rysslands mördande av civila, det går ju verkligen sådär för dem, när det kommer till nedkämpning av militära förband/förmågot.

Det är relevant eftersom folk tycker det är relevant.

Egentligen är det inte särskilt märkligt alls. När det plötsligt blev stridigheter 2014 behövde båda sidor folk som var beredda att gå i krig. De mest krigsvilliga, på båda sidor, visade sig vara ultranationalister ("nazister"). Följaktligen blev det ultranationalister som utgjorde soldatmaterialet både på den ukrainska och den separatistiska sidan. Sedermera blev dessa grupper formaliserade och, åtminstone på den ukrainska sidan, professionaliserade.
Citera
2022-03-06, 10:51
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Detta handlar inte om Sverige men bra försök att leda bort frågan. Inte mitt Ryssland. Jag är emot kriget men fullständigt för Ryssland rätt att försvara sig gentemot USA's och västs manipulation av Ukraina som påverkar Ryssland som land negativt.
Ukraina borde ge upp. Neutraliseras militärt. Sen kan dom ha ekonomiska relationer med väst hur mycket dom än önskar. Då slipper vi ett kärnvapenhot mot Europa och Ukrainarna kan utveckla sitt välstånd ifred.

Skulle du säga att du fördömer Rysslands invasion, som FNs generalförsamling gjort?

Hur skall Ukraina och väst kunna lita på Ryssland? Ryssland har brutit vartenda avtal det ingått om Ukrainas ställning och dess gränser (Budapestmemorandumet, vänskapsavtalet mellan Ryssland och Ukraina och båda Minskavtalen). Nu har de till och med invaderat landet i strid med FN-stadgan. Det kommer inte gå att hitta någon normalisering med Ryssland om det inte sker ett verkligt regimskifte, i bästa fall sitter vi fast i ett kallt krig, men denna gång med totala ekonomiska sanktioner från väst. Hur tänker du att väst skall kunna lita på Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Vad ska vi konfiskera?

Det Ryska konsulatet?

Inte konsultatet och inte ambassaden. Men dom ryska medborgarna har säkert bank-konton i Sverige. Dom skall spärras och användas till humanitär hjälp.

Haggan-Maggan får ta ansvaret för dessa åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Detta handlar inte om Sverige men bra försök att leda bort frågan. Inte mitt Ryssland. Jag är emot kriget men fullständigt för Ryssland rätt att försvara sig gentemot USA's och västs manipulation av Ukraina som påverkar Ryssland som land negativt.
Ukraina borde ge upp. Neutraliseras militärt. Sen kan dom ha ekonomiska relationer med väst hur mycket dom än önskar. Då slipper vi ett kärnvapenhot mot Europa och Ukrainarna kan utveckla sitt välstånd ifred.

Fast Rysslands agerande visar ju snarare på att Ukrainas enda val är att alliera sig med väst på alla fronter då den oberäkneliga parten är Ryssland. Sedan är det märkligt att du skriver att Ryssland skulle drabbas negativt av Ukrainas val, du menar att Putin och hans anhang skulle drabbas negativt? Jag tror att den vanlige ryssen snarare vill leva i ett välmående land med mera friheter än vad den har nu.
Citera
2022-03-06, 10:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Uppenbarligen fake
Samma bild annan t shirt https://www.pinterest.se/pin/459015387021539927/
Ja, du har rätt! googlade ämnet och fick inga andra träffar. Synd, ville verkligen ha den där tishan!!

Ska sluta dela foton nu, lesson learned…
Citera
Medlem
Citat:
Så inte en enda mao? förutom där du "tycker att det..."

Nä det är väll som det ser ut heltenkelt, ryssanra siktar på barn och bebisar.

Det är iför en vanlig strategi bland terrorister.
Du kan ju lätt kolla mina kommentarer så har du ju länken och leta igenom tråden efter den andra. Jag är inte här för att servera dig.

Sen tycker jag du borde titta en gång på hur du skriver, för det ser ju minst sagt för jävligt ut. Ska en svartskalle som jag behöva påpeka det? Andas när du skriver och skriv inte om du är upprörd, för då glömmer man lätt att både stava korrekt och trycka på space.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kortfattat: fått Zelensky att implementerat Minsk-avtalet och förklarat att ett NATO-medlemskap inte var aktuellt.

Jo, det kan man säga med hänvisning till internationella avtal. Självständiga nationer kan ansluta sig till militärt samarbete som de vill. Så är det. Men det det bara om det inte inkräktar på ett annat lands säkerhetsintressen.

Tror du verkligen på att USA inte skulle ha tagit med det i det finstilta?

Det är därför jag säger att denna konflikt hade kunnat undvikas av femteklassare som diplomater.

Förutom rena katastrofen för Ukraina och dess invånare kommer detta misstag att slå hårt på oss.

Kanske kan USA hålla sig skadelös. Man kan ju nu börja sälja LNG och det blir nog en del feta kontrakt till MIC antar jag.

Biden är en senil gammal gubbe med Reagan -komplex.

Det här var precis vad USA ville. Det är därför dom eskalerar konflikten hela tiden. Dom säger åt Zelensly att fortsätta hålla ut lite till, fast det är kört och det ända rätta är att ge upp och skona sin befolkning. USA OCH Zelensky skiter i ukrainska folket. Det är viktigare för dom att Zelensly sitter kvar än att civila dödas för att dom använder dom som mänskliga sköldar.

Ryssland tog upp problemet strax innan nyår också, men Nato vägrade förhandla med flit för att syna Rysslands drag.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Men det skulle kunna vara det. eller du tror något annat?

Är du förståndshandikappad?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

https://azov.org.ua/pro-nas/
Citera
2022-03-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Orcherna vill väl ha ungt kött att äta, dom är väl hungriga!!

Kannibalism i krig har ju förekommit förr. Bebisar är lätta att hantera. Men ska man äta en människa är det bättre med en vuxen vältränad soldat. Muskler ger bättre mat på grillen.
Citera
2022-03-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Är du förståndshandikappad?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

https://azov.org.ua/pro-nas/

Så de är inte nazister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera