2022-03-06, 10:39
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Suveränt gjort. För att hålla stånd mot Ryssland hade jag gärna haft Djävulen på min sida. Fy fan vad hemskt att vara grannar med Ryssland.

Varför inte hellre ha "God on your side" , som Dylan sjöng ?
-
Citera
2022-03-06, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
James Hatfield supportar Ukraina:

https://twitter.com/newvoiceukraine/status/1500403443034378240?s=21

Bra men han är inte i stridbart skick.
Citera
2022-03-06, 10:41
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Det är ingen bataljon mer! De har blivit uppgraderade till ett Regimente din mongol!

Regemente heter det.

Sen så skrev jag bara vad han/hon/den/det skulle söka efter.

Din mongo!? Vems mongo? LOL
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Näe, verkligen inte. Jag menade att det finns en djäkla massa araber som stöttar ryssen.

Det är så här ryssen försöker splittra oss. Kom en helt galen linje och peta in någon del som kan vara sann och som är ägnad att splittra opinionen hos västmedborgarna. Du och jag kan ha olika uppfattning om huruvida det finns miljontals araber i väst som stödjer Ryssland. Det är inga problem, men Ivan tror att han kan använda detta för att få oss att ge oss på varandra istället för att enade stå upp mot ryssen. Det är för att ryssen har en slavmentalitet (alltså inte en slavisk mentalitet) och inte kan förstå att vi kan vara förenade i mål och gärning även om vi i delar tycker olika.
Citera
Medlem
Dagens lista från Ryska försvarsministeriet
https://www.youtube.com/watch?v=SoEXHakeg58
Texten finns i beskrivningen så du kan översätta från Ryska.
2203 mål träffade inklusive
76 ledningscentraler
111 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
71 radarstationer
69 flygplan på marken
24 flygplan i luften
778 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
77 MLRS raketartillerifordon
279 fältartilleri och granatkastare
553 enheter av speciella militära fordon
62 drönare

Gårdagens
https://www.youtube.com/watch?v=h_y0I79KC5A
2037 mål träffade inklusive
71 ledningscentraler
98 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
61 radarstationer
66 flygplan på marken
16 flygplan i luften
708 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
74 MLRS raketartillerifordon
261 fältartilleri och granatkastare
505 enheter av speciella militära fordon
56 drönare

I förrgår
https://www.youtube.com/watch?v=cVRx-FhH4dg
1812 mål träffade inklusive
65 ledningscentraler
56 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
59 radarstationer
49 flygplan på marken
13 flygplan i luften
635 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
67 MLRS raketartillerifordon
252 fältartilleri och granatkastare
442 enheter av speciella militära fordon
54 drönare

I förrförrgår
https://www.youtube.com/watch?v=LcSWYTP_1NU
1612 mål träffade inklusive
62 ledningscentraler
39 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
52 radarstationer
49 flygplan på marken
13 flygplan i luften
606 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
67 MLRS raketartillerifordon
227 fältartilleri och granatkastare
405 enheter av speciella militära fordon
53 drönare[/quote]
Citera
Medlem
Någon som har koll på vad det kostar att utbilda ryska piloter?? Hur ser deras utbildning ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
WHO säger att Putin bombat 4 sjukhus.

I staden Mariupol har invånarna inte kunnat ecakuera trots Rysslands påstådda humanitära korridor.

1.5 miljoner har flytt Ukraina efter bara en vecka!

osv.

Kriget, den "speciella operationen" sköts väldigt bra av den lilla Gollum eller?

Mer sanktioner behövs , hårdare och mer isolering.
Samt att hans egna går emot honom
Citera
2022-03-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Varför inte hellre ha "God on your side" , som Dylan sjöng ?
-

Sjöng inte Rolling Stones "Symphati for the Devil"...jag tvivlar nästan på en Gud när Ryssland går fram så här. Ett kristet land.
Citera
2022-03-06, 10:42
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Samt att hans egna går emot honom

I alltför liten omfattning tyvärr.

Jag håller ryska folket medansvarigt.
Citera
2022-03-06, 10:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Näe, verkligen inte. Jag menade att det finns en djäkla massa araber som stöttar ryssen.

Varför skulle araber stötta ryssen? Det kan finnas syrier som uppskattar ryssen för vad de gjorde för landet att skydda dem från IS-kalifatet, men så finns det också de som ogillar ryssen pga. av just det. Majoriteten vill säkert att kriget tar omedelbart slut.
Citera
Medlem
Med jämna mellanrum dyker ständigt samma argumentation upp som en ursäkt för att Putin tvingades till att agera. "bla bla Nato, bla bla USA, bla bla nassejudar och globalister"

Fungerar möjligtvis som en förklaring för de uppkomna hjärnspökena som Putin kan tänkas ha men det är knappast en ursäkt och valet är Rysslands och inte någon annans. Intressant också att diskussionen oftast sker över huvudet på Ukrainarna. Det är Nato och Putin som allt handlar om.

Om ukraina välkomnat Ryssland och med öppna armar valde att införliva sig under var helst Putin ville, så visst. Men de vill inte ha ryssarna där och ryssarna har inte där att göra. Det är detta faktum som är väsentligt. Alla whataboutistiska argument som "men dom då.." blir lite som barnen som bråkar i sandlådan och säger "men det var ju han som började fröken"

Ingen har tvingat Putin att göra ett skit. Givetvis är hans enda intresse att agera utefter sina egna intressen vad gäller självbild och rådande narrativ och doktriner i den mån han tror fungera. Det har väldigt lite att göra med varken Nato, judar, nassar, bögar eller globalister i realiteten. Däremot är de användbara svepskäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Skulle inte du åka till ryska fronten och göra lite nytta? Det har förekommit även högerextrema svenska kopplingar inom svenska grenar, och även flera gripanden i Tyskland har förekommit vad jag har sett, men jag antar att ditt Ryssland är helt prickfritt?
Detta handlar inte om Sverige men bra försök att leda bort frågan. Inte mitt Ryssland. Jag är emot kriget men fullständigt för Ryssland rätt att försvara sig gentemot USA's och västs manipulation av Ukraina som påverkar Ryssland som land negativt.
Ukraina borde ge upp. Neutraliseras militärt. Sen kan dom ha ekonomiska relationer med väst hur mycket dom än önskar. Då slipper vi ett kärnvapenhot mot Europa och Ukrainarna kan utveckla sitt välstånd ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in