Citat:
Ursprungligen postat av
12hoppihagen
Jag kan mycket väl ha ett enkelt psyke, inte för att jag förstår vad det har med diskussionen och göra, men om vi ska märka ord och vara petiga, är man en ”pundare” för att man torskat för ringa narkotikabrott?
Inte enligt mig ialla fall, många människor brukar narkotika utan att vara utslagna parkbänksresidenter eller moraliskt förkastliga, PS har varit ärlig med det i intervjuer och sonat sitt brott, samtidigt som han inte kom med befängda ursäkter, det hedrar honom, det går att bruka narkotika och ha sunda värderingar samtidigt.
Det går INTE att söka sexuell kontakt med barn och samtidigt vara en rakryggad och moralisk person, det är omöjligt då man uppenbarligen är helt empatilös och skiter i konsekvenserna av ens handlingar bara man får utlopp för sina sexuella avarter, när rättsapparaten inte tar sitt ansvar, då är detta ett bra alternativ, flera av individerna som hängts ut är allvarligt sjuka och långt över gränsen ”jag var nyfiken”, det är mörka och sjuka individer som vi alla bör varnas för, så vi kan hålla dom borta från våra barn!
På vilket sätt är straffet för pedofili höga? Kapten klänning promenerade ut från anstalten med skyddad identitet efter 4,5 år, när fanskapet borde ha fängslats med bortkastad nyckel på obestämd tid.
Bokföringsbrott ger i regel högra straff än sexbrott…..
Jag är av åsikten att polismyndigheten generellt är ett jävla skämt och att dom inte är mycket mer än parkeringsvakter med våldsmonopol, flatheten kring denna brottslighet i kombination med gängvåld osv bekräftar bara min bild….
Hmmm... Rörigt och osammanhängande. Är det ditt signum, eller är du så rörig i skallen?
Det här är ju något Dumpen inte heller tycks fatta. De tycks tro att alla som är med hos Dumpen är generellt samvetslösa och onda människor. Världen är inte så enkelt. Samvete är något komplext och långt ifrån logiskt.
Jag kan våldta eller skada någon utan att ha dåligt samvete. Men jag kan få dåligt samvete när jag är sen med ett jobb. Lite lustigt egentligen, om man tänker på storheterna dvs.
De flesta som Dumpen träffar tycks ändå höra till en av två kategorier:
1. Deras samvete fungerar för det mesta. Dom kan inte snatta eller göra någon illa. Utom att våldta barn. För den delen av samvetet har dom tränat bort genom sina sexuella fantasier.
2. De har ett fungerande samvete och de vet hur lagen ser ut. Men de fattar inte att de gör barnet illa. De tror genuint att tjejen vill ha sex. De har inte dåligt samvete eftersom de genuint tror att de gör något som tjejen gillar.