2022-03-06, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Källa på att han hotat Ukraina med kärnvapen? Han har hotat med kärnvapen mot de länder som börjar kriga mot Ryssland. Dessa två saker är inte samma sak.

Du ger mig ett väldigt hypotetiskt exempel som är väldigt svårt att svara på. Vi får hoppas att det aldrig sker. Och den frågan vill jag helst överlåta till folket styrande och generaler. Men om jag ska ge ett svar ändå så skulle jag föreslå att lägga ner våra vapen om Putin hotar med kärnvapen. Ett krig mot en så suverän övermakt är ett krig vi i slutändan ändå skulle förlora, om vi inte ör med i Nato. Frågan är dock varför Putin skulle vilja lägga atombomb över Sverige. Om man invaderar oss från första början så har han väl nån sorts ambition att faktiskt ta över mark som är beboligt och funktionellt vilket det inte skulle vara efter en atombomb.

Det är faktiskt irrelevant om Putin lägger en atombomb på Sverige eller Ukraina. Valfri nation kommer sända en tillbaka på dem.

Finland har minst 150k soldater redo för tjänst dag 1 och en massa reserver, en militär som är betydligt bättre än rysslands. Sveriges militär är väldigt begränsad men har bra material.

Vi är inte kattmat för Ryssland. Om vi var det hade gotland rykt för länge sedan
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Skulle tro att de är kvinnliga livvakter det där.. och diktatorer är ju kända för att omringa sig av "sekreterare" för sexuella ändamål.

Med de pengar han har så har han väl råd med hur mycket fnask som helst ändå? Varför inte gå i pension och snuska sig på heltid?

Han är besatt av sina visioner. Storryssland. He is the only person who wants to act on it..
Med detta sagt så tror jag inte heller att han nöjer sig med Ukraina. Ska, hela världen bara titta på? Ska alla svenskar knäppa av byxorna och böja sig ner?
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Bortsett att infon är US gov, och inte någon roman.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Baserad på en bomb från 50 TALET!! FÖRSTÅ!!!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Herre gud människa här sitter ni och säger att Putin inte kan bedriva krig på 2 fronter och i samma mening tycker ni att det är ok om Ukraina blir ett NATO land hur tror ni att Putin tänker om 2 olika fronter att kriga mot?
När man skriver siffror under 12 på svenska så gör man det i ord - exempelvis två (istället för 2). Jag tycker att du ska berätta det för din svenska-lärare. Om du ska sitta här och trolla så behöver du kunna skriva ordentligt - annars kommer ju alla fatta att du är ryss.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
totalt ointressant lösning. Jobbar du för nån kvällstidning? Sämre analys får man leta efter

Lösning? Det är ett konstaterande om hur framtiden ser ut vare sig Ryssland lyckas ockupera Ukraina eller inte.
Citera
2022-03-06, 02:57
Medlem
RealTides avatar
FN har nu slagit fast att vi har den största flyktingvågen i Europa sen 1940.
Jag kan inte se hur Putin och Kreml på något sätt ska kunna komma ur det här kriget som segrare eller med hedern i behåll .
Citera
2022-03-06, 02:57
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De har redan fem eller så, så det kan inte vara ett korrekt argument.

Hade det stämt så hade de invaderat Norge redan för länge sedan.

Skillnaden är att han inte kan göra något med de som redan är med i NATO men att få en 2 front ända in i farstun är han nog inte så intresserad i och Norge ligger en så bra bit ifrån och har ej kärnvapen så det är nog acceptabelt i hans värd.
Tror alla att Amerika hade tillåtit att kina eller Ryssland haft baser i Canada eller Mexico??
Citera
2022-03-06, 02:58
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Oroa dig inte. Ryssen kommer klara sig.
Men jag tror inte dom stannar vid Ukraina dock.

Håller med. Att världens största eller kanske andra största armé inte skulle kunna inta Ukraina är ju rent befängd! Tror att Putin kommer att sikta in sig på Moldavien efter detta och sedan Georgien och därefter Azerbaijan för att fullt kunna kontrollera gas och olja till Europa! Jag ser Europas och Sveriges (Maggan Haggan) som en total katastrof där vi i värsta fall skapat starten till WW3 och i bästa fall ett nytt "Kalla kriget"

Och nu så har ju Serbiens invånare visat färg och dom samt länderna runt dom som inte är med i NATO är nog i Putins intresse.

Detta krig är typ att kliva tillbaka 30-40 år! Stora vinnarna är USA och Kina!
Citera
2022-03-06, 02:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Man får väl sälja ut sig eller vara infödd. Dina polare lär ju inte ha en chans
Okej - men om alla stadsministrar och finansministrar är med i världseliten så finns det ju en väldig mängd personer som är med där? Har dessa sålt ut sig menar du? Och om jag skulle vilja sälja ut mig för att komma med i världseliten - hur skulle jag göra då?
Jag har svårt att följa resonemanget…
Citera
2022-03-06, 02:59
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
När man skriver siffror under 12 på svenska så gör man det i ord - exempelvis två (istället för 2). Jag tycker att du ska berätta det för din svenska-lärare. Om du ska sitta här och trolla så behöver du kunna skriva ordentligt - annars kommer ju alla fatta att du är ryss.

Kallas att man dricker Öl och inte orkar med att vara helt korrekt ;-)
Citera
2022-03-06, 02:59
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Bra fråga! Rysslands befolkning består av en typ av människor som beter sig som skadedjur - ungefär som råttor. De har genom historien alltid burit fram envåldshärskare eftersom de gillar att ledas - precis som råttor. Dessvärre har deras despoter alltid lett dem fel vilket gjort att invånarna fått lida helvetets alla kval. Precis som råttor som försöker invadera ett hus men som möts av den mänskliga övermannen.
Såsom så många gånger förr leds nu de stackars ryss-råttorna in i skärselden av en av sina älskade ledare. Ryssarna fick 20 år av välstånd, innan det bär tillbaka in i fattigdom och svält.

Så vad du säger är alltså att du inte har förmågan att skilja på en råtta och en människa?
Citera
2022-03-06, 03:00
Avslutad
Möjligt att jag inte förstår om det finns någonting ytterligare att förstå förutom det jag förmedlas via nyheterna.
Men jag tror att Putin menar vad han säger eller att det åtminstone inte är osannolikt med kärnvapen. Han hotar inte med kärnvapen. Han säger bara att han är beredd att använda dem. Jag tror inte att han är en person som säger A men menar någonting annat i ett försök till rävspel eller bluff.

Det är kanske för att försäkra sig att ingen kan stoppa honom som han sätter en del i Vitryssland. Om han förlorar kriget och ingen kan stoppa honom så är det nog adjö vi står inför.
Har Nato och Väst gått så här långt och om han förlorar så ska allt brinna. Han säger ju faktiskt ungefär det. Svårt att veta vad han tänker men varför inte liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in