Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Källa på att han hotat Ukraina med kärnvapen? Han har hotat med kärnvapen mot de länder som börjar kriga mot Ryssland. Dessa två saker är inte samma sak.
Du ger mig ett väldigt hypotetiskt exempel som är väldigt svårt att svara på. Vi får hoppas att det aldrig sker. Och den frågan vill jag helst överlåta till folket styrande och generaler. Men om jag ska ge ett svar ändå så skulle jag föreslå att lägga ner våra vapen om Putin hotar med kärnvapen. Ett krig mot en så suverän övermakt är ett krig vi i slutändan ändå skulle förlora, om vi inte ör med i Nato. Frågan är dock varför Putin skulle vilja lägga atombomb över Sverige. Om man invaderar oss från första början så har han väl nån sorts ambition att faktiskt ta över mark som är beboligt och funktionellt vilket det inte skulle vara efter en atombomb.
Jag har inte sagt att han hotat Ukraina med atombomber (ännu) utan han har hotat resten av världen.
Putin vill inte släppa några atombomber utan använder dem för att hota sig för att få sin vilja fram. Samtidigt är han säkerligen fullt kapabel att släppa en atombomb för att statuera exempel.
Så det du säger är att när Putin hotar Sverige med atombomb så ska vi lägga ner våra vapen och lämna landet till ryssarna? Ska alla andra länder göra på samma sätt?