2022-03-06, 01:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Precis.

Självmord skulle visa att Putin är svag, något han aldrig skulle visa för omvärlden.

Skillnaden mellan Hitler och Putin är att den sistnämnda har tillgång till kärnvapen, tyvärr.

Förhoppningsvis slipper vi få uppleva Putins sista alternativ.
Du har rätt. Tänk på att Hitler överlevde flera mordkomplotter redan för 80 år sedan. Putin är säkerligen ännu svårare att nå än vad Hitler var.
Jag tror att Putin kommer skicka iväg ett kärnvapen om han blir ännu mer trängd. Ser inte varför han inte skulle göra det. Han saknar empati och skiter i om folk dör.
Citera
2022-03-06, 01:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han är psykopat. Självmord är sista utvägen efter att han bränt av en eller flera kärnvapenstridsspetsar. Hitler - också han psykopat - tog inte livet av sig förrän han hade fullständigt slut på alternativ.

Och valde att inte möta rättvisan.

Förhoppningsvis lyckas inte Putin med ett utökat självmord.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det har gått en dryg vecka och ryssarna har mer eller mindre redan vunnit. Och folk säger att det går dåligt för ryssarna, hur?

Ja. På samma sätt som Sovjetunionen vann i Afghanistan.

Nej. Ryssland har inte vunnit. De har intagit några småstäder i söder och kontrollerar några vägar, men de stora städerna är fortfarande under ukrainsk kontroll.

Tänk på att väst pumpar in stora mängder med avancerade vapen till Ukraina varje dag. Pansarbrytande robotar, luftvärnsrobotar mm. Och lär upp alltfler soldater att använda dem. Och Ukrainas armé växer för varje dag som går. Manskapet blir större och större för var dag som går.

Allt detta kryddat med ex-militärer från SAS och andra elitstyrkor av toppklass (ex-soldater).

Det är svårt att sia om hur allt detta kommer att sluta, men det är långt ifrån klart. Kanske blir det en förhandlingslösning. Eller så blir det ett mångårigt gerillabaserat krig - med enorma förluster för ryssarna. Eller så tar Putin till kärnvapen, av ren desperation.
Senast redigerad av -Info- 2022-03-06 kl. 01:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Behöver man känns Putin för att kunna analysera hans beteende dom senaste åren?

Jasså, var jag en COVID-expert förra veckan? Det är fascinerande med tanke på att jag inte skrivit något inlägg om COVID på flera veckor.

Det är inte lätt för ett rysstroll att hålla koll på alla användares tidigare inlägg.
Jag kanske råkade blanda ihop dig med någon som har ett liknande användarnamn. Det är inte lätt att navigera bland alla experter som finns på flashback. Alla är ju experter. Förra veckan var det COVID nu är det Putin.
Citera
2022-03-06, 01:42
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Men när han väl sitter där... likt hitler.. när ödet är garanterat... när han inte kan förneka det för sig själv längre.. hur reagerar han då?
Kärnvapen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Sant, men om du ser att ditt mål du har framför dig bara kommer leda dig längre ner i fördärvet och du ändå kör vidare bara av tjurskallighet så är du ju sjuk i huvudet på något vis.
Njae jag skulle säga principfast. Varför skulle Putin ändra sig liksom. Han har ju påbörjat kriget och kommer om stämmer att fullfölja med alla medel.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Om du liknar Putin vid Hitler så kan du ju fundera på vad Hitler hade gjort 1945 om han hade haft kärnvapen. Hade han tagit sitt liv eller använt vapnen?

Ganska simpel ekvation det där...

Den enda kontakt han har med människor nu som skulle kunna påverka hans psykiska hälsa i rätt riktning är väl folk han bara pratar med via nån skärm.

Jag tycker fortfarande att han svamlar... verkar jättekonstig av sig. Tecken på demens...

Har vi tur är det någon sjukdom som invalidiserar honom kraftigt inom snar framtid.
Citera
2022-03-06, 01:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Nej du är nog inte med i världseliten. Det är folk som har en 50-100 års plan och mål och mening där det dom gör är bara en liten del av det stora. Ser man inte den stora bilden kan man knappast förstå. Sedan 2001 har allt ledit till denna punkten och Agenda 2030 närmar sig med stormsteg. Inga konstigheter bara tråkigt att folk inte förstår. Jag har sett den här komma i 10 år, blir dock alltid överraskad för stunden men allt är ganska genomskinligt nät man zoomar ut.
Hur blir man med i denna världseliten då? Jag vill vara med! Mina kompisar som är med i politiska partier - hur kan de gå med i världseliten?
Citera
2022-03-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Njae jag skulle säga principfast.

Det också
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har rätt. Tänk på att Hitler överlevde flera mordkomplotter redan för 80 år sedan. Putin är säkerligen ännu svårare att nå än vad Hitler var.
Jag tror att Putin kommer skicka iväg ett kärnvapen om han blir ännu mer trängd. Ser inte varför han inte skulle göra det. Han saknar empati och skiter i om folk dör.

En liten sak..

Hitler hade tillgång till mängder utav stridsgas. Han skickade inte iväg de trots att slutet var nära..

Så jag tror inte Putin är sugen på armagedon...
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. På samma sätt som Sovjetunionen vann i Afghanistan.

Nej. Ryssland har inte vunnit. De har intagit några småstäder i söder och kontrollerar några vägar, men de stora städerna är fortfarande under ukrainsk kontroll.

Tänk på att väst pumpar in stora mängder med avancerade vapen till Ukraina varje dag. Pansarbrytande robotar, luftvärnsrobotar mm. Och lär upp alltfler soldater att använda dem. Och Ukrainas armé växer för varje dag som går. Manskapet blir större och större för var dag som går.

Allt detta kryddat med ex-militärer från SAS och andra elitstyrkor av toppklass (ex-soldater).

Det är svårt att sia om hur allt detta kommer att sluta, men det är långt ifrån klart. Kanske blir det en förhandlingslösning. Eller så blir det ett mångårigt gerillabaserat krig - med enorma förluster för ryssarna.

Jag hoppas du förstår att de kan göra Kiev till en parkeringsplats med förhållandevis få bomber. De kommer allt eftersom öka våldet tills de får som de vill.
Citera
2022-03-06, 01:45
Medlem
Angående Kadyrov

https://www.svtplay.se/video/33401274/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-de-ryska-torpederna?info=visa

Detta reportage av Uppdrag Granskning visade vilken wannabePutin han är, hans mördaruppdrag i Sverige gick inte riktigt enligt planen

Samt ingen sann muslim skulle nånsin respektera nån sån man som han i Kadyrovs regim som eltorterade kvinnor för utpressning

Blev det nånsin bekräftat att generalen Magomed dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in