2022-03-06, 00:40
Medlem
Politice-Rectams avatar
Allergiker skall åtminstone ha företräde framför djur.
2022-03-06, 00:41
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Allergiker skall åtminstone ha företräde framför djur.
Och väldigt rädda människor.

Problemet blir att folk kommer tjafsa.
2022-03-06, 00:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadFirst86
Då får väl kennelklubben ordna med djurskyddsrum. Vad är nästa steg fri sjukvård och pappadagar när dom kommer hem? Djurägare står fria att kryssa i alternativet ”skyddsrum” på djurförsäkringen
Bra idé. Varför inte ordna egna skyddsrum för djur. Och husse och matte om det finns plats. Massor av folk är med o SKK, rik förening. Just... DO.... EEETTTT!
2022-03-06, 00:48
Medlem
Jag är för att husdjuret borde få följa med.

Sålänge ingen är allergisk eller om det är en hund som skäller för mycket låter det okej.

Läste igår att enbart 5% av våra skyddsrum i sverige är godkända, det är ett större problem.
Gamla kolfilter / Ventilation som inte fungerar var det vanligaste.
2022-03-06, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noob2021
Jag är för att husdjuret borde få följa med.

Sålänge ingen är allergisk eller om det är en hund som skäller för mycket låter det okej.

Läste igår att enbart 5% av våra skyddsrum i sverige är godkända, det är ett större problem.
Gamla kolfilter / Ventilation som inte fungerar var det vanligaste.

Vem ska gå runt och fråga alla människor om de är allergiska? Om det kommer dit en allergisk person senare vad ska man göra med pälsdjuren då?
Om man väl tillåter husdjur ska de då få vara kvar om de stör/skrämmer människor?
De tar också upp plats, vi har inte tillräckligt med skyddsrum i Sverige.
2022-03-06, 01:20
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
https://www.gp.se/nyheter/sverige/kritik-mot-husdjursf%C3%B6rbud-i-svenska-skyddsrum-1.67253770

Kennelklubben gråter ut med argumentet att ett djur är en familjemedlem med samma rättigheter som människor? Ska dom vara konsekventa i sitt resonerande så vill dom se förbud mot att djurkött ska förtäras i dessa skyddsrum, har svårt att se hur detta ska gå igenom. I en krigssituation med pågående pandemi med ovaccinerade djur får ni tänka till lite Kennelklubben.

Djuren har inte gjort nånting så vi kan förbjuda kennelklubbens medlemmar istället. Andra djurälskare kan adoptera hundarna. Problemet löst.
2022-03-06, 01:20
Medlem
Så, ett husdjur ska ta en plats från ett barn eller en vuxen människa?

Såklart husdjur, hur fantastiska de än är, ska lämnas utanför. Ska de få kissa och bajsa bland alla andra människor eller ? Det är fucking djur.
2022-03-06, 01:21
Medlem
hippilis avatar
Var emot husdjur och boskap i skyddsrum men har kommit på att efter en vecka blir dom till mat så dom kommer till användning
2022-03-06, 01:26
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Känns rent spontant som en idé som bara en fredsskadad svenne skulle kunna komma på.
2022-03-06, 01:28
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Folk är så jävla egoistiska! Lämna jycken. Om jag är i ett skyddsrum och någon försöker ta med en hund kommer jag vägra. Lämna hunden eller gör hunden sällskap där ute!

Haha "oh the irony".
2022-03-06, 01:31
Medlem
Om inte djur får komma in för allergiker vad gör man då med alla kvinnor och fjollor med parfym, jag är t.ex. allergisk mot parfym? Den som hade rört min katt skulle jag inte tvekat att skära halsen av.
2022-03-06, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Vem ska gå runt och fråga alla människor om de är allergiska? Om det kommer dit en allergisk person senare vad ska man göra med pälsdjuren då?
Om man väl tillåter husdjur ska de då få vara kvar om de stör/skrämmer människor?
De tar också upp plats, vi har inte tillräckligt med skyddsrum i Sverige.

Människor har såklart företräde.

Människan som har fått för sig att vilja bo i ett skyddsrum kan fråga sina medboende.
Svårare än så borde det inte vara.

Hur skyddsrum ser ut är väldigt olika. Vissa ser ju mer eller mindre ut som häktet.

Om en har ett skyddsrum som 1 eller 2 personer bor i borde det inte vara svårt att fråga.

Jag har varit i skyddsrum tidigare, och då har det varit beräknat för ett fåtal.

Det är ett fritt val att välja skyddsrum oavsett var en bor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in