2022-03-06, 00:32
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Att Visa och Mastercard stänger innebär ju att behovet utav sedlar blir större.

Svensk handel hade ju blivit lamslagen tills att det fanns tillräckligt mycket sedlar i omlopp.

Var några år sedan som jag var i Ryssland senast, någon som har koll på kortanvändningen ?
Många har redan stora problem att komma åt sina pengar besparingar och överföringar från släktingar osv.
Problemet är reelt och akut.
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag känner inte till alla källor det länkas till, men ryska statskontrollerade media är inte oberoende.

pressfree index
Ukraina 97. Ryssland 150.
https://rsf.org/en/ranking

Det kan jag hålla med om. Men att media i Sverige, Finland och Norge skulle vara oberoende om Ukraina konflikten tror jag inte en sekund på.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Den neutrala delen kan ta efter Sverige o Finland

Du menar att de ska bli mer som väst? Det var ju det Putin inte ville? Ukraina försökte röra sig mot väst och blev invaderade.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kan vara franchise?

Mjah.., tror inte det.

Tror man bara önskar pressa ut så länge det går. Lite trist.., man har ju sett en hel del generositet i allt detta. Bla igår så på fox ett ammo-företag i USA som skänkte 1 mille patroner. De fixade t.o.m flygplanstransporten själva (o betalade för den, det gick snabbare sa man) till Polen.

V.D`n (äldre herre i 70+) : "-Ukrainare.., hårt jobbande.., måste ställa upp..etc"..

Lite annan stil..
Citera
2022-03-06, 00:33
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det har faktiskt snackats en del om det på sina håll. Samt om sanktionsverktyg mot bitcoin.
Isåfall är det nog läge för Putin att börja flörta med Kina, transaktionsavgifterna är alldeles för höga.

Det skulle krävas att det blir lagligt igen med "bitcoin-mining" i Kina, annars kommer avgifterna inte vara hållbara för vardagliga köp i matbutiker.

"Nu förbjuder Kina kryptovalutor
Beskedet kommer kanske inte helt oväntat. Kinesiska myndigheter har tidigare tydligt visat sin negativa syn på de digitala valutorna. Sedan tidigare har myndigheterna förbjudit Bitcoinbrytning i landet."

https://www.nyteknik.se/digitalisering/nu-forbjuder-kina-kryptovalutor-bitcoin-faller-kalldusch-7021484
Citera
2022-03-06, 00:33
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du menar att de ska bli mer som väst? Det var ju det Putin inte ville? Ukraina försökte röra sig mot väst och blev invaderade.
https://mate.substack.com/p/by-using-ukraine-to-fight-russia?s=r
Citera
2022-03-06, 00:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Krigsbrott att visa döda soldater.. sociala media .-värsta som hänt mänskligheten

Inte alls. Det är tvärtom, man ska visa vad det handlar om, och helst skulle en kriminell typ som Putin se på när varenda person dör för hans pojkdrömmar.

Var det inte du som var fredsälskande sade du?
Citera
Medlem
Jofandus avatar
Jag citerar Putin:Sanktionerna är likvärdiga med en krigsförklaring, sa han.

Detta gör mig förbannad så pass att jag vill ha ihjäl fanskapet. Men sluta kriga då förfan! Ryssland bör få kriga ifred och ingen får på något vis försvåra uppdraget och göra motståndet tuffare. Det är Putins logik. Tänk er en fullvuxen man slår ett barn med ett järnrör och en förbipasserande tar upp ett järnrör och ger till barnet; varsågod, låt bästa man vinna. Den vuxna mannen börjar grina och tycker att det är orättvist att barnet nu också har ett järnrör.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det lyckade landet Venezuela var före.
Juste, det har du helt rätt i!

Mindre kul att Bitcoin har rasat ca 30% under dom senaste månaderna.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det har varit krig i östra Ukraina sedan 2014 (tack USA) och tusentals civila ryssar har dött. Tittar man på kartan hur invasionen ser ut är det tydligt att det är östra Ukraina han är ute efter. Av flera anledningar.

Du kanske har rätt, eller fel då så många inte minst ryssar sa att han inte skulle angripa Ukraina.

Att lita på Putin tror jag dock ingen gör efter detta, det är problemet med att sakna trovärdighet. Även när du talar sanning blir du inte trodd.

Och då har jag inte ens nämnt Georgien.
Citera
2022-03-06, 00:35
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Japp, ingen idealist men realist
Tycker ni hans kärnvapenhot mot Nordkorea var balanserat och bra?
Citera
2022-03-06, 00:35
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har de kört på en gubbe?

Nä, han ligger där för att hindra konvojen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto