2022-03-06, 00:01
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad är storleken på bomben? Vad blir effekterna att slå ut landets ekonomiska nav? Vad menas med att slå ut? Utslagen under hur lång tid? Du ska nog inte kalla den användaren okunnig, men visst alla i landet brinner ju inte upp men nog blir vi "utslagna" ett tag och om inte vi så mycket elektronik vi är beroende av. Jag är ingen som helst expert på kärnvapen och dess korta och långsiktiga effekter men det är inte du heller. Om någon som är det läser här i tråden lär han eller hon knappas skriva, tyvärr. Sjukt otevliga ni är men det gäller väl att passa på då man har möjlighet.

Den här är ganska rolig men skrämmande att leka med Drar Ryssarna av sin största a-bomb mitt i Stockholm city så brinner folk i Uppsala!

https://nuclearsecrecy.com/nukemap/
Citera
2022-03-06, 00:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Alla många ställer sig nog den fråga hur breefingen går till. Historiker får nog gräva i det om 20år.

Tippar att många kommer nog skylla allt på Putin. Precis allt. Men det måste finnas flera i hans krets som tyckt att detta var en bra ide..

Lite som efter -45. Man skylde allt på Hitler, Wermachts generaler tvättade sina händer myyycket snabbt,,, och distanserade sig från alla svinerier.., och skylde allt på Hitler.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Precis. Samma typ, bara skillnad i makt.

Jag trodde att krig i Europa hörde till det förgångna. Att vi blivit såpass civiliserade och upplysta att man kan ta hand om problem med dialog. Men så fel jag hade. Kanske tänkte man likadant för 110 år sedan.
Hur ställer du dig till hur dagens teknik påverkar ett krig som detta?

Gör den mer gott än ont under ett modernt krig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Jag är totalt ointresserad av hans lögner. Han sa att han inte skulle invadera Ukraina. Han invaderade Ukraina och nu är 1000-tals personer döda. Han är en lögnhals och jag vill inte höra vad fanskapet har för tankar.

Det här är mycket indikativt för den mentalitet som sociala- och massmedier har skapat hos våra medborgare.

Detta har eskalerat de senaste åren och är förmodligen relaterat till just forskning på hur man bygger opinioner inom sociala medier.

Denna typ av hysteri och polarisering som genomsyrar så många i samhället kommer att sluta i total katastrof.

Folk som tror att de vet något pga känsloladdade budskap de tagit del av via Facebook eller 2 minuter och 33 sekunders inslag i Aktuellt eller Jihdes, Steffos eller Strömstedts menande blickar och betoning i morgonsoffan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Många "darwin award" vinnare där.
Krigsbrott att visa döda soldater.. sociala media .-värsta som hänt mänskligheten
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Konstigt att de inte visar när lokalbefolkningen vägrar ta emot mat av Ryssarna. Klippet var ju dessutom av bilderna att döma filmat i en stad där det inte pågått några större strider.
Ukrainska soldater gav upp staden efter häftiga strider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad är storleken på bomben? Vad blir effekterna att slå ut landets ekonomiska nav? Vad menas med att slå ut? Utslagen under hur lång tid? Du ska nog inte kalla den användaren okunnig, men visst alla i landet brinner ju inte upp men nog blir vi "utslagna" ett tag och om inte vi så mycket elektronik vi är beroende av. Jag är ingen som helst expert på kärnvapen och dess korta och långsiktiga effekter men det är inte du heller. Om någon som är det läser här i tråden lär han eller hon knappas skriva, tyvärr. Sjukt otevliga ni är men det gäller väl att passa på då man har möjlighet.
Effekten är främst den omedelbara förödelsen vid en enstaka kärnvapenattack.
De som blir direkt exponerade kommer få skador eller förhöjda risker för mutationer som cancer eller kromosomförändringar.
Även en större vätebomb skulle dock inte slå ut hela Stockholm.
Men det skulle ändå vara hundratusentals döda.
Tar vi ett ryskt domedagsvapen dvs den största så är det dock 10 st stridsspetsar i en gigantisk robot.
Skulle dessa slå ner i New York över en utsprid yta som en bombamata så kommer miljoner att dö, antagligen större delen av stadens befolkning.
Det är dock inget man skulle slösa på Stockholm utan på större städer eller militära installationer.

Men sitter du skyddad så kan du faktiskt ge dig ut till platsen bomben slog ner utan att få farligt höga stråldoser redan efter några dagar och efter 1-2 veckor är det relativt säkert .
Detta beror på korta halveringstider.

Vid större kärnvapenattacker så är det främst askan som är problemet för världen inte strålningen.
Så kallad atomvinter är helt enkelt aska i atmosfären som sänker temperaturen varav skördar slår fel.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Erdogans fru var i TV. Fullständigt stöd till det ukrainska folket. Och Erdi själv levererar Bayraktar efter Bayraktar till UA.

Erdoga har varit fullständigt tyst o lugn senaste åren.

Han tänker väl hålla låg profil så turisterna vågar sig tillbaka,
Citera
Medlem
LibBells avatar
Tragiskt!

https://twitter.com/nexta_tv/status/1499704306974531585?s=20&t=mUsjDpcIGWl2EVes2i3eLA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Jag var inte ens född när mannen med mustaschen gjorde gäster med gester. Minns du det?

Du drar paraleller som antyder att det finns fler än 4 dimensioner. Du är för smart för mig. Men jag kom ihåg en tidsera när det sades att den som nämner mr Hitler först förlorar debatten.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Många "darwin award" vinnare där.

Tveksamt, De som vinner ett Darwin Award brukar dö förutom de som steriliserar sig av misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Är det dessa som är anledning till att ryssar är inne i Ukraina.
Har de verkligen läsare?
Dom e inte anledningen till att Ryssland e inne i Ukraina. Men dessa sajter var mer länkade på Flashback än kvällstidningarna. Nu när kriget brutit ut låtsas tiotusentals konton här att dom aldrig spridit propaganda för Putin under många år. Märkligt och opportunism säjer jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in