2022-03-05, 23:46
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://rumble.com/vwb62i-usnato-provoked-ukraine-war-say-most-experts-on-russia.html

US/NATO Provoked Ukraine War Say Most Experts On Russia
Å fan?
Då är alltså superduper strategen maktspelaren taktikern Putin en lättlurad byfåne?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Här har du en länk din slav:

https://www.timesofisrael.com/ukrainian-forces-destroy-convoy-of-56-chechen-tanks-kill-general-near-kyiv-report/

Set inga bevis eller något som styrker ditt påstående om att alla skulle vara "utplånade" och resten vara på flykt!?

Bättre källor får du komma med.

Sen måste du nog fundera på vad ordet "utplåna" betyder eftersom du påstår att det finns överlevande kvar efter denna påstådda "utplåning".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad menar du med detta, är det media som gjort att vi hamnat i denna sits, vilka då samt varför menar du?
Det e inte alternativmedia som gjort att det blivit som det e. Men alla i alternativmedia har varit positiva till Putin. Majoriteten på Flashback har varit positiva till alternativmedia men nu låtsas man om att dessa åsikter inte funnits förut.
Senast redigerad av Kojkoj 2022-03-05 kl. 23:49.
Citera
2022-03-05, 23:47
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Oj

Putins små orcher har lyckats hitta en general som de tror stöttar deras mördande i Ukraina.

En Trumep allierad också. Märkligt va?

https://www.msnbc.com/rachel-maddow-show/maddowblog/former-trump-appointees-russia-rhetoric-matters-rcna17957

Citat:
As regular readers may recall, Donald Trump not only held Macgregor in high regard, the former president also wanted the retired colonel to hold public office in his administration. In fact, Trump’s original plan was to make Macgregor the U.S. ambassador to Germany.

That plan collapsed when Macgregor’s record of offensive rhetoric came to light: During Fox News appearances, the retired colonel peddled strange conspiracy theories about George Soros, criticized Europe for being welcoming toward “Muslim invaders,” and spoke in support of using deadly force against those who try to immigrate to the United States illegally.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är hela AZOV inringade i Mariupol?
Kan du inte göra lite efterforskningar själv?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Tyvärr måste jag hålla med dig
Ansvaret ligger nu tungt på det ryska folket och kretsen runt Putin.
Han måste stoppas annars hamnar Ryssland i samma situation som Tyskland 1945.

Ryska armen..

-Mindre och mindre Muhamed Ali...(finess)
-Mer och mer Mike Tyson..(slugger)

Så skulle jag sammanfatta den ryska armens första vecka. Tippar att generalena känner press ovanifrån.., vilket förmedlas neröver.., mycket dåligt med tålamod. Kan gå riktigt illa då för många människor .., och omvärld.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Jag skrev som sagt att hans teoretiska ramverk - realpolitik - gjorde det fullkomligt tydligt ATT Putin skulle invadera Ukraina efter revolutionen 2015.

Realpolitik var det normala sättet att analysera och förstå geopolitiska relationer fram till för c:a 30 år sedan när en sk liberal förståelse av geopolitiken började slå igenom.

Intressant att han var synsk ändå, Ukraina borde ha behållt sina kärnvapen. Han förstod omedelbart att Ryssland inte hade bra avsikter.
Citera
2022-03-05, 23:48
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ukraina räknades som en av de mest korrumperade länderna typ 10 nerifrån på olika listor. Det är känt och inget ens ukrainare förnekat. Som svensk har jag svårt att förstå hur man kan leva i sånt land en längre tid. För att vara rättvis kommer Ryssland inte många platser ifrån..

Och det skulle förklara varför Putin dödar barn och djur bombar djurparker. Och sitter i en bunker medan unga killar blir kanonmat. Jaha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Hm... alternativmedier agerade valobservatörer? Det är inget jag vet något om.
Både Nya Tider och Chang Frick har varit valobservatörer och godkänt dom ryska valen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja du är skrattretande okunnig, en ”atombomb” slår ut ut hela Sverige den slår inte ens ut hela Stockholm om den träffar mitt i prick.
Vad är storleken på bomben? Vad blir effekterna att slå ut landets ekonomiska nav? Vad menas med att slå ut? Utslagen under hur lång tid? Du ska nog inte kalla den användaren okunnig, men visst alla i landet brinner ju inte upp men nog blir vi "utslagna" ett tag och om inte vi så mycket elektronik vi är beroende av. Jag är ingen som helst expert på kärnvapen och dess korta och långsiktiga effekter men det är inte du heller. Om någon som är det läser här i tråden lär han eller hon knappas skriva, tyvärr. Sjukt otevliga ni är men det gäller väl att passa på då man har möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://rumble.com/vwb62i-usnato-provoked-ukraine-war-say-most-experts-on-russia.html

US/NATO Provoked Ukraine War Say Most Experts On Russia
...och källan är antivax-clownen Jimmy Dore. Du glömde den lilla detaljen.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Dessa experter som i början av konflikten tvärsäkert sa att Ukraina och Kiev max skulle kunna hålla försvaret ett par dagar vad säger de nu?

Tyckte det lät helt orimligt att någon skulle kunna ta över en miljonstad på bara några dagar och Ryssland verkar inte mycket närmare nu heller.

Jag är mer inne på att dessa experters uttalande var ännu en del i taktiken att trolla Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in