2022-03-05, 23:25
Medlem
Ravatoss avatar
Känns som att vi (vanligt folk med info via media) ligger ett par månader efter.

1. Xi visste om planerna och bad Putin att vänta till efter OS.
2. USA berättade igår att man varnat Ryssland för konsekvenserna redan i november.
3. Folk har hamstrat jodtabletter (måste gått rykten i toppskicken).
4. Vi har intensifierat övningar med NATO.
5. Hotbrev och drönare

Hade fler punkter också, men glömt det just nu.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
vad hände med islamisterna från Tjetjenien som marschera med flera tusen man? jag hörde att en av deras ledare fick hjärnan smetat på väggen av en prickskytt från ukrainskt militär.

men resten?
Större delen utplånades och de fåtal som överlevde flydde. Kadyrov sa nu idag att han ska skicka 40000 soldater mot Ukraina. Magomed Tushayev kolade men jag vet inte om det var en krypskytt som gjorde jobbet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Som i Kosovo. KLA som var terrorstämplade av CIA blev över en natt frihetskämpar haha. Folket i väst bara sväljer de hela i vanlig ordning.

Helt bisarrt att det bara fortsätter.

Ja, det är läskigt hur NATO dominerar propagandan - och folet köper det rakt av.

Ryssland har inte en chans i propaganakriget.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Mycket skitsnack att väst inte lyssnat på Putin. Att detta är västs fel. Jodå, väst har hört Putin i 20 år men Putin bestämmer inte över suveräna stater. Svårt att ta in?

Ej heller USA.
Men ändå vill väst/Nato bestämma vilka länder som skall ingå i alliansen, genom sina envetna påtryckningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Som jag skrev förordar jag en precisionsattack mot Sveavägen 68 eller Riksdagen - om dessa slöfockar sammanträder fysiskt längre vill säga. Har ej bejakat en invasion. Möjligen att det skulle vara befogat för att kastrera alla bögar och destruera botoxlagren som används för att vanställa kvinnorna i vårt land.
Men tycker du alternativmedia hade rätt som var positiva till Putin. Nu verkar många på Flashback backa från tidigare åsikter Men anser du att det var rätt av högern att hylla Putin.
Citera
2022-03-05, 23:26
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Varför kan han inte det?
Jadu, du kan ju tänka dig själv.

Kan han lämna bunkern? Nja, då skulle han dö väldigt fort av all radioaktivitet och allt annat härligt som följer med efter ett kärnvapenkrig.

Ska Putin ha mat i sin bunker för resten av sitt liv?
Nu är han ju faktiskt 69-år gammal, men det krävs mycket mat i den där bunkern för att överleva. Minst sagt.
Citera
2022-03-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ja det lät ju bra, hindra ett land som invaderats att försvara sig? Klart Ukraina har en tuff fight framför sig, och i denna stund. Men de har rätt att försvara sig.
Självklart..men till hur länge. Det är cyniskt att pumpa vapen in i ett land som faktiskt led av korruption och problem redan innan..
Citera
2022-03-05, 23:27
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det tror jag.
Med förbehåll att jag har dålig på IT infrastrukturen i Ryssland. Kina har ju sin "Great Wall of China" som är vad man kan kalla en nationell brandvägg där det då är lättare att se till att tjänster man vill blocka verkligen blir blockat.

Dock påstås Surfshark VPN exempelvis kunna ta sig runt detta.

Har de inget liknande system i Ryssland är det lätt att ta sig runt det med VPN.

Vidare så tror jag att Putin har tillgång till massvis med infokanaler varav twitter är en del av dessa, även om det är "stängt" för den stora massan.

Slutligen framstår du inte som så trovärdig när du klämmer till med ett "tror jag inte" utan att argumentera varför du inte tror detta.

Jag jobbar däremot med IT och har viss koll.
Vad är det för jävla halmdockor du bygger upp?
Twitter är stängt i Ryssland och att det sitter ett par nördar som ändå lyckas läsa twitter förändrar inget.
Frågan var väl inte om den lilla orchen putin kunde läsa twitter.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag trodde alltid att Putin var en vanlig diktatortyp i en bananrepublik och bara ville fylla sina bankkonton.

Vi får hoppas att nästa boss är en sådan normal skurk som skiter i storryska drömmar.

Det har ju varit jävligt fint om Ryssland och resten av världen någon gång kunde ha diplomatiska relationer.
Men sen samtidigt så är det väl alltid någon jävel som vill sabotera det då det alltid behövs en fiende av olika anledningar.

Men drömma kan man ju
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Var ju det som Leif G.W Persson sade i Tv3 Efterlyst.
Att majoriteten av alla vapen kommer ifrån balkanområdet

Jepp, och många av dem är faktiskt öst-tyska modeller som smugglades till Kroaterna 1991. De har i sin tur skickat dem vidare till Irak enligt senaste informationen. Men många hamnade på svarta marknaden.

Albanien skall vi inte ens nämna. När diktaturen föll länsades förråden, de mesta var kinesiska varianter.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det tog stopp i Stalingrad för Tyska armén som inte var utrustat för ett krig på vintern, Ryssarna kunde trycka Tyskarna ut ur Stalingrad oc7h på så sätt vände kriget från öst!

Kriget i öst vände ENDAST tack vare lend lease från de allierade. Utan det hade Sovjet gått under. För övrigt hade världen besparats många problem om operation unthinkable utförts 1945.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Till skillnad mot USAs bombningar håller man nere dödssiffror. Du vill väl se Putin go Obama antar jag.

Jag vill inte se Putin göra något annat än att dra tillbaka sina styrkor ifrån Ukraina... varför tror du att jag vill se mer Européer dödas i ett onödigt krig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in