2022-03-05, 22:48
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Komiskt att nån tror att Putin har koll och kontroll.

Jag menade att han nog har koll i stort om vad som publiceras på twitter.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ja, men om ett plan kostade XXX miljoner rubel att tillverka före kollapsen blir det ju betydligt mindre i dagens värde sett i SEK.

Som exempel, om en Lada kostade 100.000:- SEK för en månad sen kan jag nu köpa den för 50.000:- SEK

Jag tolkar det som att det kostade motsvarande de beloppen i kronor att tillverka planen - när de tillverkades.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja, kanske iofs. Det är rätt sjukt hela resan.

Du minns Litvinenko va? En snubbe som gick upp till Putin när han var ny som chef och anmärkte på att säkerhetstjänsten är full av korrupta gubbar med kopplingar till maffian.
Han fick sparken direkt, och senare mördad.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Litvinenko

Tack för länken. Ja, jag minns den stackars mannen som låg skallig i sjuksängen och plågades till döds. Jag hoppas innerligt att Putin går en långsam och plågsam död till mötes. De får gärna sätta på RT på hans TV och visa hur hans kamrater skålar i champagne på Moskvas gator i glädje om hans försvinnande.
Citera
2022-03-05, 22:49
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Skickar självaste Nato vapen till Ukraina?
"NATO countries decide to send anti-tank, air defense missiles to Ukraine. NATO and Western countries have agreed to send military aid to Ukraine as its faces the fifth day of Russian attacks. NATO countries will send thousands of anti-tank and hundreds of air defense missiles to Ukraine, as well as ammunition."

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-crisis/nato-western-countries-begin-arm-supplies-to-ukraine/2517942
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Kanske fick dom ett nytt manus från Kreml dom behöver öva in? Vi får vänta med spänning vad ryss-propagandisterna säger den här gången. Kanske har man upptäckt att nazister i Moldavien vill ha krig och just nu tar kinesiska utbytesstudenter som sköldar?
Ja, man verkar ha återgått till Puttlers punkt 1, att Ukraina egentligen inte är ett land utan mer en tvångsavknoppning från moder Ryssland.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Fel han kommer att sätta en målsökande robot på Sveavägen 68. Kommer att vara så skönt när alla regimtroll går hädan till varmare trakter...

Putinmotståndet sträcker sig långt bortom Sveavägen. Gör inte samma misstag som Putin gör i Ukraina och tro att motståndarna är en liten gruppering.
Citera
2022-03-05, 22:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja det är ju det som är så obegripligt. Om Putin nu är så rädd för Nato, borde ju räknat med att detta får motsatt effekt. Länder som varit tveksamma kommer vilja ha den försäkringen mot en galning.

Jag tror det handlar om något annat, det kan inte handla om dumhet och galenskap. Förstår bara inte vad.

Du är inte ensam i att tänka så. Orsakerna till invasionen är en annan och Putin tycker att det får kosta försämrade relationer.

Men han hade totalt räknat fel på Ukrainas stridsvilja och världens reaktioner.

Expressen hade en artikel om andra möjliga motiv.

https://www.expressen.se/debatt/putins-egentliga-motiv-till-invasionen-av-ukraina/

Läser man den läckta artikeln från RIAN verkar det också som att det finns en hel del tankar om Rysslands heliga uppgift att ena alla östslaviska folk.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Sannolikheten att det blir krig i Sverige är 37%.

Jag önskar att vi ändå hade en person här i tråden som kunde ge dig ett konkret svar på din fråga.
Det går inte att förutse vad som kommer skall, vi är i ett alldeles för tidigt skede.

Jag tror personligen att Ryssland aldrig kommer skicka ner soldater till Sverige, det skulle bli alldeles för stort motstånd från länder som vi har ett samarbete med.

USA och Storbritannien uttalade sig tidigare i veckan att dom kommer hjälpa oss om vi blir attackerade av Ryssland.

Blir Sverige attackerade utav Ryssland så blir det genom kärnvapen, och då spelar det ingen roll hur mycket toapapper du har i din källare.

Jag hoppas att jag har fel, men det är naivt att utesluta kärnvapen helt och hållet.

Jag ser sannolikheten för kärnvapen som betydligt större än sannolikheten att Ryssland angriper Sverige i ett konventionellt krig.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Här ser man även snön kommit och snart blir det -10 med då blir det inte så kul och vara invasionssoldat speciellt inte om dieseln tar slut.
Ja, helst med tanke på hur tråkigt det redan är att vara rysk invasionssoldat.

Att få vara en fluga på väggen i putins bunker..
NEIN!! Das kann nicht wahr sein!
Fast på hitlerryska.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Sannolikheten att det blir krig i Sverige är 37%.

Jag önskar att vi ändå hade en person här i tråden som kunde ge dig ett konkret svar på din fråga.
Det går inte att förutse vad som kommer skall, vi är i ett alldeles för tidigt skede.

Jag tror personligen att Ryssland aldrig kommer skicka ner soldater till Sverige, det skulle bli alldeles för stort motstånd från länder som vi har ett samarbete med.

USA och Storbritannien uttalade sig tidigare i veckan att dom kommer hjälpa oss om vi blir attackerade av Ryssland.

Blir Sverige attackerade utav Ryssland så blir det genom kärnvapen, och då spelar det ingen roll hur mycket toapapper du har i din källare.

Jag hoppas att jag har fel, men det är naivt att utesluta kärnvapen helt och hållet.

enligt Zelensky hade USA lovat honom hjälp också,
Att tro på britterna å amerikanerna är dumt.
Citera
2022-03-05, 22:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Fel han kommer att sätta en målsökande robot på Sveavägen 68. Kommer att vara så skönt när alla regimtroll går hädan till varmare trakter...
Du behöver inte oroa dig, vi kommer att ta hand om de som väljer att vara landsförrädare vid ett ev. skymningsläge. Men då kommer vi, mycket troligt, att också få hjälp av våra allierade i NATO, för då är vi redan medlemmari alliansen!
Citera
2022-03-05, 22:51
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipscola
Kan någon som är insatt bara säga om det kommer bli krig här i Sverige och man bör preppa? Jag orkar inte. Hur stor är sannolikheten
Du kan sova lugnt. Det finns inte en chans att det blir krig i Sverige. Dessutom kan inte Putin ensam starta kärnvapen. Det krävs fyra andra personer också. Kan garantera att dom kommer att neka och trycka på knappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in